IMSA vydala Balance of Performance před Daytonou

IMSA vydala Balance of Performance před Daytonou

IMSA týden před začátkem vytrvalostního podniku v Daytoně šampionátu WeatherTech SportsCar Championship zveřejnila finální úpravy v takzvaném vyrovnán

IMSA rozdává téměř měsíc po Daytoně pětiminutové tresty
IMSA: Šampioni z GTD obohatí rychlejší kategorii
IMSA: Na 12 hodin v Sebringu se připravuje 49 závodních aut

IMSA týden před začátkem vytrvalostního podniku v Daytoně šampionátu WeatherTech SportsCar Championship zveřejnila finální úpravy v takzvaném vyrovnání výkonnosti.

Po kolektivních testech na okruhu Daytona byly doladěny detaily v balance of performance, které mají srovnat startovní pole všech čtyř kategorií. Dalších BoP úprav se týmy dočkají v průběhu sezony.

Úprav není málo, v kategorii prototypů neuniklo pozornosti komisařů šest aut. Vůz BR01 Nissan zhubne z 890 kilogramů na 880 kg. DeltaWing bude mít namísto 515 kg rovných 520 kg a snížený stupeň plnění válců. Ligier JS P2 bude vážit místo 940 kg přesně 950 kg a lehce se mu sníží poměr plnění v konkrétních otáčkách motoru. Podobná úprava potkala i Ford Riley DP, který ve vyšších otáčkách nepatrně přijde o výkon. I Mazdě bylo sníženo plnění, na druhou stranu dostala o osm litrů větší kapacitu nádrže. Dinan Riley DP má o dva milimetry větší restriktory motoru (76 mm) a o dva litry větší nádrž. Prototyp Corvette DP unikl jakýmkoliv úpravám.

Vzhledem k tomu, že se v kategorii Prototype Challenge používá totožná technika, všechny týmy upraví pozici zadního křídla do nového pozice a s úhlem křídla budou moci operovat v konkrétních mezích.

BMW M6 kategorie GTLM bude muset snížit stupeň plnění válců a bude mít větší Gurneyho klapku na zadním křídle. Větší bude mít i palivovou nádrž (z 95 litrů na 104 litrů). Corvette dostane o 0,2 mm menší restriktor motoru a 92 litrovou nádrž místo původních 86 litrů. Ferrari se bude muset postarat o snížení stupně plnění, stejně tak i Ford GT, který bude mít o tři litry větší nádrž. Porsche se dočká 91 litrové nádrž namísto 85 litrů.

V kategorii GTD zhubne Aston Martin o deset kilogramů, ale dostane o 1,3 mm větší restriktor motoru. K tomu bude mít o třináct litrů větší nádrž. Audi R8 LMS ultra bude lehčí o deset kilo, dostane o 1,7 mm větší restriktor a o tři litry větší nádrž. Nové Audi R8 bude vážit o dvacet kg více, zmenší se restriktor a zvětší se palivová nádrž z 86 litrů na 90. Těžší bude i BMW M6, konkrétně o deset kilogramů. Dále sníží stupeň plnění a navýší nádrž o devět litrů. Dodge Viper odstraní dvacetikilové závaží, o jeden milimetr zmenší restriktor a o čtyři litry zvětší kapacitu nádrž. Dvacet kilo odstraní i Ferrari 458, ale bude točit o 200 otáček méně (z 8400 na 8200). Lamborghini přidá dvacet kilo, o dva milimetry sníží restriktor, dále o pouhý litr zvýší kapacitu nádrž. Jedinou změnou u Porsche bude zmenšení nádrže o jeden litr.

Aleš Sirný
Foto: IMSA

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0