O posledním srpnovém víkendu se na mosteckém autodromu uskutečnila tradiční Czech Truck Prix, v jejímž rámci byly odjety také další dva závody formulo
O posledním srpnovém víkendu se na mosteckém autodromu uskutečnila tradiční Czech Truck Prix, v jejímž rámci byly odjety také další dva závody formulového Northern European Cupu.
Původní harmonogram počítal se třemi závody, v nichž se měl mosteckému publiku představit také jediný český jezdec Josef Záruba.
Rozmary počasí a vytrvalý déšť, který poznamenal oba závodní dny, však byl proti a třicítka formulových jezdců tak v České republice odjela pouze dvě závodní jízdy.
“Víkend v Mostě pro mne představoval domácí podnik a tak jsem se na tento víkend nejen pečlivě připravoval, ale také jsem se sem velice těšil,” řekl Záruba po návratu z Mostu.
“Původně avizované babí léto nabralo trochu zpoždění a tak jsme v Mostě trochu zmokli. I přesto jsem však velice rád, že si do Mostu našla cestu celá řada mých přátel a fanoušků, za což bych jim hned v úvodu chtěl poděkovat. Jsem mile překvapen, že i přes nepřízeň počasí dorazilo na okruh v porovnání s loňským rokem mnohem více diváků,” pokračuje ve vyprávění Josef Záruba.
Pro Zárubu začal celý víkend čtvrtečními testy, kdy se mu dařilo zajíždět časy na hranici TOP 5. V podobném tempu vstoupil brněnský pilot i do pátečního dne, kdy se mu podařilo vyhrát první oficiální trénink.
“Josef v pátek začal ve skvělém tempu. V ranním tréninku zajel nejrychlejší kolo za 1:30.733, což znamenalo zlepšení loňského pole position o 0,4 vteřiny,” hodnotí vstup svého svěřence do mosteckého víkendu manažer Jiří Mičánek jr.
Tento čas mimo jiné znamenal pro Zárubu také meziroční zrychlení o více než tři vteřiny!
V sobotní kvalifikaci, která byla jako vždy klíčová, však již Zárubovi tolik paní štěstěna nepřála. Krátce před výjezdem z boxů se nad okruhem silně rozpršelo a tak došlo na přezouvání na mokré pneu.
“Ten déšť přišel v nejméně vhodnou dobu, než jsme vyměnili pneumatiky a nastavili auto na mokrý setup, tak dráha už byla plná vody a mě se nepodařilo zajet tak rychlý čas jako většině soupeřů, kteří vjeli na trať o kolo dříve. Byl z toho 22. čas a to bylo hodně za mým očekáváním. Ve druhé části kvalifikace přestalo pršet a mě se podařilo zrychlit o více než pět vteřin a tak z toho bylo pro druhý závod čtrnácté místo,” popisuje Záruba průběh kvalifikačního dění.
Ve dvou závodních jízdách pak Záruba vybojoval body za 11. a 13. místo. “Jsem rád, že se Josef po těch ne příliš povedených kvalifikacích v závodech alespoň prosadil až na hranici první desítky. Obzvláště bych vyzdvihl výkon v prvním závodě, kdy se Josefovi podařilo probojovat z 22. místa až na 11. pozici. To není v závodech NECu zrovna moc běžné! V tom druhém závodě to bylo posunutí jen o jednu pozici vpřed, to se ale nelze moc divit, protože až na první tři kola se celý závod odjel za safety carem. Za daných podmínek bylo jen dobře, že organizátoři zrušili ten jeden závod,” uzavřel Jiří Mičánek hodnocení předposledního víkendu letošní sezóny.
Ten poslední se uskuteční o víkendu 19. – 21. září na Nürburgringu, kde se na místo původně dvou naplánovaných jízd pojede i náhrada za zrušený závod v Mostě.
Výsledky Josefa Záruby v Mostě:
1. trénink – P1 – 1:30.733
2. trénink – P10 – 1:31.355
kvalifikace – pro R1 – 1:53.274 (P22) / pro R2 – 1:48.026 (P14)
1. závod – P11
2. závod – P13
Odkazy:
Oficiální facebook – link
Oficiální web týmu AV Formula – link
Oficiální web série – link
Youtube kanál – link
PR GP Group
foto: Petr Frýba
COMMENTS