Druhým podnikem na dosud neznámém okruhu Navarra pokračuje o víkendu evropský šampionát tahačů. Na sever Španělska odjíždí David Vršecký s cílem naváz
Druhým podnikem na dosud neznámém okruhu Navarra pokračuje o víkendu evropský šampionát tahačů. Na sever Španělska odjíždí David Vršecký s cílem navázat na povedený úvod v Misanu.
Nelátáme v oblacích
David je totiž úvodním závodním víkendu v Misanu celkově druhý, jen o dva body za obhájcem titulu Jochenem Hahnem. „Je to vynikající, ale zajíci se sčítají po honu. V Misanu všechno fungovalo takřka na 100%, ale ještě je před námi devět závodů,“ uvedl David před odletem do Španělska. „Na jedné straně při mně stálo na mé poměry hodně nezbytného štěstí závodníka, na straně druhé jsem v jednom super pole porazil Hahna a v závodě předjel bez problémů Albaceteho. O něčem podobném jsem si mohl nechat v předchozích dvou sezónách jen zdát. Ale určitě nelétáme v oblacích.“
Vzhledem k tomu, že v Misanu bylo velmi striktně uplatněno hned ve dvou případech pravidlo „okamžitého odstranění potenciálního nebezpečí“, začalo se vzápětí po příjezdu aut pracovat na bezpečnostních prvcích. „Někde v Anglii odletěl při závodech trucků plast a zranil diváky. Proto museli Kiss s Östreichem po uvolnění plastu do boxů nechat závadu opravit a prakticky tak přišli o body,“vysvětloval sportovní ředitel týmu Jan Kalivoda. „Proto je potřeba se věnovat maximálnímu možnému upevnění všeho možného ve větší míře, než tomu bylo doposud.“
Vložené testování
Jak již bylo v minulosti řečeno a napsáno, kromě domácích jezdců představuje pro zbytek startovního pole okruh Navarra velkou neznámou. V pátek se tak David alespoň na okruhu „projel“ prostřednictvím simulátoru. A neskrýval spokojenost. „Velmi zajímavá trať, která bude vyžadovat maximální pozornost v každém úseku. Spousta brzdění, akcelerací. Mělo by mi to vyhovovat,“ odhadoval dvojnásobný šampión. „Každopádně se Navarra hodně svým profilem hodně liší od Misana, čemuž musíme přizpůsobit auto, takže v pondělí budeme testovat na letišti v Panenském Týnci.“
Zpráva o testování nepotěšila Petra Marka ani organizátory závodu ve Španělsku. „Původně jsme měli dorazit na okruh s předstihem kvůli nějakému ceremoniálu. Vzhledem k jednodennímu posunu odjezdu se to nedá časově zvládnout,“ konstatoval šéf týmové logistiky, který vypraví do Navarry oba závodní speciály. „Nejdříve neměl Juri ve Španělsku startovat, v Misanu ho ale asi závodění chytilo. Jeho auto dopravili do Roudnice ve zdevastovaném stavu, o zábavu jsme měli postaráno.“
Jako vždycky…
Pondělí bylo ve znamení časových přesunů. Původně se mělo testovat ráno, v souladu s předpovědí počasí se ovšem dostavila průtrž mračen. Čekání se ovšem vyplatilo, odpoledne se našla „suchá“ hodinka. „Něco jsme na autě změnili a museli jsme to vyzkoušet,“prozradil technický ředitel Robin Dolejš. Podle Davida Vršeckého se jednalo přes veškeré logistické komplikace o pozitivní rozhodnutí. „Je dobré sedat do auta na závodech s vědomím, že nové věci fungují. Jezdec se pak cítí mnohem lépe, v průběhu volných tréninků nemusí ztrácet čas jejich kontrolou a děsit se nezbytných úprav na poslední chvíli.“
Do Španělska odjíždí tým v situaci, kterou naposled zažil v sezóně 2009. Průběžné druhé místo Vršeckého s minimální, dvoubodovou ztrátou na Hahna však nechává všechny klidnými. „Jako každý závod to bude v první řadě o dojíždění a o bodech. Stejně jako my disponuje konkurence ostrými daty z Misana a měla čas zapracovat na technice. Odhaduji, že to bude hodně zajímavé. Ostatně, jako vždycky,“ odhadoval David před odletem.
COMMENTS