IMSA: Kolektivním testům v Daytoně dominoval Cadillac

IMSA: Kolektivním testům v Daytoně dominoval Cadillac

Dvoudenní kolektivní testování na okruhu Daytona mělo jasného vítěze. V sérii IMSA SportsCar Championship tempo pro tuto chvíli udávají nové prototypy

IMSA: DeltaWing uvidíme i letos, v novém americkém zbarvení
IMSA mění proceduru startů a bodování
IMSA: Startovní listina na Road Americu čítá 44 přihlášek

Dvoudenní kolektivní testování na okruhu Daytona mělo jasného vítěze. V sérii IMSA SportsCar Championship tempo pro tuto chvíli udávají nové prototypy Cadillac.

Testování na okruhu Daytona před lednovou čtyřiadvacetihodinovkou se stalo kořistí prototypu Cadillac DPi-V.R. Nejrychlejší čas zaznamenal Eric Curran v hodnotě 1:37,797, což je téměř o půl vteřiny rychlejší než kvalifikační čas z minulé čtyřiadvacetihodinovky v Daytoně.

Za Curranem skončil týmový kolega z Action Express Racing Joao Barbosa, kterému na úřadujícího šampiona chyběly tři desetiny. O půl vteřiny pomalejší byl pak Ricky Taylor s totožným prototypem týmu Wayne Taylor Racing. Mazda v rukou Tristana Nuneze ztrácela na nejrychlejší čas 1,8 vteřiny a Marc Goossens s prototypem Riley LMP2 byl přesně o dvě vteřiny pomalejší než Curran.

Kategorii GTLM dominovaly americké týmy. Nadvládu Fordu GT, který mimo jiné oznámil, že v Daytoně pojede se čtyřmi vozy, roztříštila jen stáj Corvette Racing. Pořadí na prvních šesti místech bylo Ford #67, Ford #67, Corvette #3 , Ford #66, Corvette #3 a Ford #66. Přičemž jezdce těchto vozů dělily ani ne dvě desetiny. Kategorie GTLM byla totiž nesmírně vyrovnaná, prvních patnáct časů se vlezlo do půlvteřinového rozdílu a poslední dvacátý Michael Christensen s Porsche měl nejpomalejší čas se ztrátou 0,8 vteřiny na první Ford.

Kategorii GTD pak vévodilo koncernové duo Audi a Lamborghini. Vítězem kolektivních testů se stal Christopher Mies s Audi R8 LMS GT3 a za ním skončil Lawrence DeGeorge s Lamborghini Huracan GT3. Debutujícímu Mercedesu AMG GT3 patřilo šesté místo, nová Acura NSX zaznamenala devátý nejrychlejší čas a Lexus byl zásluhou Jacka Hawkswortha patnáctý.

Kombinované výsledky

COMMENTS

WORDPRESS: 8
  • comment-avatar
    Josefus 8 years ago

    Teď jde o to, aby série IMSA SportsCar Championship zůstala i nadále podpůrnou sérií pro FIA WEC. Došlo by k velké disproporci, kdyby měla tato série z hlediska jezdeckého obsazení a prestiže zastínit šampionát FIA WEC. To by pak hrozilo, že prototypové závodění v Evropě a Americe by se mohlo opět vyvíjet dvěma rozdílnými směry, což by bylo špatně.

  • comment-avatar
    A. Novák 8 years ago

    Ono už se dvěma víceméně rozdílnými směry vyvíjí. První testování dost jasně ukazuje, že prototypy DPi a prototypy LMP2 nebudou srovnatelný. Pokud rozdíl dělá 2 sekundy na kolo, tak je to o parník.

  • comment-avatar
    Kuba Krafek 8 years ago

    IMSA nikdy nebyla podpůrnou kategorií WEC. Je to naprosto oddělenej seriál s odlišnou organizací a odlišnými cíli. 🙂 A je dost dobře možný, že ‘Evropu’ zastíní…už to tu několikrát bylo – v průběhu skoro celých 90. let a na začátku milénia.

    • comment-avatar
      Josefus 8 years ago

      WeatherTech SportsCar Championship (IMSA) je, anebo by alespoň měla být podpůrnou sérií FIA WEC, neboť je přímým pokračovatelem Americal Le Mans Series, kterou její zakladatel Don Panoz již od samotného počátku přizpůsobil pravidlům francouzského autoklubu ACO (Le Mans) a nepřímo i FIA.
      A jen velmi málo na tom změní skutečnost, že WeatherTech SportsCar Championship
      vznikla v roce 2014 fúzí ALMS a Grand-Am, neboť Grand-Am byla vždy z technologického hlediska na americké prototypové a gétéčkové scéně tím slabším článkem. Seriál Grand-Am zachraňovala pouze skutečnost, že ve svém kalendáři měla prestižní čtyřiadvacetihodinovku Daytony.
      Pravidla pro WeatherTech SportsCar Championship v oblasti gétéček i prototypů jsou přizpůsobena požadavkům ACO a FIA a až na bezvýznamné výjimky jsou totožná s pravily ELMS a AsLMS.
      Malou vyjimku tvoří pouze Riely MK 30 a Cadilac DPiV.R, které však též z velké části bazírují na pravidlech LMP2. Jedinou otázkou zůstává, zda tyto dvě „americké elmpédvojky“ budou puštěny do Le Mans.

      • comment-avatar
        Kuba Krafek 8 years ago

        ALMS byla ve svoji dobe jedinou a v uvozovkach nejvyssi serii pro sportaky, Panoz defacto vyuzil trhlinu na trhu a kdyby neudelal pravidla podle ACO/FIA a neumoznil tymum zabit 2 mouchy jednou ranou (ALMSxLm24) nemel by celej projekt ani smysl. WEC tu bylo mnohem pozdeji a jeho dojnou kravou bylo prave ELMS, ktery na to malem doplatilo a Amerika si stale jela a jede svoje. Co tim chci rict: to, ze jsou pravidla castecne nastaveny podle Evropy neznamena, ze je podpurnou serii. Sampionat organizuje IMSA a s ACO si vymeni maximalne par emailu rocne o tom, proc mit a proc nemit DPi na Le Mans, coz uz z historickyho hlediska vzdy skonci neshodou :-D. Jde svoji cestou, a da se rict, ze je konkurentem WEC, akorat pusobi na jinym trhu. Jedinymi podpurnymi samp. WEC je ELMS a Asijska LMS, popr. Michelin GT.

        • comment-avatar
          Kuba Krafek 8 years ago

          Btw. .Grand Am nebyl asi takovej propadak jak myslite. Gary Watkins to ma o tom celkem fajn clanek v jednom z rijnovych Autosportu. Kdyz mi sem hodite mail nebo fb tak vam ho poslu. 🙂

          • comment-avatar
            Josefus 8 years ago

            Bez ohledu na to, co pro dobový tisk tvrdil Gary Watkins, seriál Grand-Am byl v roce 2011 před bankrote, neboť většina jeho závodů (kromě Daytony) byla ve ztrátě. Grand-Am kleslo tehdy dokonce tak hluboko, že se pokoušelo kooperovat s NASCARem a německým DTM. Hybrid zvaný US-DTM však naštěstí nikdy nebyl realizován (díky fůzi s ALMS, potažmo FIA/ACO).
            Prototypy Gradn-Am byly vozy technologicky ubohých, zčásti unifikovaných konstrukcí. Tvarově to byly paskvily podivných proporcí, jejichž prořídlé startovní pole doplňovalo několik bezvýznamných pohárových gétéček, které neodpovídaly ani tehdy již mezinárodně uznané kategorii GT3.

            I když má WeatherTech SportsCar Championship vyšší úroveň než staré Grand-Am, je to pouze kontinentálním šampionát (stejně jako ELMS a AsLMS), který těžko někdy přesáhne hranice severní Ameriky. I u ACO/FIA stojí tento šampionát hierarchicky ve stejné rovině jako ELMS a AsLMS, neboť je mu přidělováno stejné množství startovních pozic v legendární čtyřiadvacetihodinovce Le Mans.

  • comment-avatar
    A. Novák 8 years ago

    Ona Amerika je tak nějak ve všem odlišná, motorsport nevyjímaje… 🙂 Na druhou stranu si tentokrát troufnu oponovat, jelikož mám za to, že IMSA nezastíní ELMS. IMSA bude mít fatální problémy s naplněním startovního pole. Oněch “továrních” prototypů DPi bude z podstaty málo a doplnění pole přes prototypy LMP2 se nepovede, když jsou o 2 s na kolo pomalejší. To se radši všichni stáhnou do Evropy a budou závodit ve třídě LMP2 o špičku, než aby vedly beznadějný boj s větrnými mlýny proti autům DPi.

  • DISQUS: 0