Jediným Čechem na Nordschleife v kvalifikačním šestihodinovém závodě na 24 hodinový závod pod záštitou ADAC byl Milan Kodídek

Jediným Čechem na Nordschleife v kvalifikačním šestihodinovém závodě na 24 hodinový závod pod záštitou ADAC byl Milan Kodídek

Ježdění na Norschleife není nikdy dost a proto si Milan vyžádal u Teichmann Racing, aby se jel tento šestihodinový závod jako trénink na 24 hodinovku,

Motorsport weekend 31/2015
V Dubaji letos dominoval Mercedes týmu Black Falcon
Tým RTR Projects spojuje své síly s týmem Reiter Engineering a do Epilogu nasadí dva vozy KTM X-BOW GT4

Ježdění na Norschleife není nikdy dost a proto si Milan vyžádal u Teichmann Racing, aby se jel tento šestihodinový závod jako trénink na 24 hodinovku, která se jede na konci května. Z celé skupiny 5 týmových aut ( 2x GT3 Cup, 3x Cayman) jelo pouze auto, se kterým jezdí letošní sezónu závodů VLN Milan s Airgee.

Kvalifikační závod na 24H Nordschleife má za úkol prověřit připravenost a schopnosti mladých a začínajících jezdců, jež mají zájem startovat v nejnáročnějším 24-hodinovém závodě planety.

Milan Kodídek, který u nás hájí barvy brněnského týmu RTR Projects, startoval společně s Airgee Hashimem a Alexem Autum ve voze Porsche 997 GT3 Cup a po většinu kvalifikačního závodu patřili do TOP 5 ve své třídě SP7 a celkově kolem 25 místa.

13015640_1280061712008738_4807168352722029759_n

I přesto však u této posádky po skončení závodu zůstala ve výsledkové listině ona tři nepopulární písmenka DNF. Stalo se tak po té co Milan Kodídek zůstal v posledním závodním kole s červeno-modrým Porsche stát s defektem pravého zadního kola mimo trať.

Více k tomu již říká sám Milan Kodídek:

„Pokusím se tento víkend trochu shrnout. Začalo to už mým nesprávným rozhodnutím, že vyrazím na závodní víkend až v sobotu ráno. Vyjel jsem z Prahy v 6:30 a po necelých 6 hodinách jízdy 670km, z toho podstatě 600km za deště, kdy jsem se při tancování zadku mé 911 uklidňoval, to je trénink na mokro.. Když jsem vyjel do prvního kvalifikačního tréningu před 18-tou hodinou, byla trať ještě mokrá a na mokrých pneu Slick jsem jezdil nepřiměřeně opatrně, v podstatě jsem pokračoval v jakémsi tempu jízdy na dálnici. Nejel jsem dobře a nebylo mi do zpěvu. …Večer jsem o tom celém hodně přemýšlel a napadalo mě, jestli má vůbec smysl jezdit v Porsche na tak těžkém okruhu jakým je Zelené peklo, …když jsem tak hodně moc opatrný (připodělaný).“

„V neděli ráno před kvalifikací byla kolem hradu Nurburg opět zima, 1stupeň C, vlhko… L, naštěstí sluníčko a závodní auta začaly postupně okruh vysoušet. První na trať vjel Alex, protože to byly jeho úplně první letošní kola, zajel dvě kola, pak Airgee střídal a já jsem měl dojíždět, stihl jsem pouze jedno kolo, které se mi podařilo zajet relativně v slušném čase na suchých slickách, což mě trochu uklidnilo.“

12805872_1280061655342077_6171532039351844133_n

„Protože jsem první závod VLN startoval já, dohodli jsme se, že bude do závodu startovat Airgee. Odstartoval s mraky nad hlavou a už po dvou kolech přišel lokální déšť na části trati zvané Dottingen, některé týmy zbytečně zazmatkovali a šli měnit na mokré obutí a to Frikadelli, Bush Bush, Get Speed, …což se ukázalo jako chyba, protože po dvou kolech zase vraceli na suché slicky. My jsme zůstali, Airgee se dostal až na 22. pozici celkově a ve třídě to tehdy bylo tuším třetí místo.“

„Na startu nebylo tolik aut jako běžně, proto bylo možné potrénovat vlastní stopu a navnímat nastavení auta. Střídal jsem, začal jsem postupně zrychlovat a když jsem podle dat viděl, jak ztrácím již na Grand Prix, kde se jela ta nejdelší verze, na nejrychlejší čas Airgeeho až 5-6vteřin, což mi přišlo jako šílené. Naštěstí už po třech, čtyřech kolech jsem se v prvním sektoru (GP) začal zlepšovat a ta ztráta se vždy pohybovala kolem 2vteřin, ..“

„ Odkroužil jsem svých osm kol, střídal mě Alex a při výměně kol jsem viděl jak se na boku Michellinky dělá boule. Po hodině ježdění Alex přijel s poškozenou pneu a s uraženým předním spojlerem. Střídal Airgee. Začal jezdit pěkná kola, avšak ve třetím kole přijel a na kole mu chyběl ventilek L.“

„Na poslední hodinu jsem šel já, vystřídal a postupně se dostával do slušného tempa, zkracoval tu diferenci na GP na Airgeeho a celkově časy stahoval dolů k 9 minutám, avšak po třech kolech došlo k poslední šikaně před vjezdem na GP k havárii BMW, které se překutálelo přes střechu a opřelo o svodidla, takže moje časy byly dost ovlivněny tímto zpomaleným úsekem, kde byl Kód 60.“

„V předposledním kolem jsem se blížil k 9 minutám. Když jsem najížděl na poslední kolo, zbývalo do konce šestihodinovky 1 minuta a 15 vteřin tak jsem rozjel velmi rychlé poslední kolo závodu, které mohlo pokořit hranici 9 minut nicméně těsně před Karuselem v té nejrychlejším úseku v Klestertalu, kde se jezdí přes 240km/h, mi praskla zadní pravá pneu. Snažil jsem se auto odstavit za svodidla a následně čekal skoro dvě hodiny na odtahovku.“

„Přes tento šílený závod, kdy jsme měli několik zbytečných ztrát, které jsme nezavinily my díky defektům kol, jsem cítil určitou spokojenost, protože jsem začal zrychlovat a moje jakási křeč se začala s každým kolem zmenšovat. Bylo vidět na týmu, že je s výsledky, které jsme s Airgee jezdili, spokojen. Alexe nebylo nutné zatím hodnotit, protože pojede před 24hodinovkou dva další závody VLN, takže určitě ještě zrychlí.“

„Pokud by tyto problémy nebyly, což u motosportu nelze takto vnímat, umístili bychom se někde celkově kolem 20.místa a třetí ve třídě.“

„S parťákem Airgee pojedeme další závod VLN již za 10 dní – 30.4.2016, a abychom efektivně zrychlili, tak jsme se domluvili s Christianem Menzelem na koučingu na 29.4.2016, kdy je možné testovat trať VLN.“

„Věřím, že další dva závody VLN nás zase posunou tak, abychom na 24h patřili k předním vozům ve třídě a v přední části startovního pole.“

Výsledky kvalifikačního závodu

13006617_1280062002008709_3087066098606620976_n

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0