Jezdci nového Octavia Cupu se představují: Jakub Rejlek

Jezdci nového Octavia Cupu se představují: Jakub Rejlek

Jakub Rejlek patří v České republice mezi uznávané motoristické novináře. Šéfredaktor časopisu Faster má zkušenosti s mnoha sportovními i závodními vo

Tomáš Pekař si v Octavia Cupu připsal druhé prvenství víkendu! (+video ze závodu)
Tým Andrease Pfistera vstupuje do Octavia Cupu
Škoda Octavia Cup 2017: 18 přihlášených jezdců, juniorské talenty, více závodů i změna v bodování seriálu

Jakub Rejlek patří v České republice mezi uznávané motoristické novináře. Šéfredaktor časopisu Faster má zkušenosti s mnoha sportovními i závodními vozy. Na startovním roštu Octavia Cupu bude patřit k tzv. VIP jezdcům.

Co pro Vás znamená obnovení Octavia Cupu?
Pro mě určitě nejlepší zprávu z okruhů za posledních několik let. Na “starý” Octavia Cup si moc dobře pamatuji a pečlivě jsem jezdil sledovat jednotlivé závody do Mostu a Brna. Zároveň mám mezi závodníky mnoho kamarádů, jako například Štefana Rosinu či Milana Kárného, se kterým jsem se potkával už na vodních lyžích. Octavia Cup byl vždycky nejzajímavější na sledování. Dramatický, hodně kontaktní a to podle mě každého baví. Kvůli tomu se chodí na závody. Navíc jsem si díky Petru Fulínovi dvojkovou cupovku vyzkoušel a je to boží auto.

Jak jste se dostal k práci motoristického novináře?
To je docela srandovní story a náhoda. Mám vystudovanou obchodní akademii a u táty jsem dělal v rodinném autoservisu. Vedl jsem pobočku na Mělníku od svých 20 let. Pak jsem se chtěl posunout dál, jak se říká do světa a v mailu jsem našel inzerát na budoucího šéfredaktora webu auto.centrum.cz, který měl vše kompletně vymyslet, postavit a rozjet. Tak jsem tam poslal životopis i přesto, že jsem neměl žádné zkušenosti s novinařinou a prošel trojicí kol a nakonec mě vybrali. Asi jsem byl hodně ukecaný. A najednou jsem stál v kanceláři a musel začít řešit, kde brát informace pro články, jak se vůbec píšou, a že existují nejen dealeři, ale také importéři. Rok jsem psal články, které mohli jít do koše, ale postupně se to zlepšovalo a šlo dál. Dnes jsem v branži šestnáctým rokem, mám vlastní časopis, televizní pořad a internetový magazín o autech.

Kdy jste si vůbec poprvé vyzkoušel automobilové závody?
Když nebudu počítat hobby rallycross, který jsem jel tajně v 17letech za bráchu v Kostelci nad Labem, tak poprvé v roce 2005. Nastoupil jsem rovnou do šampionátu závodů do vrchu s vozem Ford Escort RS2000. Je to sranda, ale bez předchozí zkušenosti s čímkoliv. Ale asi tak nějak dělám všechno v životě, impulsivně a hodně emotivně.

Existuje nějaké vaše vysněné auto, které jste ještě neřídil?
Překvapivě existuje a hned několik, i když jsem řídil opravdu skoro všechno. V mém notesu ještě chybí Rolls Royce a pak hodně veteránů. Určitě Renault 5 Turbo s motorem před zadní nápravou a pohonem zadních kol. A vůbec béčkové homologační auta miluju.

Na které z tratí kalendáře byste nejraději závodil?
Já to mám jinak. Je mi jedno kde jedu, hlavně že mohu sedět v závodním autě. Ale přesto, kromě Brna se mi líbí všechny tratě. Most mám 15 minut od baráku a je to moje srdeční trať. Na Slovakia Ringu jsem už závodil a je hodně zajímavý, na Hungaroringu jsem byl na několika prezentacích nových aut, ale nikdy jsem nezávodil a nejezdil na Hockenheimu. Ale nechám se překvapit, kam mě promotér vyšle.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0