IMSA vyhodnocuje budoucnost svých šampionátu a jednou z možností nejbližších let je zavedení kategorie LMP3 v seriálu SportsCar Championship. V IMS
IMSA vyhodnocuje budoucnost svých šampionátu a jednou z možností nejbližších let je zavedení kategorie LMP3 v seriálu SportsCar Championship.
V IMSA přemýšlejí nad dalším vývojem svých tří hlavních šampionátů – WeatherTech SportsCar Championship, Continental Tire SportsCar Challenge a Mazda Prototype Lites. Nejvíce se mluví o SportsCar, potažmo o budoucnosti letité kategorie PC, která se už sedmým rokem vypisuje pro prototypy ORECA FLM09 s motorem Chevrolet. IMSA se zavázala udržet tuto kategorii při životě až do konce roku 2017.
PC je určena převážně pro amatérské závodníky, platící si za místa v týmech. Na podobném principu funguje z Evropy pocházející kategorie LMP3, která slaví ve svém domovském seriálu European Le Mans Series nebývalý úspěch. Vždyť na druhý závod sezony je přihlášeno dvacet prototypů.
Lze předpokládat, že podobný zájem by mohly prototypy LMP3 vyvolat v USA, což by ovšem se sebou neslo i organizační potíže. Do letošní sezony SportsCar je přihlášeno něco málo přes čtyřicet automobilů kategorií P, PC, GTLM a GTD, přičemž v PC pravidelně závodí sedm prototypů. Už nyní je těžké naskládat celý šampionát na jeden okruh a IMSA v některých případech volí rozdělení závodů.
Jednou z dalších možností IMSA je najít domov pro LMP3 v seriálu Prototype Lites, který má v současnosti unifikované startovní pole prototypů Élan Mazda DP02. Na první podnik roku 2016 se v Lites sešlo dvacet jedná jezdců.
Zároveň se mluví o Continental Tire SportsCar Challenge, kde jsou vozy rozděleny do skupin GS a ST. Třída GS je v podstatě vypsaná pro automobily GT4 a v IMSA zvažují, zdali plně nepřevzít tato pravidla jako v případě GTD a GT3 v SportsCar. Třída ST by mohla adaptovat novou kategorii TCR, která byla zavedena v loňském roce a prozatím se těší vzrůstajícímu úspěchu.
Foto ELMS
COMMENTS