O víkendu se na okruhu Daytona uskutečnil třídenní testovací program amerického seriálu IMSA WeatherTech SportsCar Championship . Absolutně nejrychlej
O víkendu se na okruhu Daytona uskutečnil třídenní testovací program amerického seriálu IMSA WeatherTech SportsCar Championship . Absolutně nejrychlejším mužem se stal Luis Felipe Derani s prototypem Ligier JS P2.
Tři dny a sedm tréninkových bloků, protkaných červenými vlajkami, občasnými výlety mimo trať a technickými problémy. Takzvaný Roar Before the Rolex nabídl tradiční předsezónní dramatické momenty.
Pomyslné vítězství si odnáší Luis Felipe Derani, který v posledním tréninku nasadil čas 1:39.249. Jeho prototyp Ligier JS P2 týmu ESM létal po trati průměrnou rychlostí 207 km/h. Nutno podotknout, že řada týmu se mezitím balila, neboť závěrečné jízdy vynechala. V posledním tréninku byl stanoven nejrychlejší čas i v kategorii PC, kde se časem 1:42.118 vyšvihl Jack Hawksworth ze stáje Starworks Motorsport.
V kategorii GT Le Mans nasadil nejvyšší laťku veterán Lucas Luhr, jenž nové BMW M6 dotlačil k času 1:45.088, a to hned na úvod v pátečních jízdách. V GT Daytona si malé nevýznamné prvenství odnáší Leh Keen, kterému se ve voze Porsche týmu Alexe Joba dařilo až na úroveň 191 km/h průměrné rychlosti. V přepočtu na časové jednotky to znamená 1:47.852.
Novinkou na americké půdě byl ruský prototyp BR01, připravovaný týmem SMP Racing a italskou sestavou z AF Corse. Prototyp v rukou čtveřice Mediani/Minassian/Aleshin/Ladygin zaznamenal nejrychlejší čas v hodnotě 1:39.899.
Největším trhákem víkendu byla Mazda, která z chvostu startovního pole poskočila mezi první pětku. Za pokrokem vpřed stojí výměna motoru. Místo dieselového agregátu byl dosazen benzínový model MZ-2.0T a na výsledcích to bylo poznat.
Velmi sledovanou novinkou byl samozřejmě nový Ford GT, který letos debutuje jak v IMSA, tak v Mistrovství světa FIA WEC. Dvojice modrobíločervených strojů zaostávala za absolutně nejrychlejším časem v GTLM o pouhé dvě desetiny vteřiny.
Výsledky jednotlivých tréninků najdete zde
Aleš Sirný
Foto: IMSA
COMMENTS