Jakuba Smrže českému fanouškovi snad netřeba představovat. Kuba má na svém kontě šest let strávených v MS silničních motocyklů a stejně tak šest let v
Jakuba Smrže českému fanouškovi snad netřeba představovat. Kuba má na svém kontě šest let strávených v MS silničních motocyklů a stejně tak šest let ve WSBK, kde se hned šestkrát postavil na stupně vítězů. Od konce roku 2012 závodí český jezdec v britském mistrovství Superbiků. Jak hodnotí loňskou sezonu, s jakými ambicemi vstupuje do letošní, na jaký závodní víkend nejraději vzpomíná? Na to všechno a ještě mnohem více jsme se Kuby zeptali.
Kubo, loňská sezona byla pro tebe po šesti letech první, kterou jste strávil mimo MS Superbiků. Jak bys zhodnotil svou první kompletní sezonu v šampionátu britských Superbiků?
Vůbec to nebylo snadný, protože jsem po dlouhých 6ti letech jel na jiné motorce než na Ducati (nepočítám pár závodů na Aprilii) a navíc jsem neznal většinu okruhů. Byla to hodně těžká sezóna, ale pár závodů se povedlo do desítky, což bylo dobré. A některé závodní víkendy to byl boj, kdy jsem byl rád za každý bod. Rozhodně to nebylo podle mých představ, ale ostudu jsem taky neudělal vzhledem k okolnostem.
Již vloni jsi startoval v elitní třídě Superbiků, kde budeš letos pokračovat a po roce se navíc vracíš k Ducati. To musí být skvělá motivace.
Hrozně se těším, protože testy proběhly dobře a první pocit z motorky i týmu je dobrý. První dva závody budou těžké, protože to nejsou okruhy, které mám nejraději a ještě máme dost věcí, které je třeba vyladit na motorce. Ale myslím, že pokud vše půjde dobře, čeká nás dobrá a zajímavá sezóna.
Jak už jsme zmiňovali, letos tě čeká druhá kompletní sezona v elitní kategorii BSB proti ostříleným mazákům. S jakými ambicemi vstupuješ do letošní sezony?
Jak už jsem se zmínil, první závody ještě budeme dolaďovat motorku, i když i tak mám ambice být co nejvíce na špici. Celkový cíl je dostat se do showdownu, tzn. mezi první šestku po devíti z dvanácti závodních víkendů. Protože těchto 6 jezdců pak jede poslední tři závodní víkendy s velmi podobným počtem bodů, tedy všichni jedou o titul!
Závodní tratě v Británii jsou velice obtížné a na některých se dokonce i skáče. Jak bylo pro tebe náročné přizpůsobit se novým tratím?
Asi jsou trochu fyzicky náročnější, ale spíš je složité se je naučit. A potom na nich ještě jet rychle, to je úplně to nejtěžší. Okruhy už jsem poznal, ale pokud chci být letos mezi nejlepšími, musím ještě porychlit.
Když bychom měli srovnávat WSBK a BSB, v čem jsou hlavní rozdíly těchto dvou šampionátů? Tedy krom toho, že se jedná o světový a národní šampionát. Který tě víc oslovil?
Je to úplně něco jinýho, Mistrovství Světa je samozřejmě nejvíš, ale kvalita BSB není o moc nižší. Je tam víc jezdců ve startovním poli a chodí víc diváků. Navíc charakteristika tratí a domáckosti prostředí BSB dělá závody lepší v tom, že diváci jsou víc zataženi do děje. Ale každé má svoje, rozhodně kvalita jezdců v BSB není o nic nižší než ve WSBK. Mě osobně víc baví BSB, které je víc o samotném závodění, než o politice.
Teď trocha historie. Na který závodní víkend, ať už třeba z WSBK nebo MS silničních motocyklů, se ti vzpomíná nejlépe?
Určitě rád vzpomínám na pole position nebo stupně vítězů ve WSBK. V BSB zatím takových okamžiků nebylo tolik, ale věřím, že to letos přijde.
V minulosti jsi závodil proti jezdcům, kteří mají na svém kontě tituly mistrů světa a dají se už považovat za legendy. Který z tvých rivalů na tebe nejvíce zapůsobil?
Popravdě ani nevím, u každého jezdce je to trochu jiné a záleži na hodně věcech. A zas tak detailně to nestuduji, občas se kouknu na jiné závody, ale soustředím se hlavně na svoje 🙂
V kategorii Moto 3 v letošním roce startují dva čeští talenti Karel Hanika a Jakub Kornfeil. Myslíš, že by se v budoucnosti mohli zařadit mezi světovou elitu?
Věřím tomu, oba kluky sleduju a držím jím palce. Mají skvělé podmínky, takovou šanci kromě Karla Abrahama a Lukáše Peška v Čechách nikdo neměl, takže už je jen na nich, jak to zhodnotí. A samozřejmě je k tomu notná dávka štěstí a souhra dobrých okolností.
COMMENTS