Kuba po druhém závodě: \"Začátek druhý jízdy nebyl díky startovní pozici snadnej, ale zhruba jsem se udržel, byť se mi tady špatně startovalo kvůli
Kuba po druhém závodě:
\”Začátek druhý jízdy nebyl díky startovní pozici snadnej, ale zhruba jsem se udržel, byť se mi tady špatně startovalo kvůli hodně těžkému převodu. Pozice se hodně měnily, ale pár kol do konce závodu se mi povedlo stáhnout Walkera a v posledním kole na něj zaútočit. Takže z druhé jízdy si nakonec vezu 10. místo. Není to sice nic extra, ale po problémech ve třetím tréninku a první jízdě jsem do toho dal vše, krásně si zazávodil a mám z toho dobrej pocit. Nyní nás čeká závěrečnej podnik v Brands Hatch, kde se opět pojedou 3 jízdy a jako vždy do toho dám vše! Díky všem, kteří fandili ;-)\”
Race2 – Do druhého závodu Kuba startuje ze třinácté příčky a ihned se posouvá dopředu, když po prvním kole jede jedenáctý. Postupně se tvoří skupinka Haga, Burrel, Smrž a Kuba tedy bojuje o deváté místo. Tato skupinka pak dotahuje osmého Walkera. Ve čtvrtém kole jde Kuba přes Bazzu a dostává se tak do top ten. Dvě kola na to se ale do souboje zapojuje Baiox a Jakub jede jedenáctý. Bojuje se opravdu tvrdě a Kuba předjíždí Hagu, díky těmto bojům je ale tato skupina pomalejší a zezadu ji dojíždí Westmoreland. Pořadí se stále míchá a Kuba jede znovu jedenáctý. Pole se postupně roztrhalo a z velké skupiny zbyla už jen dvojice Westmoreland – Smrž, která ujíždí Hagovi a stíhá Walkera. Toho náš jezdec v závěru dojíždí a v těsném finiši také předjíždí, což znamená že dojíždí na desátém místě.
Kuba po prvním závodě:
\”Už na startu mechanici z dat zjistili, že nefunguje snímač rychlosti předního kola, bohužel chyba byla v drátu, ke kterému se nedalo během té chvilky na gridu dostat. Blbý je, že podle rychlosti předního kola funguje a mění se motorová brzda, takže jsem jel úplně bez tohoto systému. Bylo to celý závod hodně o držku, neustále mi v nájezdech šlo zadní kolo do smyku a často jsem tak byl dlouhej, ale aspoň jsem to nějak dojel. Byť z toho není žádnej závratnej výsledek… Už se těším na druhou jízdu, kde bych si rád spravil chuť!\”
Race 1 – Start do prvního závodu se Kubovi moc nepovedl a po prvním kole je náš jezdec na patnáctém místě. Po dvou kolech se tvoří skupina od dvanáctého do šestnáctého místa a Kuba tak bojuje s Walkerem, Watersem, Burrellem a Forayem, který v sedle Samsung Hondy nahrazuje zraněného Kiyonariho. Po osmi kolech je Kuba stále na poslední bodované pozici a ztrácí kontakt s jezci před ním. Za sebou však má Karla Harrise, který jezdí pomaleji. Po dvou kolech ale náš pilot zrychluje a znovu se na skupinu jezdců před ním dotahuje. Bohužel k předjetí už nedojde a Kuba končí závod na patnáctém místě.
WU – Warm-up Kuba dokončil na 10. místě a potvrdil tak svojí pozici z kvalifikace.
Kuba po sobotě:
\”První kvalifikaci jsem jel celkem na jistotu a v druhé se mi povedlo celkem dobré kolo, které mi zajistilo postup do závěrečné třetí kvalifikace. Tam jsem ale pokazil první kolo díky několika chybám a pak už jsem nedokázal zrychlit. Mrzí mě to, protože to určitě mohlo být o několik míst lepší. Trochu tomu pomohl i dnešní FP3, kde jsme měli problémy se spojkou a nemohl jsem jet na maximum, takže když jsem zrychlil v kvalifikaci, začínaly se projevovat drobné nedostatky v nastavení. A stejně tak i mně se těžko přecházelo do rychlejších časů, z čehoz pramenily chyby. Každopádně to není žadná tragédie. Postoupili jsme Do závěrečné kvalifikace a víme, kde jsou rezervy. Důležité budou zítřejší závody!!!\”
Sobota 5. 10. 2013
QP – Kvalifikace bude v Silverstonu podle všeho dost vyrovnaná. První fázi Kuba zakončuje na šestnáctém mistě. Ve druhé kvalifikační fázi Kuba hned od začátku jezdí rychlé časy a zajišťuje si tak postup do finálního boje o pozice na startu. Kvalifikační boje tedy vrcholí a Kuba si z nich odnáší desátou pozici pro start do prvního závodu.
FP3 – Kuba na dráhu vyjíždí opět až ve druhé skupině jezdců, ale nedokončuje ani své první kolo a jede do boxů. Tam je však doslova jen \”na otočku\” a během minuty krouží Honda se startovním číslem 96 znovu po anglické trati. Náš jezdec se postupně rozjíždí, ale než se dostane pořádně do tempa, tak je vyvěšena červená vlajka. Po restartu je Kuba šestnáctý, k vylepšení však nedochází, protože po pár kolech náš pilot opět míří do boxů. Zastávka je ale krátká a Kuba má ještě dvacet minut na vylepšení svého času a nastavení motorky. Bohužel po nehezkém pádu Shakeyho Byrna je trénink znovu zastaven. Snad bude manžel češky Petry v pořádku. V tomto zvláštním tréninku nakonec Kuba obsazuje čtrnáctou příčku.
Pátek 4. 10. 2013
Kuba po pátku:
\”S dneškem jsem po všech stránkách spokojenej. Na vodě i na suchu jsme byli vepředu, navíc na suchu jsem zajel svůj nejlepší čas s gumama, který měly 8 kol. Ještě je pár věcí, který můžeme na motorce vylepšit a stejně tak i já mám rezervy. V Assenu jsme hodně ztráceli na motor, takže tady jedeme s jiným vyladěním a zdá se, že je to lepší. Hlavní výhoda Silverstonu ale je, že se na žádnou rovinu nenajíždí z pomalých zatáček jako v Holandsku.\”
FP2 – Do druhého tréninku Kuba vyjíždí až mezi posledními. Díky tomu se ale Kuba a volné dráze hned předvádí v dobrém světle a již po druhém kole jde na čtvrtou příčku. Pořadí se ale hodně míchá a po několika minutách je Kuba, přestože neustále zrychluje, za první desítkou. Po čtvrt hodině náš jezdec zajíždí slibné mezičasy, ale dát dohromady celé rychlé kolo se moc nedaří – třináctá pozice. Před půlkou tréninku tak Kuba míří ke svým mechanikům. Po návratu na trať se Kuba ihned vrací do top ten, když skáče na deváté místo. Po návratu z boxů vše vypadá poměrně dobře a Kuba se tak postupně vrací tam, kde začínal – na čtvrté místo. Těsně před vyvěšením šachovnicové vlajky je Kuba šestý ale má rozjete dobré kolo a to mu nakonec zajišťuje pátou příčku.
FP1 – První trénink je v Silverstonu vyhlášen jako mokrý a jezdci se tak na trať moc nehrnou. Kuba na trať vyráží několik minut po začátku a hned po prvním rychlém kole se řadí na čtvrtou příčku a stále zrychluje. Stejně tak ale tahají i jeho soupeři půl hodiny před koncem Jakub drží šestou příčku. Pořadí se ale neustále mění a za moment najdeme startovní číslo 96 na druhé pozici. Tou dobou vede Dan Linfoot, ale Kuba se jeho času postupně přibližuje. Chvilku se před našeho jezdce dostává PJ Jacobsen, ale Kuba kontruje nejlepším způsobem a dostává se do vedení! Náskok na Linfoota je skoro devět desetin a náš pilot po tomto vydařeném kole zajíždí do boxů. Dvanáct minut před koncem jde na první příčku Brookes a Kuba je stále v boxech, ale zhruba za minutu už se vrací na trať. Po zaváděcím kole u našeho pilota naskakují zelená čísla v prvním sektoru, ale další sektory již nejsou tak povedené. V dalším kole naopak Kuba ztrácí v prvním sektoru, ale zbytek tratě už zvládá na jedničku a díky tomuto zrychlení se posouvá na třetí příčku. O tu v zápětí přichází, což ale nenechává jen tak a dalším rychlým kolem se vrací právě na třetí místo. Přetahovaná však nekončí a v závěru tréninku se pořadí ještě trochu zamíchá – Kuba tedy končí na čtvrté pozici. Vydařený úvod!
COMMENTS