Sezóna Blancpain Endurance začíná, na startu budou také Češi a Slováci! Již tento víkend začíná v italské Monze letošní ročník Blancpain GT Series
Sezóna Blancpain Endurance začíná, na startu budou také Češi a Slováci!
Již tento víkend začíná v italské Monze letošní ročník Blancpain GT Series Endurance Cup, do jehož závodů zasáhnou hned tři české a slovenské týmy.
Budou to týmy Scuderia Praha, I.S.R. Racing a ARC Bratislava.
Slovenský tým ARC Bratislava, se představí v kategorii AM, kde nasadí nový vůz Lamborghini Huracan GT3 (Nr.69). O pilotování tohoto dravého krasavce se nepostará nikdo jiný, nežli šéf týmu Miroslav Konopka, se kterým se bude za volantem střídat dvojice polských jezdců Andrzej Lewandowski a Teodor Myszkowski.
Pražský tým Scuderia Praha se v Monze poprvé představí také s novinkou, a sice Ferrari 488 GT3 (Pro-AM/Nr.33). Posádku tohoto rudého skvostu utvoří Jiří Písařík a Matteo Malucelli, kteří v minulosti startovali již ve 24H Series by Creventic.
Tým I.S.R. Racing pak stejně jako v loňském roce nasadí dva nové vozy AUDI R8 LMS. Do toho prvního vozu, jenž bude mít na dveřích startovní číslo 75, bude usedat trio Filip Salaquarda, Frank Stippler a Marlon Stockinger. Posádku vozu číslo 74 (Pro-Am) pak utvoří Henry Hassid, Philippe Giauque a Franck Perera.
A právě šéfa týmu I.S.R Racing, pana Igora Salaquardu jsme požádali o rozhovor na téma jak je to s účastí jeho týmu v Blancpain Endurance Cupu:
Proč právě Blancpain Endurance Cup?
Protože díky Formuli 1 jsou na tom všechny formulové kategorie na tom špatně. A jelikož prodáváme Audi, tak jsme se dali na gétéčka. Navíc už nebyli jezdci, kteří by do formule přinesli nějaký rozpočet. Situace v GT je lepší, protože s tím autem můžete jet kdekoliv na světě. Tady mám navíc podporu od Audi, ve Formuli Renault 3.5 jsme žádnou podporu neměli.
Jaký cíl jste vytyčil pro svůj tým pro nadcházející sezónu?
Loni to nebylo špatné na první rok, ale přece jsme měli nějaké problémy, takže to nebylo úplně podle našich představ. Letos je to určitě lepší. Ale bude to náročnější, než loni, protože je mnohem větší konkurence. Chtěli bysme být několikrát na podiu. Když budeme do desátého místa, tak budeme spokojení. Samozřejmě chceme vyhrát, ale k tomu je potřeba i štěstí.
Jak vnímáte současnou scénu GT závodění v Evropě?
Všichni jsme tlačili na Ratela. Snažili jsme se mu vysvětlit, že nikoho nezajímá Moskva nebo Baku, ale naštěstí to rychle pochopil a letos se jede jen v Evropě. Navíc letos se jede pět závodů ve sprintu a pět ve vytrvalosti, což je také dobré.
Nemrzí Vás, že v kalendáři není ani Slovakia Ring a ani Brno?
Slovakia Ring a Brno nemáme proto, že to vedou lidi, kteří to vedou. Na Slovakia Ringu někdo zapomněl, že je potřeba velký paddock a více boxů. Je to krásný okruh, ale je to škoda. To stavěl někdo, kdo nevěděl, jak to postavit. A Brno je prostě Brno. To je motorkový okruh.
Na co se v letošním roce těšíte nejvíce?
Tak to je jednoznačně závod 24h Spa, kde je úspěchem už jen to, že dojedete.
Co je podle Vás na závodění nejtěžší?
Nejnáročnější je sehnat nějaké jezdce, kteří přinesou nějaké peníze. To samé je to i s inženýry. My jsme si mysleli, že to bude lehčí, než ve formulích, ale bohužel to tak není.
Můžete popsat, jak vypadá Váš „běžný závodní den“?
Ono se to liší, protože každý víkend má jiný časový harmonogram. Většinou se ve středu večer staví catering a ve čtvrtek se staví boxy. V pátek jsou buď tréninky a nebo ve vytrvalosti jsou to přejímky. A potom o víkendu se závodí. Já většinou jezdím, když už je připraveno. Samozřejmě když přijedu, tak je potřeba, aby proběhly brífinky s personálem a jezdci. V porovnání s formulemi je to mnohem více týmový sport a je potřeba myslet na všechny.
A co formule? Nestýská se Vám po nich?
Po formulích se mi nestýská, protože když vidím, jak se dá neskutečně zkazit Formule 1, tak se mi určitě nestýská.
Seznam přihlášených
Časový harmonogram
Živý stream
Live timing
foto: I.S.R. Racing
COMMENTS