Existující kategorie Prototype Challenge bude v nově přejmenovaném americkém šampionátu WeatherTech Sportscar Championship figurovat až do roku 2017 o
Existující kategorie Prototype Challenge bude v nově přejmenovaném americkém šampionátu WeatherTech Sportscar Championship figurovat až do roku 2017 oproti plánovanému termínu do konce sezony 2016.
Prodloužení životnosti prototypů ORECA FLM09 z roku 2009 podpoří několik technických úprav, na kterých se dohodli vedení série a majitelé těchto vozů. V plánu je odtučňovací kúra motoru Chevrolet, který by po zásahu firmy Katech zhubl o 11 až 13 kilogramů. ORECA mezitím připraví aerodynamické vylepšení prototypu a chystá se i nový elektronický balík včetně kontroly trakce.
Cílem je nasadit kompletně upgradovaný prototyp do dvanáctihodinovky v Sebringu čili do druhého závodu nadcházející sezony. Speciálně pro úvodní podnik – čtyřiadvacetihodinovku v Daytoně – ORECA připraví balík drobných úprav.
Modifikace se samozřejmě dotknou finanční stránky týmů. Naštěstí byl po vzájemné dohodě všech stran ustanoven finanční strop. Modifikace pohonných jednotek nesmí přesáhnout 10 000 dolarů za motor, upravená karosérie má taktéž limit 10 000 dolarů a strop elektronického balíku byl stanoven na 45 000 dolarů.
K zatím potvrzeným týmům na příští rok patří vítězové posledních dvou ročníků CORE autosport a dále Performance Tech Motorsports. Zbývající závodní stáje ještě nepotvrdily své plány na příští rok, ale jak to u této kategorie zpravidla bývá, týmy potvrzují svou účast až těsně před začátkem sezony.
Aleš Sirný
Foto: IMSA
COMMENTS