Letošní úvodní podnik ESET V4 Cupu na Hungaroringu neznamenal jen první závod sezóny 2016, ale pro některé jezdce i první závod na velkém okruhu. Toto
Letošní úvodní podnik ESET V4 Cupu na Hungaroringu neznamenal jen první závod sezóny 2016, ale pro některé jezdce i první závod na velkém okruhu. Toto platilo i o některých jezdcích týmu Formula Star, kterých se na okruhu nedaleko Budapešti představilo hned šest.
Byli to Petr Semerád a Tomáš Korený, kteří spolu sdíleli monopost Formula Gloria C8F v závodě L21 Formula. A dále pak Lubor Hanžl, Jan Midrla, Pirmn Weixler a Petr Fulín jr., kteří se představili v pohárovém Twingo cupu.
Tím nejúspěšnějším se stal Pirmin Weixler, který s přehledem dokázal vyhrát oba závody Twingo Cupu. Formulový piloti Petr Semerád (startoval v pátek) a Tomáš Korený (startoval v sobotu) si připsali zisk druhého místa v hodnocení L21 Formula Junior. Druhé místo v juniorské kategorii Twingo Cupu dokázal vybojovat i Lubor Hanžl a dva úspěšní účastníci letošního ročníku soutěže Junior Star Jan Midrla a Petr Fulín jr. posbírali cenné zkušenosti a body do tabulky průběžného hodnocení. Petr Fulín si k tomu jako bonus střihnul také premiérový start se Škodou Octavia v novém Octavia Cupu, kde vybojoval páté místo v prvním závodě!
Více k maďarskému víkendu již říkají samotní jezdci:
Petr Semerád (ESET L21 Formula Remus Junior): “Já jsem s výsledkem vcelku spokojený. Samotná kvalifikace se mi povedla na jedničku, jelikož jsem se dostal až na 6 té místo absolutně. Závod už potom tak dobře nešel, protože na startu jsem se špatně rozjel a formule se lehce zadusila a než chytla “krouťák”, tak mě předjelo 8 formulí. Dalších zhruba 7-8 kol jsem se snažil získávat ztracené pozice zpět. Když už jsem byl za Siskou, který jel s Formulí Renault 2.0 2010 na devátém místě, přehřála se mi levá zadní pneumatika. Od té chvíle jsem jel každou pravotočivou zatáčku ve smyku a formule se začala chovat velice nestabilně a nečitelně. Takže z 13-tého místa na konci závodu jsem byl lehce zklamaný, jelikož si myslím, že by jsem se mohl reálně umístit někde kolem osmého místa. Formule jinak po celou dobu podávala maximální výkony a za to jsem celému týmu velice vděčný. Doufám že pojedeme i do Rakouska na Red Bull Ring, protože tato trať je pro mě velice zajímavá.”
Tomáš Korený (ESET L21 Formula Remus Junior): “Byl to pro mě náročný závod, jelikož jsem měl jen jeden trénink a hned se nastupovalo do kvalifikace a závodu. Naštěstí jsem neměl problém se sžít s autem a velmi rychle jsem se dostal do tempa. Bouhžel v kvalifikaci se nám nepodařilo zajet rychlé kolo a startoval jsem zezadu, což jsem si ale vynahradil spoustou soubojů v sobotním závodě. Bohužel safety car na konci závodu mi spíše uškodil a už jsem nestihl bojovat s Tomášem Chabrem, který byl můj jediný soupeř v mojí kategorii. Celkově jsem velmi spokojený, závody jsem si užil a doufám, že dostanu šanci se ukázat i na dalších závodech ESET V4 cupu.”
Petr Fulín jr. (Twingo Cup, Octavia Cup): “Pro mne závodní víkend na Hungaroringu neskončil zrovna úspěchem. S Twingem jsem před kvalifikací jel pouze jeden trénink, protože další probíhaly ve stejnou dobu, jako trénink Octavií a pro mne bylo důležitější vyzkoušet si novou škodu, neboť s Twingem už jsem v loňském roce několikrát jel. Nicméně ten jediný trénink nedopadl nijak dobře a problémy pokračovaly až do kvalifikace. V prvním závodě se nám změnou nastavení podařilo ztrátu na nejrychlejší čas minimalizovat na zhruba půl vteřiny, což ale stále nebylo ideální. Do druhého závodu jsme tedy udělali další změnu a auto bylo poprvé zcela konkurence schopné. Nepovedl se mi sice start, ale během několika kol jsem se dostal do čela jedné skupinky a začal se dotahovat čelo závodu. Bohužel závodník za mnou nedobrzdil a ránou na bok zadního nárazníku mne otočil do protisměru. Následoval kontakt s ještě několika dalšími vozy a závod pro mne skončil.”
Lubor Hanžl (Twingo Cup): “První den pro mne nezačal moc dobře,protože motor nefungoval,tak jak měl,ale dopilovali jsme to. Bohužel při druhém volném tréninku mi uletělo z auta kolo.Kvalifikace také neproběhla podle mých představ, auto bylo hodně přetáčivé a tak se mi nepodařilo zajet žádný konkurence schopný čas. Druhý den nás čekal závod, jehož start proběhl dobře. Dokázal jsem držet se svými soupeři ale v 5.zatáčce jsem se dostal mezi 2 vozy a musel jsem uhnout za obrubník, abych předešel kontaktu, roztočil jsem se a ostatní mi ujeli.Když jsem se je snažil celý závod dohánět, vyjel jsem za obrubník a poslal auto do zdi, naštěstí to odnesla jen pravá strana dveří, zrcátko a přední nárazník a tak jsem mohl s autem dojet až do cíle. Stejně jako v pátek, tak i v sobotu se mi start podařil, ale při podřazování v první zatáčce z trojky na dvojku jsem měl moc vysoké otáčky, přetočil motor a auto mi spadlo do nouzového režimu, páčka na vypnutí a restart je za jízdy mimo dosah a tak mi všichni ujeli a já musel odjet celé kolo v nouzovém režimu, poté jsem zajel do boxů a kluci mi provedli restart, motor se chytnul dobře a já mohl závodit dále, bohužel již ze ztrátou jednoho kola. Pustil jsem před sebe ostatní závodníky a v druhé zatáčce tohoto kola mě předjížděl Petr Fulín,Tom Gruenfeld a Jure Marinšek,Tom nedobrzdil a naboural do Petra, který se roztočil a já se dostal do sendviče mezi Toma a Jureho. Asi v 5.kole jsem předjížděl Midiho,kterému auto spadlo do nouzového režimu a v dalším kole mě potom dojel a dvakrát nebo třikrát jsme si vyměnili pozici,což bylo zábavné.V tomto závodě jsem si zajel osobní nejrychlejší čas a dojel si pro druhé místo v kategorii juniorů a deváté celkově. Moc děkuji týmu FormulaStar a stejně tak itýmu Lema Racing za spolupráci, protože auto fungovalo velmi dobře.”
Jan Midrla (Twingo Cup): “Začátek závodního víkendu vypadal velice slibně. I přes hendikep premiérového usednutí do Twinga na velkém okruhu jsem dokázal být konkurenceschopný a v kvalifikaci jsem si vyjel druhé místo na startu. V první jízdě mi moc nevyšel start a také jsem udělal jednu větší chybu. Musel jsem se tedy znovu drát dopředu, a při útoku zpátky na druhé místo jsem kolidoval s jiným jezdcem a musel jsem odstoupit. Druhá jízda byla ještě smolnější, když jsem zjistil ihned po startu, že na mém voze nejde zařadit třetí rychlostní stupeň. Zajel jsem tedy do boxu, kde závadu rychle odstranili. Pokračoval jsem sice dále v závodě, bohužel však se ztrátou jednoho kola. Na Hungaroring jsem jel s vědomím, že Twingo není jedním z nejrychlejších závodních aut, ale díky velké vyrovnanosti není o předjížděcí manévry nouze a tak závodění v této kategorii hodnotím kladně. Jsem rád, že mohu letos zkusit zase něco nového a vážím si každé možnosti závodění, za což vděčím soutěži Junior Star. Na příští závody do Mostu už pojedu s více zkušenostmi a snad i štěstíčko bude stát více na mé straně.“
Pirmin Weixler (Twingo Cup): “Nevím co bych řekl. Tento víkend se povedl na výbornou. Vše fungovalo jak mělo, auto, tým, zkrátka všechno, byla radost tady závodit a já si to opravdu moc užil. Snad to bude vypadat podobně i v dalších závodech.”
foto: Ondřej Laušman
COMMENTS