8. září, Barcelona - Posádka týmu RTR Projects Tomáš Miniberger, Michal Vítek, Sergej Paulavets a Jan Červenka si z 24-hodinového závodu na Circuit de
8. září, Barcelona – Posádka týmu RTR Projects Tomáš Miniberger, Michal Vítek, Sergej Paulavets a Jan Červenka si z 24-hodinového závodu na Circuit de Catalunya odváží poháry za druhé místo.
Po úvodních osmi hodinách závodu, se posádka bílo-oranžového BMW propadla kvůli problémům u levého zadního kola až na 42. místo průběžné výsledkové listiny. To co ale přišlo po té, byl jedinečný koncert lidského cítění a umu.
\”Jsem rád, že se nám podařilo přestát ty drobné technické závady. Ztratili jsme sice vybojované pozice, ale přesto všechno věřím, že máme na pódiové umístění,\” řekl před sobotní půlnocí šéf týmu, Tomáš Miniberger.
Od druhého kola jezdeckého střídání, které probíhalo v pořadí Vítek, Miniberger, Paulavets a Červenka, již vše fungovalo jak mělo a všichni čtyři jezdci tak mohli znovu pořádně šlapat do plných. Byla to dlouhá stíhací jízda plná předjížděcích manévrů, která trvala až do pozdního východu slunce. V té době však již posádce českého BMW patřila ve výsledkové listině 17. příčka, která zároveň znamenala 2. místo ve třídě benzínových cestovních vozů (třída A5).
\”Vytrvalostní závody jsou vždy o výkonu každého člena týmu. Od určitého okamžiku, se každý vytrvalostní závod jede podle nějaké strategie a člověk musí jezdit časy tak, aby šetřil auto a minimalizoval riziko střetu. V těchto momentech je nejobtížnější nepodlehnout chtíči závodit s každým, kdo jede kolem. Jsem rád, že nám se to dnes podařilo,\” odpovídá Tomáš Miniberger na otázku „co bylo v tomto závodě nejtěžší“.
Ve zbývajících čtyřech hodinách závodu se pořadí již nijak nezměnilo a tak si brněnský tým RTR Projects připsal hned v prvním závodě s vlastním vozem první pódiové umístění!
Slova jezdců po skončení závodu:
Michal Vítek: \”Podařil se nám fantastický výsledek, nebýt toho ztraceného času v boxech mohli jsme být tady na tom totemu mezi desítkou nejlepších, vidět tam vlastní startovní číslo je fantastický pocit. Auto i kluci v boxech šlapali perfektně, je to neskutečný zážitek.\”
Sergej Paulavets: \”Byl to nádherný zážitek, řekl bych, že můj nejlepší závod v životě. Zažili jsme nejrůznější podmínky, slunce, déšť, neuvěřitelnou noční stíhačku, pak ten východ slunce, to byla jedním slovem fantasie.\”
Tomáš Miniberger: \”V první řadě se na dnešní výsledek dívám jako na první závod s naším novým autem. My jsme sem přijeli s velkým otazníkem, jak se auto bude chovat při 24-hodinové zátěži. Zda vůbec budeme mít potřebnou rychlost a jsem rád, že mohu nyní říci, že výsledek předčil veškerá naše očekávání. Auto bylo rychlejší, než jsme očekávali, jezdilo se nám skvěle a to jak na suchu, tak i na vodě. To že se v závodě objevily nějaké technické komplikace, se dalo předpokládat, to k vytrvalostním závodům zkrátka patří. Celý tým se s těmito komplikacemi dokázal poprat na výbornou a my tak mohli po neuvěřitelně dlouhé stíhací jízdě, která trvala více než 12 hodin, slavit zisk stříbra.\”
Jan Červenka: \”Dnešní závod měl úplně všechno, déšť, sucho, smutná nálada v boxech při závadách a na závěr neuvěřitelný jezdecký boj se spoustou silnějších aut. Ohromně jsem si užil každé kolo a můj noční stint bych zařadil k nejlepší závodní jízdě mé dosavadní kariéry. Zažil jsem spoustu úžasných předjížděcích manévrů, kdy jsem předjížděl i čtyři auta najednou. Oproti loňskému ročníku, kdy jsme zde startovali s MINI, byl tohle naprosto odlišný sport.\”
Karel Knop, inženýr týmu: \”Od prvopočátku jsem doufal v podobný výsledek. Jsem moc rád, že se to podařilo, kluci odvedli fantastický výkon a dnešní výsledek si všichni určitě zasloužíme. Nyní nás čeká kompletní rozborka auta, opravy a v listopadu by se mělo vše naložit do kontejneru a odcestovat směr Dubaj, kde se na počátku ledna jede další 24-hodinový závod.\”
24 hodinový závod v číslech
Jezdci týmu RTR Projects za 24 hodin:
ujeli 552 kol (tedy 2650 km)
spálili 1270 litrů benzínu
spotřebovali 10 sad pneumatik, při jejichž výměnách bylo utaženo 360 matek
celkem přeřadili 8832x
jeli maximální rychlostí 265 km/h
PR
foto: Petr Frýba
COMMENTS
Gratuluji k velice peknemu vykonu!!!
Dojet hned prvni 24hodinovku s novou technikou je pekny vykon. Jen je skoda tento velice pekny vykon ponizovat o zrejme omyl, tj. “2misto v benzinovych autech”,urcite vite ze z “benzinovych” aut byly pred vami mimo jine Renault Clio, Mini, Seat Leon atd.
Dobrý den Tomáši, ano máte pravdu, ty auta tam pochopitelně byly, to ví přeci každý kdo koukne do výsledkové listiny a tak snad každý také pochopí, že se jedná o třídu A5 – benzínové auta s objemem motoru od 3.000 do 3.500 ccm …
Velka gratulace celemu rtr teamu! Skoda ze se vzdy najdou lide, kteri z duvodu zavisti, se budo snazit tento vykon “ponizit”
gratulací jsem dal na fb nespočetně ,..pořád to tady čtu, baví mě TO ….a lidi nepřející nemá cenu ani litovat, ani s nimi bojovat, nestojí za to…musí jím být samotným nad sebou smutno… 🙁
..a můj boj je jinde, dostal jsem nabídky, ale nenašel odvahu….tak snad ještě nějaká nabídka přijde…. 🙂
Bez úplného skoro totálního nasazeni každého člena teamu by tento úžasný úspěch nikdy nebyl mozny. Dekuju všem !!!! Všem kluci !! Všem Klárko !!
Dovolím si malou poznámku:
Každý tým primárně sleduje umístění ve své třídě, skupině, divizi a jako druhý cíl je celkové umístění v závodě..
a jinak my jsme bojovali jako lvi a až dnes když jsem dospal spánkový deficit my došlo co vše jsme dokázali hned na poprvé 🙂