Šampionát EuroV8 vznikl na konci loňského roku z dnes již zaniklé série Superstars Series. Posledního ročníku Superstar Series se účastnili jezdci Gia
Šampionát EuroV8 vznikl na konci loňského roku z dnes již zaniklé série Superstars Series. Posledního ročníku Superstar Series se účastnili jezdci Gianni Morbidelli, Vitantonio Liuzzi, Thomas Biagi a Giovanni Berton, kteří šampionát opustili před jeho velkou proměnou.
Díky novému šampionátu SuperTouringSeries, který má vzniknout v příštím roce, se tvůrci EuroV8 obávali, že s odchodem těchto a mnoha dalších jezdců, nebude celá série tak vzrušující jako předtím.
Tyto obavy se však ukázaly zbytečné. Navzdory kritice se šampionát může pochlubit bývalým jezdcem DTM, Tomášem Kostkou, Francescem Sinim a stoupající hvězdou šampionátů cestovních vozů, Nicolou Baldanem který je současným lídrem šampionátu.
Co se týče otázky startovního roštu. Přestože by v každém závodě mělo startovat alespoň šestnáct vozů, v Brně jich startovalo pouze dvanáct. Přivést šampionát do své původní prestižní podoby by měl nový promotér.
Ale více než velké množství aut, chtějí fanoušci vidět zajímavé souboje, dobré jezdce a krásné vozy. To vše šampionát EuroV8 může nabídnout.
Pro porovnání šampionátu EuroV8 s jeho předchůdcem se podívejme na druhý letošní závod, který se konal ve Vallelunze. Loni se na této trati jel poslední závod sezóny a pole position získal překvapivě Giovanni Berton ve svém BMW M3 před lídrem Gianni Morbidellim. Bližším pohledem na mezičasy, zjistíme, že se úroveň nezměnila tolik, kolik by se mohlo zdát. Pole position si vysloužil svým časem 1:41.188 Tomáš Kostka. Gianni Morbidelli skončil s časem 1:41.300 v kvalifikaci druhý. Bez ohledu na různé povětrnostní podmínky, je jasné, že letošní šampionát potvrdil, že jezdec Audi není příliš daleko od svého předchůdce. Roli může hrát také Kostkův nedostatek zkušeností na tomto okruhu.
Nováček Nicola Baldan se může pyšnit náskokem sedmnácti bodů v šampionátu před veteránem Sinim a jezdcem s mezinárodními zkušenostmi Tomášem Kostkou.
Tři jezdci BMW předvádějí i přes stárnoucí M3 dobrou show.
Když už mluvíme o show, nesmíme zapomenout zmínit závod ve Vallelunze. V posledních dvou kolech předvedly vozy Audi zajímavou podívanou. Bitva Kostky s týmovými kolegy Dionisiem a Stancherisem patří k nejvzrušujícím akcím na závodech cestovních automobilů.
Bylo by samozřejmě lepší mít na startu větší počet aut. Rozmanitost vozů a výrobců byla vždy jedním z hlavních rysů šampionátu. Série rozšíří počet aut za předpokladu, že nový promotér bude pokračovat ve svých plánech, které zahrnují příchod mezinárodních týmů a tím i více výrobců plus finanční podporu pro šest až osm týmů.
Foto: EuroV8 Media
COMMENTS