Jihomoravský závodník Josef Záruba ovládl v uplynulé sezoně za volantem Lamborghini Gallardo Super Trofeo pohárovou třídu vozů GTC v Mistrovství zóny
Jihomoravský závodník Josef Záruba ovládl v uplynulé sezoně za volantem Lamborghini Gallardo Super Trofeo pohárovou třídu vozů GTC v Mistrovství zóny střední Evropy FIA CEZ a ESET V4 Cupu, zároveň dosáhl na celkové třetí místo ve sprintech nad 3.5 litru ve třídě D4 v Mezinárodním mistrovství České republiky v závodech na okruzích.
V současném působišti u brněnské stáje Mičánek Motorsport je jako doma, což je satisfakce za „prázdné“ období, které v roce 2016 zažíval po ochodu z evropského šampionátu dvoulitrových formulí Renault. Starý dobrý Záruba se specifickým smyslem pro humor je ale zpátky a v příštím roce by navíc mohl dostat do rukou techniku, s níž by mohl pomýšlet na nejvyšší pozice v absolutním hodnocení středoevropského seriálu. Jožka nám povyprávěl nejen o uplynulé sezoně, ale třeba také o naschválech, které si prováděli s Julesem Gounonem.
Jaká pro tebe byla sezona 2017 po návratu zpátky do motorsportu?
Prožil jsem příjemnou změnu a rok 2017 si užil, především v tom duchu, že nebyl tak náročný, jako sezony, na které jsem byl zvyklý. Mezinárodní mistrovství ČR, šampionát vozů zóny střední Evropy a s tím spojený ESET V4 Cup pro mě znamenal oddychovou sezonu, ale já jsem za to byl rád. Užíval jsem si každé kolo. Především mám radost, že jezdím za Mičánek Motorsport, kterému dělá manažera Jiří Mičánek junior, s nímž mám mimořádný vztah, protože je to i můj osobní manažer. Technika fungovala bez problémů. Sedlo mi to. Co jsme mohli vyhrát, jsme vyhráli, tím pádem to byla určitě vydařená sezona. Je to hezká záležitost. Trofeje vypadají krásně, ale všechna svá ocenění dávám Jirkovi Mičánkovi, aby z nich měl taky radost!
U Mičánek Motorsportu panovala celou sezonu dobrá nálada, sedli jste si v týmu?
Všichni jsme kluci z Moravy. S Jurou a z Broňkem se znám dlouho, jezdili s námi i Jiří Stránský s Hynkem Charousem, což jsou rovněž fajn lidi. Také mechanici byli skvělí, takže jsme si dokázali udělat uvolněné prostředí a všechny závodní víkendy si užít. Všichni máme podobný smysl pro humor.
Tady se ale musím trochu pozastavit a vzpomenout na slova mého třídního učitele z gymnázia, který mi opakoval, že mám specifický smysl pro humor a že bych se neměl příliš projevovat. Moc to nevyšlo.

Josef Záruba s manažerem Jiřím Mičánkem jr. a Tomášem Mičánkem
Tvůj specifický smysl pro humor se ukázal nejen v zázemí týmu, ale nebál ses předvést komické vložky i před kamerou během rozhovorů. Video s názvem Záruboviny jsou toho důkazem. Jsi to ty, nebo je to jen image?
Já ani nevím. V zóně a ESETU se sešla obecně dobrá parta, s mnoha jezdci se dobře znám a proto občas nějaký ten vtípek není od věci. Příští sezonu se to třeba změní, kdo ví, ale mám pocit, že letos na trati ani nepanovala nějaká rivalita, vše se neslo v přátelském duchu. Z toho všechno vychází. Jinak nejsem velký showman. Občas jen někde zazpívám, i když zpívat neumím. Duší jsem zkrátka pořád ještě dítě.
Záruboviny 2017 (naučný pořad)
Vážení přátelé, příznivci dobrého závodění a humoru! Je nám velikou ctí vám s vážností představit první vlaštovku momentů nevážných. Toto jsou Záruboviny! Účinkují: Josef Záruba alias Josef Záruba Official, Richard Chlad, Pirmin Weixler a přeplněný stan týmu Mičánek Motorsport. Redaktor: Josef Hora, střih: Richard Tesař
Zveřejnil(a) ESET V4 Cup dne Pondělí 18. září 2017
Nicméně různé vtípky v paddocku se dělávaly a dělají. Kupříkladu když jsem jezdil Formuli Renault 2.0 a pan mistr Jules Gounon, který byl v roce 2014 mým týmovým kolegou ve stáji AV Formula, mi třeba dával slupky od banánů do rukavic a já to zjistil třeba až na startovním roštu. Samozřejmě, že takové chování katalyzovalo další věci z mé strany, ale ty už ventilovat nebudu…
Předchozí sezona 2016, jakožto rok bez angažmá, ale v tvém případě tak veselá nebyla. Jak nyní vnímáš s odstupem času tu přestávku?
Nikdy není jednoduché opouštět, co máš rád. Pro mě závody monopostů zůstávají tím nejprestižnějším. Uvědomil jsem si, že dny bez toho jsou šedivé a každé ráno po probuzení bylo takovým „ranním blues“ s vědomím, že odpoledne žádná jízda ve formuli nebude. Ta pauza mi pomohla si uvědomit, jak je závodění krásné. I tehdy jsem si motorsportu vážil a dával do výkonu vše, ale nyní si ho vážím zase trochu jinak.
Teď už jsi ale zpátky a určitě myslíš i na příští sezonu, jaká bude?
Chystáme výživný testovací program během zimy a čeká mě slušná porce ježdění, takže na to se těším. Podle všeho by měl Mičánek Motorsport znovu omladit závodní techniku a pořídit vozy Lamborghini Huracán Super Trofeo, to by bylo opravdu krásné. Konkrétní plány jsou ale otázkou přelomu roku, později budeme vědět víc.
Foto: Facebookový profil Josefa Záruby
COMMENTS