Kornfeil o sobě dal vědět okamžitě po startu závodu. Díky velmi pohotové reakci na startovní semafory se Jakub posunul nahoru a z první zatáčky odjížd
Kornfeil o sobě dal vědět okamžitě po startu závodu. Díky velmi pohotové reakci na startovní semafory se Jakub posunul nahoru a z první zatáčky odjížděl na třetí pozici. V nejrychlejší trojici Jakub pokračoval až do druhého kola, ve kterém se před něj ale dostali dva Alexové z týmu Estrella Galicia 0,0% Márquez a Rins. Po chvíli se Kornfeil propadl ještě o místo níže-odsunul ho tam další Španěl, tentokrát týmový kolega Isaac Viňales. S posledním jmenovaným se ale náš reprezentant rychle vypořádal. Mezitím už ze skupiny ujel Alex Márquez, který se chytl s vedoucími Jackem Millerem a Efrenem Vázquezem. Ve skupině bojující o čtvrté místo tedy zůstal náš Jakub Kornfeil s loňským vicemistrem světa Alexem Rinsem. Po několika málo okruzích tento tandem doplnil ještě italský talent Romano Fenati z týmu Sky VR46.
Ital ale nastolil velmi rychlé tempo a na vedoucí trio se začal postupně dotahovat. Jakub Kornfeil v tu chvíli bojoval s Rinsem kolo na kolo o pátou pozici. Koncem závěrečného okruhu odpadl z první skupiny Alex Márquez a Kornfeil s Rinsem si to tedy v poslední zatáčce mohli rozdat o bramborovou pozici. Ve velmi těsném souboji byl nakonec na cílové pásce úspěšnější Rins a Jakub Kornfeil si tak z Ameriky veze jedenáct bodů za páté místo, které mu patří také v průběžném hodnocení světového šampionátu s prozatímním ziskem jednadvaceti mistrovských bodů.
Jakub Kornfeil: „Měl jsem perfektní start do závodu. Z první zatáčky jsem vyjížděl na třetí pozici. Samozřejmě jsem chtěl co nejrychleji uhánět kupředu, ale nebudu hrát žádného hrdinu, Miller s Vazquezem byli prostě celý víkend někde jinde. Zanedlouho se před nás dostali ještě Rins s Marquezem a také Isaac s jeho typickým bezmyšlenkovitým stylem. Naštěstí jsem ho rychle předjel. Marquez ujel a k nám se přitáhl Fenati. Ten jel fantasticky a jak u něj bývá zvykem, v posledních kolech prostě jede neskutečně a dnes to zase potvrdil. Zůstal jsem tedy s loňským vicemistrem Alexem Rinsem. Několikrát jsme se předjeli a celkem dobře si zazávodili. Je teda škoda, že mě nakonec zdolal. Snažil jsem se udělat maximum, aby se pode mě nedostal. V posledním úseku trati jsem nad ním měl navrch. Na to jsem spoléhal a při nájezdu do poslední zatáčky jsem zvolil hodně defenzivní stopu. I tak se tam ale nacpal a na cílovku už jsme vyjížděli zároveň. Nakonec byl o něco málo rychlejší a cílovou pásku nakonec proťal o necelou desetinu dříve. Rozhodně je ale umístění v první pětce další velmi dobrý výsledek. Jsem nadšený z toho, že se nám bez pádů daří držet kolem toho pátého místa (to musím zaklepat). Všichni, se kterými jsem dnes bojoval, už mají na svém kontě vítězství nebo minimálně několik pódií. Je to opravdu ten nejvyšší level, proti kterému můžu závodit. To je zřejmě také to, proč nám k té pomyslné bedně pořád kousek chybí. Není to všední záležitost a čím dál víc si to uvědomuji. Že jsme na to dnes neměli ale neznamená, že se to nemůže podařit příště. Chci moc poděkovat týmu za dobrou práci a také mým sponzorům za velkou podporu. Už se moc těším na nový okruh do Argentiny.“
Sobota
Stejně jako v úvodním podniku Mistrovství světa silničních motocyků v katarském Doha, i na okruhu Circuit Of The Americas nedaleko texaského Austinu patřil český reprezentant Jakub Kornfeil mezi nejrychlejší. Nedávno jednadvacetiletý závodník z Rohatce u Hodonína šel do kvalifikace s kombinovanou šestou pozicí z prvních tří tréninků. Krátce po začátku měřeného tréninku jsme mohli Jakuba sledovat na čtvrté pozici. Po několikaokruzích se však Kornfeil dle plánu vydal k mechanikům a mezitím se propadl na osmé místo.
Po vyjetí na trať ovšem Jakubův pocit z jízdy nebyl vůbec ideální. Proto se po několika minutách do své garáže vrátil, aby se svými techniky vyřešil nepříjemné vibrace a problémy s přilnavostí pneumatik. Ve zbylých osmi minutách už nezbývalo nic jiného, než pořádně vzít na plynovou rukojeť stroje KTM. To Jakub Kornfeil také udělal a zajel své maximum o hodnotě 2.17:524 a zajistil si tak poslední místo ve druhé řadě.
Jakub Kornfeil: „K mému velkému překvapení motorka v dnešní kvalifikaci fungovala mnohem hůře, než ve všech předcházejících trénincích. Včera jsem byl na vrcholu blaha, jak fantasticky jsem se na motorce cítil. Přilnavost byla perfektní, engine brake(zdzdění motorem), prostě všechno jak má být. Dnes ráno bylo vše taky v pohodě. To jsme totiž ještě jeli na ojetých pneumatikách.
Takže měřený trénink jsem započal s obutím, se kterým jsem skončil. Plán byl takový, že se pokusím zajet dvě rychlá kola a pak zajedu přezout. Jenže novým obutím se všechno dokonale rozladilo. Času ovšem na tak velkém okruhu není nazbyt, proto jsem musel tahat a posnažit se alespoň o nějaký čas. Jel jsem ale sám a tím pádem jsem neměl žádný závětrný pytel. Jak je závětří hrozně důležité, tady na té nekončné rovince to platí dvojnásobně. Konkrétně se jedná až o osm desetin sekundy. Nicméně i tak se mně podařilo několik slušných kol. Poté jsem zamířil k mechanikům. Vůbec jsem se na motorce necítil, zkrátka jsme s tím museli nutně něco udělat.
Na těch posledních pár minut, kdy jsem vyjíždět zpět na trať, jsme tedy vyměnilli pouze zadní pneumatiku. S ojetou přední a novou zadní už to bylo o něco lepší. Nakonec jsem tedy zajel šestý čas, podruhé za sebou odstartuju ze druhé řady a s tím jsem moc spokojený. Je mi ovšem velkou záhadou, že na nových gumách to prostě nefunguje. V paddocku to vyvolává velkou diskuzi a to jak mezi techniky od Dunlopu, tak také zástupci výrobců motocyklů. Co si budeme povídat, druhá řada je prostě dobrá. Předpovědi na zítra se nám hodně různí. Někteří očekávají déšť, jiní zase suché podmínky, takže uvidíme, co si pro nás příroda v závodě nachystá. Rozhodně ale budeme připravení na všechno.“
PR Jakub Kornfeil
COMMENTS