Italský expilot Formule 1 Jarno Trulli má za sebou 4 dlouhé dny oficiálních testů Formule E. Velezkušený jezdec a nyní i majitel týmu se pěkně rozpoví
Italský expilot Formule 1 Jarno Trulli má za sebou 4 dlouhé dny oficiálních testů Formule E. Velezkušený jezdec a nyní i majitel týmu se pěkně rozpovídal v rozhovoru pro oficiální stránky nového šampionátu plně elektrických formulí.
Když jste závodil ve Formuli 1, dokázal jste si představit, že byste někdy byl majitelem nějakého týmu?
Abych byl upřímný, tak ne. Všechno se to událo velmi rychle. Byl jsem fascinovaný z toho všeho, když jsem testoval vůz a z ničeho nic jsem dostal možnost udělat vlastní tým, tak jsem této příležitosti využil. Každopádně je to obrovský závazek. Je to velká výzva nejen jako pilot, ale mnohem více právě jako majitel týmu. Samozřejmě udělám všechno proto, aby měl tým dobré výsledky.
Jak jste zapojen do řízení týmu při každodenní rutině?
Máme dohodu s týmem Super Nova, takže v podstatě za nás tým řídí John Sears. Tuto spolupráci jsme dali společně dohromady a pevně věříme, že máme na palubě správné lidi. S Davidem a Johnem Searsovými probíráme všechny záležitosti společně, jelikož si myslím i mé zkušenosti mohou být užitečné. Budu také zasahovat do rozhodnutí ve vývoji týmu a také budu dohlížet na to, že to v týmu klape a oba jezdci mají spolehlivé vozy.
V minulosti jste jezdil se závodními vozy, které vám nepatřily, nyní ale musíte platit účet právě vy. Změní to něco na vašem jízdním stylu?
Vůbec ne! Jezdec je pořád jezdcem, na tom se nic nemění. Jdete do toho naplno, chcete dosáhnout na úspěch a někdy prostě přijde kolize.
Poté, co jste odešel z Formule 1, jste nikde nejezdil do té doby, než jste si vyzkoušel Formuli E. Jak je to možné?
Žádná série na mě neudělala pořádný dojem. Abych byl upřímný, tak jsem nenašel žádnou alternativu k Formuli 1. Samozřejmě, že jsem měl nějaké nabídky, ale všechny jsem je odmítl. Nemyslím si, že by byla nějaká jiná série, která by mi dala pocit ve voze, jako Formule 1. Teď se mě lidi ptají, proč tedy jdu do Formule E? Je to proto, že je to podle mě nová kapitola motorsportu. Rozhodně to není alternativa k Formuli 1, je to naprosto rozdílné, ale je to velmi fascinující projekt a já toho chtěl být součástí, jako majitel týmu. Také jsem cítil, že se chci na tomto projektu podílet, alespoň ze začátku, jako jezdec.
Zajímal vás tento šampionát ještě předtím, než jste se svezl s Formulí E?
Věděl jsem o něm jen velmi málo, takže se jsem jej prakticky poznával za pochodu. Dost mě to zajímalo. Moc jsem o tom nevěděl a teprve až test vozu mi prozradil, že je v tomto šampionátu ukrytý obrovský potenciál.
To ano, jsou tu dobří jezdci i týmy.
Je tu několik bývalých jezdců Formule 1 a celkově je je startovní rošt pořádně nabitý. To je pro šampionát jenom dobře. Potěšilo mě, že do šampionátu vstoupil tým Andretti Autosport. Celkově to bude velmi náročné jak pro jezdce, tak i pro týmy.
Jak se vám podařilo získat Michaelu Cerrutiovou do druhého vozu?
Michaelu jsme sledovali docela dlouho. Vlastně od té doby, co poprvé usedla do monopostu. Hned jsme věděli, že je v ním potenciál, ale samozřejmě jsme byli v kontaktu i s jinými jezdci. Je to mladá, vycházející hvězda a stále je u ní dost prostoru pro zlepšování, což je perfektní kombinace. Poté, co vyhrála svůj první závod v Auto GP, jsem jí zavolal a řekl jí: Poslouchej, chtěl jsem s tebou podepsal smlouvu už minulý týden a věřil jsem, že se ti takový výsledek povede. Takže vítej na palubě, jsme na tebe moc hrdí.
Takže budete také vlastně něco jako mentor?
Samozřejmě. Michaela není pouze pilotka, ale také je to část rodiny, část týmu a já udělám všechno proto, aby se tady cítila pohodlně, v pohodě a aby ze sebe dostala to nejlepší.
Všechny závody se pojedou na městských tratích včetně Monaka, kde jste si prožil nejkrásnější chvilky vaší kariéry ve Formuli 1.
Samozřejmě je to něco nového pro tuto sérii, zvláště proto, že je jedno z hlavních mott tohoto šampionátu, že přinese závody k fanouškům. Je to velká výzva pro jezdce i pro týmy. Musíte být chytří, ale zároveň také rychlí.
Velmi důležité budou kvalifikace a vy jste byl známý tím, že jste právě v kvalifikacích dokázal zajíždět velmi rychlé časy.
Abych byl upřímný, tak nespoléhám na nic ze své minulosti. Je to úplně nový šampionát, na který se musíme nejdřív adaptovat.
COMMENTS