Jak jsme již informovali dříve, v minulém týdnu se konala Konference Svazů závodů na okruzích AČR, jejímž hlavním bodem byla volba členů nové okruhové
Jak jsme již informovali dříve, v minulém týdnu se konala Konference Svazů závodů na okruzích AČR, jejímž hlavním bodem byla volba členů nové okruhové komise.
Na průběh volby, resp. o tom co volba přinesla a co od nové komise můžeme čekat, jsme se zeptali “staronové” předsedkyně magistry Veroniky Bartošové.
V úvodu našeho povídání mi prosím dovolte pogratulovat, k Vašemu “znovuzvolení”. Můžete prosím jmenovitě představit všechny členy aktuálně zvolené komise?
Děkuji za gratulaci. Mezi již zkušené “harcovníky” patří ředitel závodů v Mostě pan Michal Marek, ředitel závodů v Brně pan Miroslav Bartoš, za soutěžící byl zvolen pan Tomáš Kusý a za technickou komisi byl jmenován (nikoli zvolen) pan Josef Stránský, předseda technické komise.
Jak se díváte na skutečnost, že o některých nově zvolených členech rozhodovali jezdci, kteří se do české okruhové scény dlouhodobě nezapojují a přitom měl jejich hlas stejnou váhu jako u pravidelně startujících jezdců?
K tomuto bodu mohu jen dodat, že respektuji navržený volební řád, prostě to takto je ve všech disciplínách, okruhy nevyjímaje. A ještě k Vaší otázce – nerozhodovali o některých nově zvolených členech, ale o všech členech kromě jmenovaného člena za technickou komisi. A navíc – prostě to bude vždy tak, že někdo bude po volbě spokojenější a jiný ne. Tak to je, proto je volba každý rok, aby se jezdci vyjádřili, resp. svou volbou dali najevo, jak komise funguje, případně, co by chtěli změnit.
Jaký vlastně byl zájem o tuto volbu ze strany samotných jezdců?
Zájem o volbu nebyl až tak velký, respektive osobní účast byla malá, ostatní využili své právo volit formou plných mocí v souladu s volebním řádem.
S čím, jste do této volby šla Vy osobně?
Do volby jsem šla se stejnou představou jako loni, tzn. vést komisi k efektivní práci, komunikaci se zahraničím, získání více jezdců a mediální podpory, dále pak průhledného financování. V komisi se nám letos poprvé povedlo ušetřit značné prostředky, které půjdou jezdcům formou zlevněného startovného na domácích okruzích.
Jaké jsou cíle této komise pro příští sezónu 2015?
Cíle pro příští sezónu: zajistit všem jezdcům, aby mohli závodit, správně zařadit vozy do skupin, snažit se mediálně zviditelnit MMČR. Dále pak napravit chyby letošní sezóny: důstojné vyhlášení, technické předpisy dělané pouze technickou komisí, nikoli na základě požadavků a priorit jednotlivých jezdců. Kromě toho se chceme pokusit o jednání s ESETem ohledně zajištění televizních práv. Toto jednání musí být transparentní, na základě řádné smlouvy, která bude přijatelná pro obě strany. Chci se věnovat otázce peněz na reprezentaci, vstoupit v jednání s MŠMT a konečně si ujasnit, kdo má na peníze nárok. Stejně tak ohledně juniorů. Zase je pro mě prioritní zajistit transparentnost všech převodů peněz. V tomto duchu mi výrazně pomáhá nový generální sekretář FAS Mgr. Eliáš, se kterým je naprosto skvělá spolupráce.
Co pro toto nové, řekněme “funkční” období, očekáváte od svých kolegů? Prosím pokud je to možné zkuste rozvést trochu více adresněji…
Od mých kolegů očekávám součinnost. Michal Marek a Miroslav Bartoš mi výrazně pomáhají při tvorbě vize a koordinaci, tzn. co je vlastně možné pro pořadatele, jaké jsou možnosti ohledně termínového kalendáře. Tento pohled ze strany pořadatele je velmi důležitý. Pan Stránský je pro mě záruka naprosté nezaujatosti, je to nestranný člověk, který rozumí technice a bezpečnosti jako nikdo jiný. Jeho postřehy a návrhy vedou ke spravedlivému závodění, což je to nejdůležitější. Od pana Kusého čekám komunikaci s ostatními jezdci, pomoc při vyjednávání ohledně mediální podpory. Vzala bych to ale šířeji – komise jsou vlastně nadšenci, kteří svou práci dělají naprosto zdarma, utrácí svůj volný čas a peníze proto, abychom se někam pohnuli. Sama komise ale nestačí. Oceňuji, že se nabídl pan Válek a pan Kusín, že si vezmou na starosti vyhlašování. Jsme nyní v situaci, kdy je třeba každé pomoci a nápadu. Je strašně jednoduché, stále jenom mluvit o tom, co je špatně a jak je to hrozné, ale to je k ničemu. Je třeba přijít s nápadem a ten nápad zrealizovat. Oslovovala jsem např. soutěžící, aby dali návrh na podporu mladým začínajícím jezdcům, na což Autoklub vyčlenil peníze. Nikdo z nich se mi neozval. Stejně tak i s vyhlášením, které je tak kritizované. Nikdo neposlal žádný návrh, neřekl, kde to má být nebo třeba, že si to vezme na starosti…. Ono se dobře mluví, ale hůře koná. Co mě štve naprosto nejvíce, jsou takové ty zákulisní machinace a jednání za zády u některých lidí. Vím, že spousta těchto sporů pramení z nějakých nevyřízených osobních sporů, také chápu, že ti, co svá auta pronajímají, budou hájit vždy své zájmy, ale musíme si všichni uvědomit, že diváci a sponzoři se nenachytají na 10 aut kroužících po okruhu. Pojďme udělat tlustou čáru za tím, co bylo a společně pracovat na dobrém mediálním obrazu závodů na okruhu. Pojďme přilákat mladé jezdce nejen tím, že budou spravedlivě rozděleny třídy, ale i atmosférou v paddocku, která nebude plná pomluv a hádek.
COMMENTS
Noo,to nezní vůbec špatně….Necháme se překvapit výsledkem…