Pořadatel americké série SportsCar Championship zareagoval na často kladené otázky ohledně nové generace prototypů a vydal tiskovou zprávu, která má a
Pořadatel americké série SportsCar Championship zareagoval na často kladené otázky ohledně nové generace prototypů a vydal tiskovou zprávu, která má alespoň částečně zpřehlednit situace kolem nastupujících vozů DPi.
Co přesně je vůz IMSA DPi?
IMSA DPi 2017 je standardním, organizacemi ACO/FIA homologovaným, prototypem LMP2 od jednoho ze čtyři schválených konstruktérů (Dallara, Onroak Automotive, ORECA, Riley/Multimatic). Prototyp je navíc homologován IMSA a opatřen vlastní karosérií, která ponese totožný název s pohonnou jednotkou. Každý výrobce se musí stát partnerem jedním ze čtyř schválených konstruktérů a přislíbit přípravu karosérie a motoru.
Jaký je rozdíl mezi IMSA DPi a LMP2?
Standardní LMP2 od ACO/FIA musí použít karosérii přímo od konstruktéra, bez jakékoliv modifikace. Všechny vozy budou mít motor Gibson V8 a standardní elektronickou jednotku Cosworth. Naopak DPi má jasně definované oblasti karosérie, které mohou výrobci upravovat, čímž dostanou možnost vytvořit image své značky. Jedná se o oblast přední části karosérie, bočnic a kolem zadní nápravy. Výrobci budou karosérii stylizovat podle potřeb motorů a elektronických systémů. Nutno podotknout, že volnost v navrhování karosérie nedospěje do bodu, kdy nebude schopné rozlišit vozy DPi a GT.
Jaké vozy budou v kategorii prototypů od roku 2017 povoleny?
DPi, LMP2 2017 a prototypy LMP2 2016 se střechou, které prošly homologací IMSA. Po sezoně 2017 platnost prototypů LMP2 2016 vyprší.
Které verze DPi budou povoleny?
Výrobci mají volnost nasadit tovární vozy nebo je prodávat soukromníkům.
Jaké se bude používat palivo a pneumatiky?
V IMSA WeatherTech SportsCar Championship pojedou všechny prototypy s pneumatikami Continental a palivem E20 od VP Racing Fuels.
Jakým způsobem bude IMSA v sezoně 2017 vyrovnávat výkonnost mezi všemi vozy?
Aby se zajistila správná rovnováhami mezi všemi prototypy, projdou DPi a LMP2 komplexním testovacím programem v aerodynamickém tunelu. Týmy dostanou možnost použít některé schválené aerodynamické prvky, které jejich auta na konkrétních tratích vyladí. To zajistí rozmanitost v nastavovaní auta a podnítí soutěživost. Taktéž motory projdou standardním testovacím programem. Cílem je udržet výkonnost na úrovni 600 koní s rovnocennou sílou pro jednotlivé okruhy.
Byly provedeny nějaké změny v DPi nebo LMP2 od chvíle, kdy byla na konci loňského roku zveřejněna jména čtyři konstruktérů šasi?
Krátce po výběru obdržela IMSA zpětnou vazbu od výrobců, kteří vyjádřili zájem o účast v seriálu. Tím došlo k nepatrným změnám v rozměrech prototypů, aby bylo možné namontovat pohonné jednotky konkrétních rozměrů. IMSA úzce spolupracovala s ACO a FIA, aby byly splněny požadované limity. Zároveň výrobci vyjádřili zájem dodávat vlastní elektronické jednotky namísto unifikovaného systému od Cosworthu.
Kdy budou schválená pravidla DPi?
IMSA předpokládá, že technická pravidla pro konstruktéry a výrobce budou zveřejněna na konci měsíce, čímž bude možné zahájit výrobu. Premiéra nových prototypů se uskuteční v lednu na 24hodinovce v Daytoně.
ACO vyjádřila v médiích obavy ohledně platformy DPi, která se podle nich příliš liší od základních LMP2. Souhlasíte s jejich pohledem?
IMSA, ACO a FIA po celou dobu procesu velmi úzce spolupracují a budou tak pokračovat i v nejmenších detailech technických pravidel. Všechny tři organizace vyjádřily v určitých oblastech různé obavy. Tak to při spolupráci chodí. Od začátku bylo nastavené, že cílem IMSA je odlišit svou top kategorii prototypů od FIA a ACO, pro nějž není LMP2 hlavní kategorií. IMSA se snaží nalákat do DPi přední výrobce s profesionálními týmy a jezdci, stejně jako ACO v kategorii LMP1. V LMP2 u ACO je účast výrobců zakázána, jedná se spíše o profesionální/amatérskou kategorii.
IMSA
COMMENTS
IMSA to má dobře ošetřené. Chtějí využít své V8 motory. ACO a FIA kategorii totálně zničila. LMP1 je jen pro továrny a LMP2 je totálně omezené na čtyři výrobce a jeden motor.Dobří výrobci museli skončit a pestrost startovního pole je v pr……