Berounský závodník Jakub Knoll zaznamenal v loňském roce návrat na scénu GT závodů a s týmem Šenkýř Motorsport společně vybojovali tituly ve všech ser
Berounský závodník Jakub Knoll zaznamenal v loňském roce návrat na scénu GT závodů a s týmem Šenkýř Motorsport společně vybojovali tituly ve všech seriálech, kterých se zúčastnili, tedy ve FIA zóně střední Evropy v závodech automobilů na okruzích, v Mezinárodním mistrovství České republiky a ESET sprintu, ve kterém Knoll navázal na svůj předchozí triumf ze sezony 2014. I přes úspěšný rok zůstává pilot BMW Z4 GT3 střízlivý ohledně superlativů a silných slov.
Jakube, jak hodnotíš svoje účinkování v barvách týmu Šenkýř Motorsport v uplynulé sezoně?
Já jsem prožil celkově klidnější rok. Vzhledem k tomu, že jsme nejeli žádný velký šampionát typu ADAC GT Masters a konkurence nebyla minimálně co do počtu tak velká, nacházel jsem se v jednodušší pozici. Prakticky jsem neměl stálého soupeře, který by odjel všechny série se mnou. Přesto se mi však nedařilo nějak výjimečně, vítězství v závodě přišlo jen jedno a celkového prvenství jsem dosáhl jen díky tomu, že jsem coby jeden z mála odjel celou sezonu. Z tohoto pohledu proto nepovažuji loňskou sezonu za nějak extra úspěšnou.
Loni to bylo především o tom, abych se soustředil na jednotlivé závody a podal v nich co nejlepší výkon, což se ne vždy podařilo. Vzhledem ke slabší konkurenci tedy můžu jen těžko hodnotit svou pozici v jednotlivých seriálech. Je ale pravda, že na některých podnicích panovala obrovská rivalita a soupeři mě převyšovali, škoda, že jen nárazově. Mám tím na mysli účast ve třídě GT3, Štefana Rosinu nebo Filipa Sládečku. Kdyby jezdci tohoto typu startovali častěji, určitě mohla být sezona o poznání náročnější.
Co tě čeká v sezoně 2017?
U mě probíhá především čekání, naštěstí se sezona blíží a za nedlouho vše opět vypukne. Zimní přestávka je opravdu dlouhá, končíme v září a začínáme znovu v dubnu. Pochopitelně se průběžně připravuji a pracuji na své fyzičce, ale to je běžný proces i v průběhu sezony. Je to kontinuální záležitost. Čekám na první test v dubnu, až se dostanu za volant.
Žádná zásadní změna mě letos nečeká, pojedu s týmem Šenkýř Motorsport v BMW Z4 GT3. Částečně pojedeme zónu a ESET Mistrovství Slovenské republiky, ale ne už v takové míře jako loni, a zbytek vyplníme závody v zahraničí. Chceme se zúčastnit seriálu International GT Open, což by pro nás mohla být cesta do budoucna.
Proč jste si vybrali zrovna tento seriál a nechystáte při této příležitosti přechod na novější techniku?
International GT Open chápeme jako zlatou střední cestu, jako mezistupeň mezi Zónou střední Evropy v závodech automobilů na okruzích a šampionátem Blaincpain GT Series.
Víme, že do budoucna náš současný vůz BMW Z4 GT3 týmu Šenkýř Motorsport stačit nebude, pracujeme na pořízení modelu M6. Určitě dává smysl dále pokračovat s novějším vozem, ale protože jej pro letošek ještě s největší pravděpodobností mít nebudeme, tak chceme naše dočasné aktivity ve FIA CEZ ze začátku jen zkušebně skloubit s pár podniky venku. Víme, že v motorsportu je potřeba jít s dobou a využívat novou techniku, ale vzhledem k okolnostem se zatím na žádný zahraniční šampionát naplno upínat nebudeme. Přesto si v zónových závodech budeme vybírat ty nejlépe obsazené víkendy a k tomu přidáme dva až tři podniky International GT Open. Vnímáme to coby předzvěst sezony 2018.
V závodech Zóny střední Evropy jsme tě ve voze Šenkýř Motorsportu vídali samotného, chystá se pro International GT Open nový týmový kolega?
Je to vlastně jedna z podmínek, abychom do této série mohli vstoupit. Doposud jsem jezdil sám, ale v International GT Open se závodníci střídají a proto je potřeba ke mně ještě někoho najít. To je otázka spíše na tým, než na mě. Přesto se chceme touto cestou vydat a věříme, že to pro nás bude atraktivní. Jedná se o dosažitelný strop, protože i malý tým v Blancpain GT Series či ADAC GT Masters má velké náklady, k tomu je i konkurence obrovská. Vůz už máme a je škoda s ním jezdit málo, proto vyhlížíme rozšíření aktivit, ale zatím v rozumné míře.
Foto: ESET V4 Cup
COMMENTS