Jízda v balíku je problém, přiznává Martin Prokop, okruhy si ale užívá

Jízda v balíku je problém, přiznává Martin Prokop, okruhy si ale užívá

Dnes se uskutečnil na brněnském automotodromu první podnik letošní sezony Slovenského Okruhového Poháru. Toho se zúčastnil i stálý účastník mistrovstv

Robert Kubica se vrací na okruhy v týmu MP-Sports při závodě 12h Mugello
Prach na Dakaru polykaly také hvězdy okruhů. Loeb se pral o vítězství, Dumas nezištně pomáhal
Robert Kubica a Martin Prokop na 12h Mugello

Dnes se uskutečnil na brněnském automotodromu první podnik letošní sezony Slovenského Okruhového Poháru. Toho se zúčastnil i stálý účastník mistrovství světa v automobilových soutěžích Martin Prokop, který zažil v březnu letošního roku svůj ostrý okruhový debut během 12h Mugello. Juniorského mistra světa v rally z roku 2009 jsme vyzpovídali a nyní vám přinášíme exkluzivní rozhovor.

Martine, proč jste si z rally „odskočil“ na okruhy? Proč ne např. rallycross?
Mojí hlavní disciplínou je rally a doufám, že i Dakar. Okruhy jsou disciplínou, kterou jsem si chtěl vždycky vyzkoušet a tím, že jsem se dostal k tak krásnému autu, jakým Mercedes SLS GT3 je, tak by byla škoda si to nezkusit. V Mugellu se mi to hodně zalíbilo, moc jsem si to užil. Byla to opravdu zábava, bylo to něco jiného, než to, na co jsem byl doposud zvyklý. Bylo otázkou, jestli se mi to bude líbit nebo ne a nakonec se mi to moc líbilo, i když jsme nakonec nedojeli. Dnes jsme tady, protože se jede kousek od naší dílny a byla by škoda se tady neukázat, jelikož těch šancí zazávodit si v Brně není mnoho. Nemůžu říct, že bych si okruhy nějak vybral jako svoji disciplínu, ale pro zpestření a pro nové zážitky je to ideální.

Takže zůstáváte v rally nebo budete tyto dvě disciplíny nějak kombinovat?
Zatím nevím, kdy a kde se ještě ukážeme na okruzích, to je zatím ve hvězdách, zatím nemáme žádný plán. Rally je pro nás jasné. Šotolina a závody na nezpevněných površích jsou pro nás priorita. Já doufám, že se ještě na okruzích ukážeme, ale program zatím nemáme žádný.

Proč v barvách vašeho týmu vidíme Mercedes a ne nějaké jiné auto specifikace GT3?
Když jsem se byl projet na nějakém okruhu jako doplněk pro asfaltové soutěže, tak jsem vždy jezdil v Mercedesu. Vlastně jsem měl jen jednou příležitost jet v jiném voze, a to v Lamborghini. Mercedes je pro mě sympatické auto a k tomuto vozu, co nyní používáme, jsme se dostali vlastně čirou náhodou. Je to spíš náhoda, než úmysl, ale je pravda, že se mi tohle auto vždy hodně líbilo. Je to sice náhoda, ale jsem s tímto vozem nadmíru spokojen a cítím takové to souznění.

Co vy a jízda v balíku na okruhu? Jak si rozumíte?
Vůbec. To je největší problém. V Mugellu jsem dokázal jezdit rychlé časy, když jsem měl volnou trať, takže většinou během testů nebo tréninků. Když jsem ale v závodě dojel nějaký větší balík aut, tak jsem hrozně ztrácel oproti Robertovi (Kubica, pozn.), který prostě kosil jedno auto za druhým. Já jsem nevěděl jak na to, jak si najít ten správný grif a navíc jsem se bál i o auto. Pořád se učím, ale Mugello pro mě bylo obrovskou školou, protože 60 aut na tak úzké trati, to bylo neskutečné. Díky tomu už tak trochu vím, jak na to, protože tady pár slabších aut u nás ve třídě jede, ale je to pro mě pořád učení. Myslím si, že než si troufnu vyrazit na nějaký velký závod, kde jsou ti jezdci ještě o kus rychlejší, tak bude muset ještě uplynout nějaký čas. Nedokážu si představit, že bych se teď s někým strkal nárazník na nárazník. Samotná jízda není špatná, tu si užívám, ale jízda v balíku je zatím tím největším problémem.

Do 24H Series jste tedy vstoupil z toho důvodu, že je v tomto šampionátu prostor pro učení se?
Přesně tak, je tam kombinace těch amatérských a profesionálních jezdců. Ti profesionální jezdci vás posouvají kupředu, protože vidíte ty časy, jak se to dá zajet a navíc můžete bojovat s těmi amatéry. Vládne tam příjemná atmosféra. Vyrazit např. do Blancpain GT je bláznovství, to je prakticky mistrovství světa. Jsou tam nejlepší týmy, nejlepší jezdci. To je prostě jak kdyby vrchař vyrazil rovnou do WRC. Člověk musí přemýšlet nad tím, na co má a co umí a v tomhle já zatím věřím Creventicu. Ten první závod jsem si moc užil, a pokud by byla nějaká další příležitost, tak se tomu nebudu bránit.

Znamená to tedy, že vás uvidíme na Epilogu nebo k tomu přistupujete závod od závodu?
Závod od závodu. Brno se samozřejmě nabízí, protože je to kousíček, ale náklady na dvanáctihodinový závod jsou velké, takže kdybych sehnal partu kluků, kteří by to chtěli jet se mnou a přispět do týmového rozpočtu, tak bych tady určitě rád startoval. Je to výzva.

LAUS_54642 LAUS_54655 LAUS_54762 LAUS_54801 LAUS_55013 LAUS_55017

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0