IndyCar láká třetí automobilku a vyhlíží závody mimo Ameriku

IndyCar láká třetí automobilku a vyhlíží závody mimo Ameriku

V zámořském formulovém seriálu IndyCar figurují po odchodu Lotusu před sezonou 2013 dva dodavatelé motorů, Honda a Chevrolet. Vzhledem k tomu, že se s

V Portlandu překvapil vítězstvím Sató, Dixon navýšil průběžné vedení
Santiago ePrix: Techeetah získal historický double, platí však pokutu
Staněk měl i v neděli důvod k radosti

V zámořském formulovém seriálu IndyCar figurují po odchodu Lotusu před sezonou 2013 dva dodavatelé motorů, Honda a Chevrolet. Vzhledem k tomu, že se situace v posledních čtyřech letech nezměnila, začali zástupci šampionátu jednat.

IndyCar pod vedením prezidenta pro závodění a operace Jaye Frye oslovilo během zimní přestávky velké automobilky s nabídkou vstoupit do americké série. Podle Frye už jeden důležitý krok k „aktraktivitě“ formulový seriál učinil, a to přechod k jednotnému aerokitu, na kterém se značky od sezony 2018 nemusí podílet.

„Myslím, že by nám to mohlo usnadnit vyjednávání s potenciálními partnery. Pozitivní je, že automobilky standardizovaný aerokit zaregistrovaly, což znamená, že se o nás zajímají. Někteří výrobci projevily zájem, ale mají již plány na několik let dopředu, proto neočekávám, že by se něco mělo změnit hned pro nadcházející ročník. Cílem je však ukázat náš plán, kam směřujeme a jak to bude fungovat. Podle mě takový přístup automobilky ocení,“ vysvětluje Jay Fry.

Představitelé IndyCar předpokládají, že třetí dodavatel motorů by mohl startovní pole rozšířit v sezoně 2020 s tím, že vyjádření ohledně účasti má přijít během tohoto léta.

Dalším cílem do budoucna je rozšířit kalendář IndyCar a začínat sezonu o měsíc dříve, již v únoru. To však kvůli klimatickým podmínkám ve Spojených státech není možné a šampionát proto přemýšlí o destinacích mimo hranice Ameriky. Naposledy se tak stalo v roce 2013, kdy se seriál podíval do brazilského Sao Paula.

„Hodně věcí se děje v únoru nejen v Americe, ale také u NASCAR, avšak existuje jen minimum lokalit, kde po státech můžete v tomto ročním období závodit. Několik podniků v zahraničí v teplých destinacích, které by naši sezonu mohly pořádně nakopnout, to je zajímavý scénář pro IndyCar,“ popisuje Jay Fry.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0