Daniel Juncadella by rád závodil v DTM také v sezoně 2019 a to i navzdory odchodu Mercedesu ze šampionátu. Daniel Juncadella se letos po roční pauz
Daniel Juncadella by rád závodil v DTM také v sezoně 2019 a to i navzdory odchodu Mercedesu ze šampionátu.
Daniel Juncadella se letos po roční pauze vrátil zpět do seriálu DTM, v němž v minulosti působil již v období 2013-2016. Během svého prvního působení se Španěl příliš neprosadil, když jeho nejlepším umístěním v celkovém pořadí bylo 16. místo z jeho debutové sezony. Jeho návrat do německého šampionátu cestovních vozů již ale probíhá v mnohem lepším světle. V dosavadním průběhu letošní sezony se totiž Juncadellovi podařilo kromě zisku dvou pole position a třetího místa ve druhé závodě na Norisringu ukořistit dokonce i premiérový triumf. Stalo se tak v sobotním závodě na Brands Hatch.
Závodění v DTM si Juncadella podle svých slov užívá a součástí startovního pole této série by rád zůstal také v příštím roce a to i přesto, že se jeho současný zaměstnavatel Mercedes na konci letošní sezony s šampionátem rozloučí. “Oni odcházejí a já jasně říkám, že chci zůstat v DTM. Letošní rok si užívám, je skvělé, že se mohu předvést. Vím, že v současnosti v šampionátu nemám dobrou šanci, takže jdeme závod po závodě,” uvedl 27letý rodák z Barcelony.
Juncadella také popřel, že by byl vážným kandidátem na sedačku u Mahindry ve Formuli E. Španěl v kokpitu indického týmu nastoupil jak v loňských předsezonních testech ve Valencii, tak v rámci lednových nováčkovských testů v Marrakeši. “Upřímně, nejsem s Mahindrou v kontaktu. Vím, jsem na užším seznamu, ale nejsem první. Nemám mnoho zkušeností s Formulí E a oni hledají zkušené kluky,” zhodnotil své šance Juncadella.
Startovní rošt příští sezony by mělo tvořit dohromady 16 jezdců, přičemž jak BMW, tak Audi by měly nasadit osm vozů namísto letošních šesti. Juncadellův přestup do Audi se ale nejeví příliš pravděpodobně. Ingolstadtská automobilka totiž prohlásila, že se po jezdcích Mercedesu pro své dva nově přibyvší vozy neohlíží. Ty by Audi rádo připravilo pro soukromý tým a dle slov šéfa Audi Motorsportu Dietera Gasse by automobilka nijak nezasahovala do výběru jezdecké sestavy. “Pokud se mi toho podaří dosáhnout, opravdu nebudeme mít žádný vliv na jezdce. Výběr jezdců bude záviset na týmu,” uvedl Dieter Gass.
Juncadella není jediným současným pilotem “stříbrných šípů”, který by si setrvání v DTM dokázal představit i po odchodu “trojcípé hvězdy”. V podobném duchu se vyjádřil nedávno také Paul Di Resta.
COMMENTS
Juncadella sice může chtít zůstat v DTM, kardinální otázkou však je, jestli zde v budoucnu “zůstane” samotné DTM!
Já bych se toho nebál. Jednou stejně všechno zanikne, tak je zapotřebí si toho užít!!!