Janiš se Zárubou vybojovali vítězství mezi Reiter Young Stars

Janiš se Zárubou vybojovali vítězství mezi Reiter Young Stars

Premiérový start s hořkou příchutí mají za sebou Erik Janiš a Josef Záruba v rámci GT4 Europen Northern Cupu. Po vybojovaném pole position si olomouck

GT Open nabídne v Barceloně 32 vozů včetně českého BMW
Josef Záruba si ze Zandvoortu přivezl další body a zkušenosti
Carboniacup jede na Mogyoród ke třetí štaci

Premiérový start s hořkou příchutí mají za sebou Erik Janiš a Josef Záruba v rámci GT4 Europen Northern Cupu. Po vybojovaném pole position si olomoucký rodák připsal na své konto i nejrychlejší čas v první jízdě, ve které vybojoval s Josefem Zárubou vítězství v rámci Reiter Young Stars.

„Závodní víkend začal velmi slibně. Ve volných trénincích jsme se věnovali nastavení vozu, i když výsledky nebyly takové, jaké bychom si je představovali. S Pepou jsme ale věděli, že náš čas teprve přijde. V kvalifikaci jsem vyjel pole position a Pepa, i přes zpomalení jedním vozem, vybojoval šesté místo pro druhou jízdu. Pak ale přišlo velké zklamání,“ rozpovídal se o slovenském víkendu Janiš.

Techničtí komisaři totiž změřili odklony kol všech vozů KMT X-Bow GT4 a rozhodli, že nesplňují předpis BoP. Všechny vozy projektu Reiter Young Stars tak byly vyloučeny. Následná přeměření však ukázala, že všechny vozy KTM předpisům vyhovují. I přesto museli jezdci s rakouskými speciály startovat do obou jízd z posledních míst. Nečekaná a překvapivá aféra tak bude mít ještě dohru.

„Bylo to velké zklamání, ale nemohli jsme nic dělat. Start z 23. místa byl hodně nebezpečný, ale povedlo se. Bojoval jsem s hustým provozem na trati a auto předal Pepovi těsně za top ten. Pepa ještě zabojoval a v předposledním kole postoupil na desátou pozici a předjel vedoucí KTM v rámci Reiter Young Stars. Jsem velmi rád, že jsem si mohl tento šampionát vyzkoušet,“ řekl Janiš, který tak se Zárubou vyhráli hodnocení RYS.

O stejný výsledek se jezdci vozu se startovním číslem 34 chtěli pokusit i v neděli, kdy rozjížděl závod Josef Záruba. „Po velmi dobrém startu jsem se po první zatáčce vyhýbal třem vozidlům přede mnou a nešťastně jsem kolidoval s jiným jezdcem. Výsledkem byl proražený chladič. Taková věc by byla mnohem méně pravděpodobná, kdybychom startovali z pozice, z jaké jsme měli. Celkově jsem z průběhu víkendu zklamaný, zejména pak z organizace a chování pořadatelů série GT4, ve které budu nejradši, když už nikdy “závodit” nebudu. Velký dík patří Erikovi, se kterým byla radost spolupracovat,“ uvedl zklamaně Josef Záruba.

„Z European GT4 mám rozporuplné pocity. V každém případě velmi pozitivně hodnotím naši posádku a vůbec celkový záměr. Předpoklad, že můžeme jezdit hodně vpředu a vyhrávat beru jako potvrzený. Bohužel radost nám kazilo ředitelství závodu. Zcela upřímně s takovou neprofesionalitou na FIA závodě jsem se ještě nesetkal. Rád bych v této souvislosti poděkoval i Tomáši Engemu, REITER Engeneering a KTM za jejich nečekanou práci v nelehkém závodním víkendu. Jednoznačně za nimi stojíme a mají naši plnou podporu v jednáních se SRO a FIA,“ řekl majitel týmu RTR Projects Tomáš Miniberger.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0