V uplynulých dvou dnech se na okruhu Daytona International Speedway sešlo 24 závodních vozů americké vytrvalostní série IMSA WeatherTech SportsCar Cha
V uplynulých dvou dnech se na okruhu Daytona International Speedway sešlo 24 závodních vozů americké vytrvalostní série IMSA WeatherTech SportsCar Championship.
Na Floridu dorazili obhájci titulu Christian Fittipaldi a Joao Barbosa z Action Express Racing. V prototypu Corvette DP se mimo jiné střídali se Scottem Pruettem a Filipem Albuquerquem. O tom, zdali tato dvojice obohatí tým AER zatím nikdo nehovoří, ačkoliv lze předpokládat, že na vytrvalostní závody se mohou Pruett nebo Albuquerque objevit po boku Fittipaldiho s Barbosou. Jejich kolegy Erica Currana a Dana Camerona v sesterském voze doplnil Simon Pagenaud.
S prototypem Ligier JS P2 – Honda týmu Michael Shank Racing létali po dráze Ozz Negri a John Pew. Na čtyřiadvacetihodinovku v Daytoně se k nim přidá AJ Allmendinger.
U Spirit of Daytona Racing byla k vidění nová posila Marc Goossens. Jeho týmový kolega Ryan Dalziel na Floridu nedorazil, Belgičan se proto střídal s Tristanem Vautierem a Peterem Dumbreckem.
Prototyp DeltaWing testovali Katherine Legge a Sean Rayhall. Mazda s novým benzínovým motorem byla svěřena čtveřici Spencer Pigot, Tristan Nunez, Joel Miller a Tom Long.
V kategorii PC nechyběli obhájci titulu CORE autosport s osvědčenou dvojicí Colin Braun a Jon Bennett. V testovacím programu je doplnily tým Starworks Motorsport, BAR1 Motorsport a JDC-Miller Motorsports.
Před zraky veřejnosti se poprvé představily novinky v kategoriích GT. Nejsledovanějším debutantem byl nový Ford GT. Ačkoliv Chip Ganassi ještě neoznámil jezdecké složení, v kombinéze Fordu se objevili Joey Hand, Ryan Briscoe, Sebastien Bourdais, Dirk Muller, Olivier Pla, Marino Franchitti a Richard Westbrook.
Nechybělo samozřejmě ani nové BMW M6 GTLM a Corvette C7.R, kterou budou příští rok v Le Mans řídit oba bratři Taylorové.
Se zeleným Lamborghini Huracán GT3 týmu Change Racing získávaly zkušenosti například stáje O’Gara Motorsports a Paul Miller Racing, které na dodávku svého Lamborghini stále čekají. Listinu obohatil i Mercedes AMG GT3 s dvojici Thomas Jager a Yelmer Busurman.
Kolektivní testování nebylo měřené, tudíž IMSA nevydala žádné pořadí zajetých časů. Na oficiální rychlost závodních vozů si budeme muset počkat do tradičního testu Roar Before the Rolex 24 at Daytona, který se uskuteční 8.–10. ledna, dvacet dní před samotným závodem.
Aleš Sirný
Foto: IMSA
COMMENTS