IMSA oznámila kalendář, derniéru PC a uplatnění LMP3

IMSA oznámila kalendář, derniéru PC a uplatnění LMP3

V předvečer závodu na okruhu Road America se uskutečnila tisková konference, na níž se probíraly tři zásadní novinky v seriálu SportsCar Championship,

IMSA: Mazda se převlékne do oblíbené zeleno-oranžové
IMSA: Životnost prototypů PC byla prodloužena
Senna doplní v Daytoně hvězdný tým United Autosports

V předvečer závodu na okruhu Road America se uskutečnila tisková konference, na níž se probíraly tři zásadní novinky v seriálu SportsCar Championship, respektive Prototype Lites.

Již sedm let starým prototypům ORECA FLM09 zvoní umíráček. Vozy z dílny francouzského výrobce Oreca debutovaly na světových okruzích v roce 2009 a posledních pár let našly uplatnění na americké půdě. Sezona 2017 však bude pro kategorii PC s těmito vozy poslední.

Původním záměrem této kategorie bylo připravit nadějným jezdcům půdu pro přesun do rychlejších prototypů, ale za ta léta se PC vyprofilovala do působiště závodících podnikatelů, kteří sdílejí sedačky s profesionály.

V IMSA se rozhodli, že pro rok 2018 vypíšou v SportsCar Championship pouze tři kategorie. Ze současné čtveřice P, PC, GTLM a GTD vypadne PC, čímž vyhasne již tak dlouhý život kategorie pro FLM09.

Spekulace o tom, že PC nahradí kategorie LMP3 se ale nevyplnily. Juniorské prototypy najdou příští rok uplatnění v šampionátu Prototype Lites, který sdílí některé závodní víkendy se SportsCar. Seriál je rozdělen do dvou kategorií, přičemž LMP3 nahradí tu hlavní PC1, v níž startují prototypy Elan DP02. Současné vozy Elan se namísto toho přesunou do kategorie PC2. Stávající, mizerně obsazená kategorie PC2, tak dostane novou živnou půdu.

Na tiskové konferenci byl zveřejněn i kalendář na příští sezonu. K zásadním změnám nedošlo. Znovu se pojede dvanáct podniků na stejných okruzích jako letos, takže změny jsou jen kosmetické. Prohodil se termín konání závodů v Laguně Sece a COTA. V Texasu se pojede již v květnu a to bez doprovodu šampionátu FIA WEC, zatímco Kalifornie přivítá předposlední závod sezony.

V Long Beach se místo kategorie PC objeví GTD. Nejpomalejší, ale zároveň nejlépe obsazovaná kategorie tak absolvuje všech dvanáct podniků, GTLM bude mít jedenáct závodů, prototypy se sejdou na deseti okruzích a na týmy z PC čeká jen osm závodů. Součástí seriálu bude i čtyřdílný vytrvalostní pohár v Daytoně, Sebringu, Watkins Glen a Road Atlantě.

26.-29. 1. – Daytona International Speedway
15.-18. 3. – Sebring International Raceway
7.-8. 4. – Long Beach Street Circuit (P, GTLM, GTD)
5.-7. 5 – Circuit of The Americas
2.-3. 6. – Detroit Belle Isle (P, PC, GTD)
30.6.-2.7. – Watkins Glen International
7.-9. 7. Canadian Tire Motorsport Park
21.-22. 7. Lime Rock Park (GTLM, GTD)
4.-6. 8. Road America
25.-27. 8. Virginia International Raceway (GTLM, GTD)
22.-24. 9. Mazda Raceway Laguna Seca (P, GTLM, GTD)
5.-7. 10. Road Atlanta

Foto:IMSA

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0