IMSA mění proceduru startů a bodování

IMSA mění proceduru startů a bodování

Během kolektivního testování v Daytoně se organizátoři série IMSA SportsCar Championship dohodli na několika změnách ve sportovních pravidlech. Mezi t

IMSA: Americkou scénu obohatí Mercedes-AMG GT3
IMSA: Nové prototypy v nových barvách
BMW po jediné sezóně odchází ze šampionátu WEC

Během kolektivního testování v Daytoně se organizátoři série IMSA SportsCar Championship dohodli na několika změnách ve sportovních pravidlech. Mezi ty nejzásadnější patří úprava startovní procedury a bodování.

Počínaje prvním podnikem příští sezony, lednové čtyřiadvacetihodinovky v Daytoně, se mohou diváci těšit na společné starty. Do současnosti byly kategorie prototypů a vozů GT odděleny a startovaly za sebou s časovým rozestupem několika vteřin. Od příštího roku uvidí zelenou vlajku všichni jezdci ve stejný moment.

Vedení šampionátu chce tímto způsobem zpestřit startovní procedury, které byla do nynějška přenášena na obrazovkách bok po boku ve zmenšeném formátu.

Došlo i na revizi bodového hodnocení. Systém bodování se nemění, hlavní změnou prošel případ, kdy jezdec posádky nesplní minimální časový limit strávený v závodě. Pokud jezdec odjede méně minut než je předepsáno v pravidlech, bude celá posádka přesunuta ve výsledkové listině na poslední místo. Z pravidel tak mizí časové penalizace a posádky rovnou putují na konec.

Novinkou bude bonusový bod pro celou posádku za nejrychlejší kolo. Naopak mizí zisk jednoho bodu za odstartování v závodě.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0