Na trati, kde nejel od své kariéry v ME 125, se Kuba poprvé posadil na Ducati 1199 Panigale svého týmu Millsport Ducati a z návratu na dvouválec má op
Na trati, kde nejel od své kariéry v ME 125, se Kuba poprvé posadil na Ducati 1199 Panigale svého týmu Millsport Ducati a z návratu na dvouválec má opravdu radost.
Den1:
\”Především jsem šťastnej, že jsem zpet na Ducati a dnes jsem si to hodně užil. Hlavně jsme se koncentrovali na nastavení řídítek, stupaček, převodu a musel jsem se naučit trať. Byl jsem tu naposled v roce 2000 na \”stopětadvacítce\”. Udělali jsme dnes hodně práce a teď, když jsem zrychlil, máme další věci v nastavení, který musíme vyřešit. Už se nemůžu dočkat zítřku, až budem zase jezdit!\”
Den2:
\”Dneska šlo všechno opravdu dobře a většinu dne jsme se soustředili na nastavení zadního pérování. V poslední jízdě tým našel nějaká vylepšení, aby se mi jelo líp. Ještě ale není hotovo a je dobře, že máme další dva dny na hledání základního nastavení.\”
Den 3:
\”Dnes jsme opět pracovali na vyvážení motorky a zadním pérování. Ke konci dne jsme našli nějaké zlepšení, aby se mi jelo líp a jsem spokojený, že všechny kroky, které jsme udělali, vedly ke zlepšení motorky a mé jízdy na Panigale. Předchozí dny jsme používali jen zadní gumu SC1, abychom motorku naučili fungovat s menším gripem a dnes jsme poprvé použili SC0. To mě zrychlilo, což je dobře, ale ještě potřebujeme zkusit závodní simulaci. Hodně změn, ale to je to, proč tu jsme!!!“
Den 5: Závěrečný den Kuba shrnul pro oficiální portál šampionátu BSB.
Jakub Smrž a tým Millsport Ducati ukončili první předsezonní test před rozběhnutím letošního šampionátu MCE Insurance British Superbike. Tým se sice teprve připravuje na svůj debut v této třídě, ale již teď se rychle dotahuje na ostatní zavedená jména v paddocku BSB Superbike.
Kuba se pojede svou druhou kompletní sezonu v šampionátu MCE BSB a již v předchozích dnech testování se dostal na časy kolem 1m:34, což ho dostalo před řadu z více zavedených jmen. Bohužel povětrnostní podmínky posledního dne testů trochu zbrzdily další progres, ale i tak tým končí testy v pozitivní náladě a s cílem dostat tuto sezonu Panigale konečně do konkurenceschopného stavu.
Jihočeský pilot řekl: \”Na mé Millsport Ducati jsme dnes vyzkoušeli řadu věcí, díky kterým se nám povedlo zlepšit se v některých oblastech a získali jsme také další data pro příští testování. Dneska bylo docela větrno, takže zajíždět opravdu rychlá kola nebylo zrovna jednoduché. Zvládli jsme ale to, co bylo potřeba. Moje Panigale se teď lépe ovládá a s obutím SC0 jsme dosáhli daleko větší konzistence. S testováním jsem velmi spokojený a spolupráce s týmem je také skvělá. Teď máme nějaký čas na analýzu dat a přípravu postupu pro další testy. No a já samozřejmě budu pokračovat také v práci na mé fyzičce.\”
Celkově Jakub shrnul testy takto:
\”Mám po prvních testech na Panigale týmu Millsport Ducati a i když jsem nevěděl co od toho čekat, jsem velmi spokojený. Měli jsme k dispozici 4 dny v Cartageně, kde jsme byl naposledy při ME ve třídě 125ccm, takže první den jsem si spíš oživoval trať a získával první poznatky s novou motorkou. Musím říct, že od první chvíle jsem měl z motorky velice dobré dojmy a rychle se dostal do \”dvouválcového režimu\”. Samozřejmě s přibývajícími koly a rychlejšímy časy se začínaly objevovat nedostatky v nastavení, ale během čtyrech dnů jsme motorku hodně zlepšili, zkusili spoustu různých variant nastavení a dali dohromady základ nastavení pro další testy v Doningtonu. Ještě musím zapracovat na jízdním stylu, abych se víc přizpůsobil motorce a momentálně máme největší problém s přilnavostí na výjezdech a motorka se pak ze smyku zvedá na zadní kolo, což je další velká nepříjemnost. Ale nyní má tým několik týdnů čas projít data, konzultovat nedostatky s inženýry z Ducati a připravit změny na testy v Doningtonu a následně Snetteronu. Sice to nic neznamená, ale je pozitivní, že jsem zajížděl rychlé a konstantní časy a velice dobře se mi s novým týmem pracovalo, i když jsme nebyli v kompletní sestavě. Především bez technika přes pérování Öhlins, který určitě bude velkým přínosem. Jsem strašně rád zpět na Ducati, na které se cítím víc jako doma a už teď se těším na další testy a až začne sezóna!!!\”
Testování shrnul také Kubův závodní inženýr Steve Wilf Moore:
\”Tak a máme za sebou první test a náš tým začíná dobře klapat! Přídávám pár poznámek, protože se zdá, že to lidi zajímá a Kuba mě navíc poprosil sepsat něco pro jeho stránky. Byl to skvělý test. Ale nikdy to není snadné, když mechanici, inženýři a jezdec spolu testují poprvé. Celkem brzy se Kuba na Panigale cítil pohodlně a zkusili jsme hodně nastavení, abychom pochopili jeho jízdní styl. Pro tento test jsme se koncentrovali na základ nastavení geometrie podvozku a jak mu vyhovuje nastavení plynu a motorové brzdy. Koncem druhého dne jsme už byli rychlejší než byl náš cíl a tak jsme se zaměřili na zadní přilnavost a rozložení váhy, aby motorka nebyla neustále s předním kolem ve vzduchu a nějaké změny na zadním tlumiči pomohly. Pracovali jsme především s pro nás známou zadní gumou SC1, protože jsme něchtěli problémy s gripem zlepšovat pouze měkčí směsí. Soustředili jsme se hlavně na grip ve velkých náklonech a aby motorka nešla nečekaně do smyku a během smyku byla dobře kontrolovatelná. Ještě v tom máme co zlepšovat, ale když jsme přešli na měkčí směs, motorka fungovala lépe a Kuba zajížděl rychlé časy. Příští test s námi bude i Öhlins inženýr, takže se můžeme opravdu zaměřit na perfektní vyladění podvozku. Nyní nám ještě chybí výkon, ale na další test bychom měli mít hotové motory 2014.\”
Fans of Smrž
COMMENTS