V Maďarsku na Hungaroringu se o právě skončeném víkendu uskutečnil první ze šesti podniků letošního ročníku šampionátu FIA ETCC. V rámci prvních dv
V Maďarsku na Hungaroringu se o právě skončeném víkendu uskutečnil první ze šesti podniků letošního ročníku šampionátu FIA ETCC.
V rámci prvních dvou závodních jízd se před jedinečnou diváckou kulisou představili také dva jezdci pražského týmu Křenek Motorsport Petr Fulín a Michal Matějovský, kteří se v letošním ročníku poprvé představili s odlišnou technikou.
Zatím co Michal Matějovský zůstal u osvědčeného BMW 320si ve třídě TC2, tak Petr Fulín v průběhu zimní přestávky přesedlal do pohárového vozu Seat Leon Cup Racer.
Bylo to tak vůbec poprvé, co tým Křenek Motorsport bojoval v ETCC v jenom závodě a přitom na dvou frontách.
Oba jezdci patřili hned od pátečního testu k nejrychlejším jezdcům svých tříd, přičemž nové pohárové Seaty byly nejrychlejšími vozy celého pole. Otázkou však bylo, jak si tyto vozy v závodech poradí s vozy silnějších tříd TC2T a TC2, které v uplynulých sezónách udávaly tempo všem jízdám. Odpověď na tuto otázku daly dva nedělní závody, které jasně ukázaly, že u týmu Seat-sport odvedli na přípravě auta Seat Leon Cup Racer, dobrou práci, protože první příčky obsadili vždy jezdci s těmito vozy.
K velké radosti členů českého týmu nechyběl v souboji o absolutní prvenství ani Petr Fulín, který projel cílem prvního závodu na skvělém třetím místě za Ferenczem Ficzou a Davidem Kajaiou (TC2T). V hodnocení pohárové kategorie SMT to tedy bylo výborné druhé místo. První závod však měl pro Petra Fulína i velký příběh se smolnou tečkou. Fulín jel od počátku svou profesorskou jízdu a vedl celé pole. V šestém kole do něj však vrazil Dušan Borkovič a Fulín se propadnul až na pátou příčku, kterou v průběhu následujících kol dokázal vylepšit na hodnotné druhé místo. Třetí místo absolutně pak Fulín dokázal vybojovat i ve druhé závodní jízdě, když nad jeho síly byli pouze Dušan Borkovič a Ferencz Ficza.
Skvěle se dařilo i Michalu Matějovskému, který v prvním závodě s přehledem ovládnul hodnocení třídy TC2 a ve druhém závodě si dojel pro stříbro. Matějovský startoval do druhého závodu z pole position. Skvěle zvládnul start a v nájezdu do první zatáčky s přehledem vedl. Pak ale přišla rána na zadní nárazník od Alexandera Artemyeva, jenž byl příliš dlouhý na brzdách. Michalovo auto se přetočilo, a aby toho nebylo málo, tak následně zhasnul motor. Do bojů se tak vůz se startovním číslem 20 vrátil až na posledním místě. Michal Matějovský však ukázal, že patří k ostříleným jezdcům a započal velkou stíhací jízdu, na jejímž konci bylo druhé místo se ztrátou dvou desetin na prvního Petera Rikliho s Hondou.
Michal Matějovský: “Celý tento víkend nám vyšel na jedničku, všechno parádně klapalo a z toho mám velkou radost. První závod jsem jel tak trochu na jistotu a držel jsem za sebou své soupeře ze třídy a dával jsem pozor, abych nedělal zbytečné chyby. To se mi také vyplatilo a závod jsem vyhrál. Na začátku druhého závodu mě sestřelil jeden soupeř a já se dostal do smyku a navíc mi zhasl motor. Rychle jsem se ale vrátil do boje a ten závod si skutečně užíval. Kdyby byl delší, možná bych i vyhrál, ale na to se historie neptá. Důležité je, že se první závodní víkend skutečně povedl a mě se podařilo vybojovat si lehký náskok v průběžném hodnocení. Děkuji celému týmu a moc si cením podpory rodiny i partnerů a nejvíce bych chtěl poděkovat manželce, která tady se mnou celý víkend byla.”
Petr Fulín: “Byl to náročný, ale pěkný víkend. Hodně mě mrzí, skoro bych řekl až nesportovní chování Dušana Borkoviče, který nejen, že mi poškodil auto, ale také hodně ovlivnil výsledky prvního závodu. Oba závody byly hodně vyrovnané a stejně jako v trénincích tak i v závodech rozhodovali desetinky. Pozitivum celého víkendu ale určitě je, že auto je konzistentní a dají se téměř po celou dobu jet velice podobné časy. Závěrem tedy lze říci, že i přes to jaký má naše nejbližší konkurence s tímto autem vývojový náskok a zkušenosti, tak jsme zde nechali určitě velice dobrou vizitku.”
Josef Křenek: “Byl to první závod ETCC sezóny, což s sebou nese vždy celou řadu otázek. Jsem rád, že se nám to vše podařilo zvládnout a že jsme byli konkurenceschopní. Bylo důležité nalézt pro oba vozy správná nastavení, a to jak pro kvalifikaci, tak i pro závod. Ke všemu bylo velmi nestabilní počasí, tak jsme museli být připraveni i na déšť. V závodech a nejen v nich odvedli Petr Fulín i Michal Matějovský skvělý výkon a oba si zaslouží velkou pochvalu. Škoda jen těch obdržených ran od soupeřů, protože jinak by to mohlo ještě o kousek lepší.”
Záznam obou závodů odvysílá stanice Eurosport, a to 5. května od 18.00 na kanálu Eurosport 2.
Výsledky prvního závodu:
Kategorie TC2
1. Michal Matějovský
2. Peter Rikli
3. Daniel Conrad
Kategorie SMT
1. Ferenc Ficza
2. Petr Fulín
3. Andreas Pfister
Výsledky druhého závodu:
Kategorie TC2
1. Peter Rikli
2. Michal Matějovský
3. Daniel Conrad
Kategorie SMT
1. Dušan Borkovič
2. Ferenc Ficza
3. Petr Fulín
COMMENTS