IndyCar v Austinu: Herta se po bláznivém závěru stává historicky nejmladším vítězem

IndyCar v Austinu: Herta se po bláznivém závěru stává historicky nejmladším vítězem

Pro vítězství si při premiéře IndyCar Series v Austinu dojel po bláznivé koncovce Colton Herta, který se stal nejmladším vítězem v historii série. Jak

FIA WEC: Pomalejší Audi porazilo rychlejší Toyotu
USCC: Před závodem v Austinu se bude upravovat konkurenceschopnost některých aut
Jakub Kornfeil: K pódiu nám ještě něco chybí

Pro vítězství si při premiéře IndyCar Series v Austinu dojel po bláznivé koncovce Colton Herta, který se stal nejmladším vítězem v historii série. Jako druhý byl v cíli odmáván Josef Newgarden a třetí skončil Ryan Hunter-Reay.

Po startu závodu se udržel ve vedení Will Power. Ke změně nedošlo ani na druhé pozici, kde zůstal Alexander Rossi.

Na třetí pozici se ovšem posunul Colton Herta, který tak odsunul na čtvrté místo Ryana Hunter-Reaye. Posunul se také Scott Dixon, jenž povyskočil na pátou příčku. Úřadujícího šampiona následoval po vydařeném startu šestý O’Ward, sedmý Newgarden a až na osmé místo se propadl Dixonův týmový kolega Rosenqvist.

Úvodní okruh závodu se ovšem neobešel bez potíží, když se po kontaktu s Grahamem Rahalem roztočil ve třetí zatáčce Zach Veach. Devátý nejrychlejší kvalifikant se ale dokázal do závodu vrátit, ačkoli incident odnesl zlomeným pravým předním zavěšením a musel zamířit do boxů.

V nájezdu do třetího kola se odehrálo na čele první drama, když se Alexander Rossi pokusil zaútočit na vedoucího Powera. Pilot stáje Andretti Autosport ovšem musel ve druhé zatáčce sklopit před Australanem hlavu. Těsně za dvojicí vítězů závodu Indy 500 pak kroužil na třetím místě Herta, jenž začal poodjíždět čtvrtému Hunter-Reayovi.

Mezitím se nám mezi vedoucím triem začali zvětšovat rozestupy, když Power navýšil svůj náskok před druhým Rossim na více než dvě sekundy. Třetí Colton Herta pak ztrácel na Rossiho zhruba 1,5 sekundy.

Ve 13. kole se pilot Harding Steinbrenner Racingu odebral jako první z vedoucího tria ke svému prvnímu pitstopu, ze kterého se vrátil zpět na trať na páté místo před Josefa Newgardena.

O kolo později absolvovali svou první zastávku také Power s Rossim, společně s nimiž navštívil boxy i úřadující šampion Dixon. Zatímco Power se dokázal s přehledem vrátit do virtuálního vedení, Rossimu se před Hertou udržet nepodařilo americké duo si tak prohodilo své pozice.

Do čela se tak posunul Graham Rahal, který se krátce před tím vypořádal na trati s Dixonem. První pozice si ale přiliš neužil, když po jednom kole zamířil do boxů.

Po první sérii zastávek se tedy udržel na čele Will Power, kterého následovali Colton Herta s Alexanderem Rossim.

Na čtvrté místo povyskočil Josef Newgarden, za nímž jeli pátý Ryan Hunter-Reay a šestý Felix Rosenqvist. Z brzkých pitstopů vytěžili piloti stáje Schmidt Peterson Motorsports, když sedmá pozice patřila Marcusi Ericssonovi a osmá Jamesi Hinchcliffovi. Devátý byl Santino Ferrucci a nejlepší desítku uzavíral Graham Rahal.

Z TOP 10 naopak vypadli Pato O’Ward, který spadl na 11. místo, nebo také 13. Scott Dixon. Mexický talent se ale mezi nejlepší desítku dokázal velice rychle vrátit, když si po těsném souboji poradil nejprve s Rahalem a posléze také s Ferruccim, čímž se posunul na devátou příčku.

V 19. kole pokračoval v postupu pořadím Marcus Ericsson, když si poradil se svým krajanem Rosenqvistem a začal ujíždět na šestém místě. Pád pořadím pilota stáje Chipa Ganassiho ale tímto neskončil, když jej zanedlouho odsunuli na deváté místo James Hinchcliffe a poté také Pato O’Ward.

Mezitím opět začalo přituhovat v boji o čelo. Colton Herta se totiž držel za Willem Powerem v rozestupu menším než jedna sekunda a daleko nebyl ani třetí Rossi.

Pilot stáje Penske ale ve 22. kole svůj náskok navýšil, když byl Herta příliš dlouhý v první zatáčce. Chyby 18letého mladíka ale využil také Alexander Rossi, který se k Hertovi přiblížil na rovince před 12. zatáčkou si také vzal zpět svou druhou pozici.

V dalších kolech se vedoucí duo Power-Rossi dokázalo vzdálit třetímu Hertovi již na čtyři sekundy. Ve 28. kole se třetí muž pořadí odebral ke své druhé zastávce.

O kolo později pak stavěli i Power s Rossim, kteří stejně jako v případě prvních pitstopů opět zajeli k mechanikům současně. Na trať se Power vrátil s téměř čtyřsekundovým náskokem na Rossiho, který se tentokrát před Hertou udržel.

Čtvrtý i po druhých pitstopech zůstal Newgarden. Další pozici se podařilo vydělat Ericssonovi, kterému patřila pátá příčka. Šestý byl Hunter-Reay, sedmý O’Ward, osmý Hinchcliffe, devátý Rosenqvist a desátou pozici držel Graham Rahal následovaný Scottem Dixonem.

V první zatáčce 33. kola ovšem Ericsson skvělou pátou příčku ztratil, když po tvrdém souboji podlehl Hunter-Reayovi.

Pokles pořadím potkal zanedlouho také druhého Seveřana Rosenqvista, který se roztočil ve 12. zatáčce a propadl se na 11. příčku.

Opačným směrem se naopak ve výsledkové listině pohyboval druhý pilot stáje Chipa Ganassiho Scott Dixon, který nejprve pokořil Grahama Rahala, poté Pata O’Warda a ve 37. kole se postaral o další ztrátu Marcuse Ericssona, když jezdci týmu Schmidt Peterson Motorsports sebral také šestou příčku.

Ve 41. kole se opět začalo odehrávat drama v boji o první příčku, když Alexander Rossi začínal dotírat na Willa Powera. Ztráta třetího Coltona Herty činila v té chvíli již více než devět sekund a zdálo se, že již do boje o vítězství nezasáhne.

O kolo později ztratil další pozici Marcus Ericsson, tentokrát při souboji s Grahamem Rahalem. Na konci kola se Švéd odebral do boxů. Zde jej při odjezdu od mechaniků potkala horká chvíle, když se málem srazil s jedním ze soupeřů.

V dalším okruhu si odbyl poslední zastávku také Herta, společně s nímž k mechanikům zamířili také Newgarden, Hunter-Reay nebo Rahal.

Závod probíhal dlouho bez problémů a zdálo se, že by se mohl až do cíle obejít bez žluté fáze. Ve 44. kole ale po kontaktu s Jamesem Hinchcliffem na výjezdu z 19. zatáčky boural Felix Rosenqvist, jehož rozbitý vůz zablokoval nájezd do boxů. Ačkoli se jezdec ještě později dokázal na trať vrátit, naděje na napodobení úspěšného debutu tímto pro pilota týmu Chip Ganassi Racing pohasly a na trať se vydal zpomalovací vůz.

S “čistým štítem” ale nevyvázl ze střetu ani Hinchcliffe, který si přivodil defekt pneumatiky.

Výjezd zpomalovacího vozu ovšem výrazně zamíchal kartami, neboť hodně zkomplikoval život Willu Powerovi, Alexanderu Rossimu a Scottu Dixonovi, kteří si v té době ještě neodbyli svůj poslední pitstop.

Komu naopak tato situace hrála do karet, byl Colton Herta, jemuž se ve třetím závodě kariéry otevřela cesta k premiérovému triumfu.

Vedoucí trojice se ke své poslední zastávce odebrala ve 45. kole. Zatímco v případě Rossiho a Dixona proběhl pitstop bez problémů, Willa Powera postihla další pohroma, když se kvůli problémům s hnací hřídelí nemohl rozjet a závod pro něj skončil.

Do čela se tedy poté, co vedoucí trojice navštívila boxy, posunul Colton Herta. Na druhou příčku povyskočil vítěz ze St. Petersburgu Josef Newgarden a na třetí Ryan Hunter-Reay. Zbytek nejlepší desítky nyní tvořili Graham Rahal, Patricio O’Ward, Sébastien Bourdais, Marco Andretti, Ed Jones, Takuma Sató a Jack Harvey.

Alexanderu Rossimu patřila 13. a Scottu Dixonovi 14. pozice. Ke svým mechanikům ovšem zamířil na čtvrtý pitstop také Marcus Ericsson, který se tak rovněž propadl pořadím.

Po restartu, ke kterému došlo 10 kol přes cílem, se udržel v čele Herta před Newgardenem. K těsnému souboji o třetí místo došlo v první zatáčce mezi Hunter-Reayem a Rahalem, po kterém druhý jmenovaný opustil trať. Čtvrtou pozici ale udržel.

Tvrdě se bojovalo také ve druhé desítce, kde došlo ke kontaktu při souboji mezi Rossim a Pagenaudem.

Devět kol před cílem pak byla podtržena smůla Zacha Veache, který si po kontaktu s Dixonem v první zatáčce přivodil defekt.

Cílovou pásku proťal jako první Colton Herta. Pilot stáje Harding Steinbrenner Racing si dojel pro své premiérové vítězství v IndyCar Series a ve věku 18 let, 11 měsíců a 25 dní se stal nejmladším vítězem v historii série, když uzmul 11 let starý rekord Grahamu Rahalovi.

Se ztrátou 2,7 desetin sekundy projel pod šachovnicovým praporkem na druhém místě Josef Newgarden, který si tak po triumfu v St. Petersburgu připsal další umístění v nejlepší trojici. Na třetím místě dojel Ryan Hunter-Reay.

Čtvrtý skončil Graham Rahal, pátou pozici nakonec obsadil Sébastien Bourdais, šestou Marco Andretti, sedmou Takuma Sató, na osmé příčce se umístil při svém debutu za Carlin Patricio O´Ward, alespoň na deváté místo se ještě dokázal propracovat Alexander Rossi a v nejlepší desítce dojel také Jack Harvey.

Scott Dixon byl nakonec v cíli závodu odmávnut jako 13. a Marcus Ericsson ve svém druhém závodě v IndyCar Series obsadil 15. příčku.

Pilot stáje Juncos Racing Kyle Kaiser dokončil doposud jediný potvrzený závod svého týmu na 18. místě před šampionem z roku 2016 Simonem Pagenaudem, jenž dojel do cíle jako 19.

kompletní výsledky závodu

V čele průběžného pořadí zůstává i po druhém závodě Josef Newgarden (93 bodů). Druhá příčka patří po dnešním triumfu Coltonu Hertovi (75 bodů) a třetí je Scott Dixon (57 bodů).

kompletní průběžné pořadí

Sezona bude pokračovat za dva týdny v Alabamě na okruhu Barber Motorsports Park.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0