Jiří Malchárek si z Red Bull Ringu odváží dvě cenná vítězství

Jiří Malchárek si z Red Bull Ringu odváží dvě cenná vítězství

Jiří Malchárek se po pětileté přestávce vrací na závodní okruhy. V letošním ročníku ESET V4 Cupu bude hájit barvy slovenského týmu Racing Trevor, se k

Csaba Tóth: Seat León je vyspělé a skvělé auto
Úspěšné představení jezdců týmu Křenek Motorsport při mosteckém víkendu ESET V4 Cupu
ESET V4 Cup na televizních obrazovkách

Jiří Malchárek se po pětileté přestávce vrací na závodní okruhy. V letošním ročníku ESET V4 Cupu bude hájit barvy slovenského týmu Racing Trevor, se kterým bude bojovat o mistrovské body za volantem vozu BMWM6 GT3. Za jeho návratem stojí mimo jiné také jeho syn Christian, jenž úspěšně závodí v prestižní evropské sérii Nascar Euro whelen.

Po ne příliš povedeném začátku sezóny na Hungaroringu se Jiří Malchárek dočkal úspěšného víkendu na rakouském Red Bull Ringu, kdy dokázal dvakrát vystoupat na stupínek pro nejrychlejšího jezdce závodu.

Proměnlivé podmínky a lehce navlhlá trať mu sedly již ve volném tréninku, kdy před kvalifikací jezdil nejlepší čas ze všech 40-ti přihlášených vozidel nejrůznějších specifikací, mezi nimiž hrály prim speciály specifikací GT2 a GT3.

Do prvního závodu startoval Jiří Malchárek ze zadních pozic, kam jej poslala penalizace po úvodním podniku na Hungaroringu. Na konci závodu se však zaslouženě radoval nejen z prvního místa, ale také z nejrychlejšího závodního času.

IMG_0492

Druhý sprint se oproti tomu prvnímu mokrému uskutečnil za příjemných teplot a na suché trati. Malchárkova eMšestka však kvůli problémům s řazením odmítla odstartovat a tento závod tak pro slovenského jezdce skončil po ujetí pár desítek metrů v hodinách, kvůli trvale zařazenému rychlostnímu stupni.

Mezi tímto sprintem a podvečerní vytrvalostí bylo na opravu auta jen minimum času a německý inženýr od BMW tak Malchárka do závodu pustil z boxů jen pár vteřin před zhasnutím červených světel.

To znamenalo, že na slovenského jezdce čeká další stíhací jízda. Malchárek se ale postupně propracovával celým polem výš a výš a když už byl na třetím místě vyjel na dráhu safety car, který smazal počáteční handicap a závody se po restartu změnily na další sprint. Ještě před závěrečnou safety car fázi, kterou zapříčinila havárie Porsche a Seatu necelých osm minut před koncem, se Malchárek dostal na první místo a tuto svou pozici udržel až do konci.

“Byly to velice pěkné závody a hodně jsem si to užil a to navzdory proměnlivému počasí. Už se moc těším na další závody s eMšestkou. Chtěl bych poděkovat českým kolegům Danovi Skalickému, Jakubovi Kubasovi a Knollovi a stejně tak i Davidovi Palmimu za pěkné souboje. Jezdili velice rychle, konzistentně a férově,” řekl po skončení rakouského víkendu Jiří Malchárek.

Podobně spokojeně se na konci víkendu vyjádřil i Malchárkův týmový kolega Daniel Skalický: „Nebýt těch organizačních zmatků ze strany pořadatelů, byl by to dobrý víkend. Hodně se mi líbila vytrvalost, kdy jsme oba s Jirkou startovali z boxů. Postupně se mi ze zadních pozic dařilo posouvat nahoru a po dvaceti odjetých kolech jsem jel už na prvním místě. Pak ale prasklo něco v hnacím ústrojí a dobře rozjetý závod pro mne skončil. V průběhu té stíhací jízdy se mi podařilo zajet kolo za 1:31.632, což si myslím, že je velice slibný čas.“

foto: Petr Frýba

IMG_0264 IMG_0465 IMG_0619 IMG_0670 PFDX3323 PFDX3834 IMG_1321 PFDX0393 PFDX4379 PFDX4226 PFDX9993 PFDX1477 PFDX0471 PFDX4170 IMG_1026

 

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0