IndyCar: Ericssonovi dělá problém konzistence

IndyCar: Ericssonovi dělá problém konzistence

Nový pilot stáje Schmidt Peterson Motorsports Marcus Ericsson přiznal, že jeho největším problémem je v současnosti dosažení konzistence. Marcus E

IndyCar: V Detroitu slavili Newgarden s Dixonem
IndyCar se chce u ochrany kokpitu inspirovat Formulí 1
Víkendový přehled: Enge v Thajsku nebo Staněk na Red Bull Ringu

Nový pilot stáje Schmidt Peterson Motorsports Marcus Ericsson přiznal, že jeho největším problémem je v současnosti dosažení konzistence.

Marcus Ericsson absolvuje v letošním roce svou premiérovou sezonu v IndyCar Series, když nahradí u stáje Schmidt Peterson Motorsports zraněného Roberta Wickense a stane se novým stájovým kolegou Jamese Hinchcliffa.

V pátečním privátním testu IndyCar Series na okruhu Laguna Seca, v němž byli jezdci kvůli dešti ochuzeni o celou odpolední část a na závodní dráze se tak ukázali pouze 4,5 hodiny ráno, obsadil švédský závodník s časem 1:16,022 17. místo. Po skončení testu byl Ericsson sebekritický a přiznal, že největší problém mu aktuálně dělá konzistence.

“Největší problém pro mě představuje konzistence. IndyCar je na řízení záludné. Je obtížné jej srovnávat s vozem Formule 1, který pevně drží. Tento vůz se hodně vlní. Takže mojí největší výzvou je nyní porozumět mu a sžít se s ním. Momentálně skládám dohromady různé zatáčky kolo za kolem, ale mám potíže dostat ze sebe to nejlepší ve všech zatáčkách jednoho kola. Můžu zajet dvě nebo tři zatáčky správně. Pak v dalším kole se zlepším v těch, kde jsem se trápil, ale ztratím čas v těch, kde jsem byl dobrý. Takže pracuji s týmem na zlepšení této konzistence, která by mi pomohla získat lepší rychlost,” řekl Ericsson pro Motorsport.com

Mezi zatáčkami, které Ericssonovi dělaly problém, byla také legendární vývrtka. Zde se Švédovi podle jeho vlastních slov zatím nepodařilo najít ten nejrychlejší způsob průjezdu. Za snadnou nepovažuje bývalý pilot Formule 1 ani následující rychlou zatáčku č.9, kde se vůz hodně vlní a pilot tak musí svůj vůz hodně krotit.

Páteční test byl pro Ericssona na kalifornském okruhu premiérou, když zde před tímto testováním neabsolvoval ani jízdu na simulátoru. Svou první zkušenost na tomto místě si ale užil a kalifornská trať se bývalému jezdci Formule 1 zamlouvá.

“Neabsolvoval jsem zde ani žádné jízdy na simulátoru, takže to pro mě bylo všechno zcela nové. A byla to zábava. Pořádná old-schoolová trať, všude v únikových zónách štěrk, takže jste se museli držet ve stopě. Je zde hodně vysokorychlostních pasáží, což jsem si užil. Je to dobrá trať.”

Další testovací jízdy čekají šampionát již dnes a zítra, kdy se na okruhu Amerik v Austinu uskuteční oficiální dvoudenní testy. S touto závodní dráhou již ovšem Ericsson zkušenosti má, když zde v letech 2015-2018 absolvoval celkem čtyři velké ceny Formule 1.

Navzdory loňské ztrátě závodní sedačky zůstane Ericsson s královnou motorsportu v kontaktu také letos, když bude i nadále působit v řadách týmu nově nesoucího název Alfa Romeo. Zde bude nyní plnit úlohu rezervního jezdce a krýt tak záda mistru světa z roku 2007 Kimimu Räikkönenovi s Antoniem Giovinazzim. Vedle toho bude Ericsson rovněž zastávat roli ambasadora stáje.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0