Finálové momenty lednové čtyřiadvacetihodinovky v Daytoně seriálu SportsCar Championship nebyly v kategorii prototypů nijak napínavé. Velké drama se v
Finálové momenty lednové čtyřiadvacetihodinovky v Daytoně seriálu SportsCar Championship nebyly v kategorii prototypů nijak napínavé. Velké drama se však odehrávalo u týmu Wayne Taylor Racing, kde druhý Max Angelelli v uzavřeném prototypu Daytona bojoval s výfukovými plyny v kokpitu.
Rovných čtyřicet kol před cílem zaznamenali inženýři týmu WTR nesrovnalosti v telemetrii motoru, z čehož vyvodili závěr o prasknutém výfuku. O několik kol později jejich domněnku potvrdil jedoucí Jordan Taylor, který se celý víkend potýkal s drobným zdravotním problémem. Do cíle zbývalo dvacet tři kol a Jordan se nechal vystřídat Italem Maxem Angelellim.
Angelelli poté v italském magazínu Autosprint poodhalil pozadí celého nepříjemného zážitku v Daytoně. Přestože o úniku plynů věděl, pokračoval dál. Postupně měl zastřenou mysl a v momentě, kdy závod skončil, cítil se zesláblý a nevnímal ostatní auta.
Angelelli přiznal, že vůbec neviděl šachovnicový praporek. Pouze zastavil u traťového komisaře se žlutou vlajkou. Po zastavení okamžitě omdlel a v bezvědomí byl převezen do nemocnice s otravou oxidu uhelnatého.
Z Daytony byl letecky převezen do Orlanda a absolvoval tříhodinovou hyperbarickou kyslíkovou terapii. Poté se vrátil do nemocnice v Daytoně, odkud byl propuštěn v pondělí odpoledne.
Wayne Taylor byl v souvislosti s únikem výfukových plynů vyslýchán policií, ale žádné obvinění naštěstí nepadlo.
Aleš Sirný
Foto: IMSA
COMMENTS