Jakub Knoll: “Loňská sezona pro mě byla hodně náročná.“

Jakub Knoll: “Loňská sezona pro mě byla hodně náročná.“

Jakub Knoll v loňském roce hájil barvy brněnského týmu Šenkýř Motorsport, se kterým závodil v šampionátech ADAC GT Masters, FIA CEZ a ESET V4 Cupu. V 

Smíšené pocity a poloviční úspěch jezdců týmů Mičánek Motorsport powered by Buggyra na jubilejní Velké ceně Slovenské republiky
Plný paddock a letní teploty, netradiční Podzimka je tady
Jezdce ESET Renault Twingo Cupu čeká horký víkend v Grobniku

Jakub Knoll v loňském roce hájil barvy brněnského týmu Šenkýř Motorsport, se kterým závodil v šampionátech ADAC GT Masters, FIA CEZ a ESET V4 Cupu. V průběhu sezóny 2015 se s BMW Z4 představil na věhlasných evropských tratích, jakými jsou Nürburgring, Red Bull Ring, či Motorsport arena Oschersleben. S týmovým partnerem Lennartem Marioneckem několikrát vystoupal v ADAC GT Masters na pódium v hodnocení jezdců kategorie Gentlemen. V této kategorii posbíral celkem 148,5 bodů, což jej v konečném hodnocení zařadilo na páté místo.

V níže přiloženém rozhovoru naleznete odpovědi na otázky, jaký to pro něj byl rok a čemu se věnuje aktuálně.

Jak nyní s odstupem času hodnotíš sezónu 2015?
Loňská sezona pro mě byla hodně náročná, protože jsem jel s autem, které jsem neznal, a navíc jsem působil v šampionátu, v němž není snadné uspět. I když budu brát v potaz tyto skutečnosti, rozhodně se svými výkony nemůžu být spokojen. Přece jenom už nějaký čas závodím, takže jsem byl skutečně zklamán tím, že jsem nepřekročil svůj stín, když se mi ani v jednom závodě ADAC GT Masters nepodařilo být blíž středu pole.

Který z momentů loňské sezóny Ti utkvěl v paměti nejvíce?
Když na to kouknu takto s odstupem, tak se mi vybaví jeden konkrétní závod, který paradoxně nebyl v ADACu. Nejlépe vzpomínám na sobotní závod FIA CEZ v Mostě, kde jsem si slušně zazávodil jak se Štefanem Rosinou, tak s Dennisem Waszkem. Jasně, aplina, se kterou vloni závodil Štefan, byla rozhodně o dost pomalejší než Z4 GT3 pro ADAC GT Masters, ale i tak jsem měl ze závodu docela dobrý pocit a to i navzdory tomu, že jsem nakonec nedojel do cíle.

11807342_920369034666914_1406108820497818729_o

Únor je již téměř u konce. Víš jak bude vypadat letošní sezóna?
Zatím není nic potvrzeno. Každopádně bych však měl pokračovat s týmem Šenkýř Motorsport.

Jak to aktuálně vypadá s Tvým dakarským projektem?
Tento projekt je nyní v bodě nula. Projekt s buginou Optimus padl kvůli mnoha důvodům. Zbytečná zkušenost to ale nebyla, protože nyní mám o celém závodě mnohem více informací. Do budoucna bych se jednou rád Dakaru zúčastnil, pokud bych měl dobrou příležitost. Není to ale aktuální otázka.

tunisko14-018

A co Tvé civilní povolání? Čemu se aktuálně věnuješ?
Snažím se působit jako sportovní novinář. Momentálně primárně pracuji  v Českém rozhlase jako redaktor sportovně – zpravodajského webu. Kromě toho v menší míře externě spolupracuji i s jinými médii.

Vozy specifikace GT3 se aktuálně těší velkému zájmu. Co si ale myslíš o sílící kategorii GT4?
S vozy GT4 nemám osobně žádnou zkušenost, takže nemůžu posoudit, na jaké úrovni tyto vozy jsou. Na druhou stranu si myslím, že má kategorie GT4 smysl, protože nabízí možnost vyrovnaného závodění za nižší náklady než u GT3. Proto je dobře, že těchto vozů přibývá, protože to je zajímavá kategorie jak pro mladé jezdce, tak „gentlemanské“ piloty.

foto: archív jezdce

enk-lausitz-2 Motorsports / ADAC GT Masters, 5. Lauf 2015, Nürburgring, GER 11415455_892473340789817_5768427654376896862_o 2015-gtm-rbr-at2-4323 11807101_920369368000214_7279801554744962550_o Motorsports: ADAC GT Masters, Test Oschersleben

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0