Tým majitele a šéfa Igora Salaquardy I.S.R. Racing se chystá na třetí sezónu v seriálu Blancpain GT Series. V Katalánsku čeká stáj z Průhonic pokračov
Tým majitele a šéfa Igora Salaquardy I.S.R. Racing se chystá na třetí sezónu v seriálu Blancpain GT Series. V Katalánsku čeká stáj z Průhonic pokračování v testu nových pneumatik a s tím spojených námluv s novými závodníky.
I.S.R. Racing má za sebou druhou sezonu v seriálu Blancpain GT Series, v němž vybojoval druhé místo ve vytrvalostních závodech v kategorii PRO-Am a ve sprintech nakonec až osmou příčku. Předchozí tři roky znamenaly pro partu z Průhonic velmi turbulentní období. Po sezóně 2014 český tým otočil list a ze závodů monopostů se vydal do světa gétéček. V uplynulém ročníku zase přišlo zvykání na modernější techniku, nové Audi R8 LMS, a tak se dá říci, že začátky posledních dvou sezon byly v případě I.S.R. pokaždé určitým krokem do neznáma. Možná tedy až letos se dá očekávat klidnější období a honba za ještě vyššími cíli.
Pane Salaquardo, jaké je vaše hodnocení sezony 2016?
Já si myslím, že byla ve výsledku dobrá, jen je škoda, že se nám nepodařilo vyhrát třídu PRO-am. Byli jsme znevýhodněni z hlediska předpisů, protože jsme jeli se dvěma amatérskými jezdci bronzové kategorie a pouze s jedním profesionálem, jenže pravidla povolovala opačnou situaci. V tom jednom klíčovém stintu se výkonnostní rozdíl projevil a to nás stálo ještě lepší umístění. Organizátoři na náš popud pravidla sice změnili do letošního roku, nicméně zatím nevíme, zda tentokrát třídu PRO-Am ještě pojedeme.
Ve třídě je PRO je konkurence samozřejmě větší, a myslím si, že i s novými vozy Audi R8 LMS se nám podařili některé dobré výsledky. Vzhledem k tomu, že ostatní týmy Audi WRT a Phoenix mohly nové vozy vyzkoušet už předtím, tak jsme určitě žádnou ostudu neudělali.
Jak velké zvykání vás čekalo před uplynulou sezonou při přechodu na nové vozy Audi R8 LMS?
My jsme měli výhodu, že jsme dostali auto jako první díky podpoře Audi Sport a měli jsme tak možnost vyvíjet a testovat nový model přes zimu. Rozdíl mezi předchozí a současnou verzí je obrovský, nová R8 LMS je ještě více závodním vozem. Podstatnou roli hrálo také to, že jsme mohli uplatnit naše zkušenosti z formulových závodů jako práci s aerodynamikou a se vším kolem. To se projevilo především na začátku roku, kdy jsme měli auto kvalitní a dobře připravené. Naše výhoda se začala postupně smazávat v průběhu roku, protože už je velmi těžké něco vyvíjet, ať už kvůli cestování, nebo různým nehodám a opravám. Tím se rok vlastně jen dojíždí. Letos chceme na naše zkušenosti navázat.
Příští týden absolvujete test v Barceloně, na co se budete soustředit především?
Test na katalánském okruhu bude třídenní a musíme cestovat takto daleko kvůli teplejšímu počasí… no, daleko… určitě by to chtělo ještě dále (smích). Budeme pokračovat v našem testování pneumatik, které jsme začali už na trati v Le Castellet. Pirelli vyvinulo nový typ pneumatik pro všechny značky, ale každý vůz je specifický a proto budeme vyvíjet dál, zároveň vyzkoušíme naše nové prvky na autě. Otestujeme také nové jezdce, kteří jsou potencionálními piloty pro sezonu 2017.
Co se týče jezdců, zatím je na oznámení konkrétních jmen brzy. Filip (Salaquarda) ale nejspíše znovu pojede s Frankem Stipplerem. Tím, že mají společné zkušenosti z loňska, se jejich spolupráce může znovu posunout dále. Vědí, jak auto společně nastavit a jaký kompromis udělat jeden vůči druhému. Jednáme s dalšími jezdci a z části nám s tímto výběrem pomůže Audi, ale z velké části musí jezdci přinést určitý obnos peněz. Tak to bohužel je. Každý rok je to stejné a všichni navíc čekají do poslední chvíle.
S jakými cíli a plány vstupujete do sezony 2017?
Musíme vždy mluvit o vnitřní konkurenci v naší značce, protože seriál vozů GT3 je ovlivněný pravidly balance of performance a záleží, jak s tím dokáže každá automobilka pracovat. My tedy považujeme za dobrý výsledek, pokud se nám podaří porazit ostatní týmy z Audi, což se nám v některých závodech povedlo už loni. Celkově pak záleží na tom, jak se na novou sezonu připraví Mercedes, Ferrari a ostatní značky. Jsou okruhy, které více vyhovují Audi, jiné zase konkurenci, ale obecně jsou na tom naše vozy poměrně dobře, nikde výrazně netrpí. Bavíme se tedy o komplexnějším pohledu na sezónu a musíme dopředu přemýšlet, kde bude potřeba zajet dobrý výsledek, kde riskovat více a kde méně. Byl bych také rád za více štěstí, než jsme měli loni.
Celý rozhovor a více informací o týmu I.S.R. Racing a jeho přípravách na novou sezónu uvidíte v pořadu Rychlá kola na programu Nova Sport už tento pátek 3. 2. od 19:05 hod.
COMMENTS
Český motorsport by potřeboval více takových Igorů Salaquardů a Antonínů Charouzů. Alespoň 10 – 15.
Musíme vždy mluvit o vnitřní konkurenci v naší značce, protože seriál vozů GT3 je ovlivněný pravidly balance of performance a záleží, jak s tím dokáže každá automobilka pracovat. Tak tohle mě zaráží?!!! Jak tomu rozumět? Kolik zaplatím tak jsem zvýhodněn? Potom Lamborghini , BMW a další málo platí.
Zdravíme, Martisi,
není to o financích. Každý vůz jiné značky je jiný. Aby se společně mohla postavit na startovní rošt směsice všech značek a závody byly pokud možno co nejvíce “vyrovnané”, musí se vlastnosti aut jaksi scelit. BOP z toho ale neudělá značkový pohár, to dá rozum, takže nejopravdovější výsledek dostanete v porovnání s naprosto stejným modelem. V případě I.S.R. je to porovnání s dalšími R8čkami LMS od Audi a pokud je porazí, jsou v daných podmínkách s konkrétní technikou nejlepší. Nic víc, nic míň. Chtěl byste na roštu snad jen samé vozy BMW? Nebo naopak z toho mít F1 s prakticky jedním vítězným týmem? 🙂
Já vím co je BoP a jak funguje. Právě proto že vítězí jen Audi a Mercedes. Kdo platí tak je ve předu. Každá mince má dvě strany. Myšlenka byla dobrá ale peníze dělají peníze. Audi je nejdražší přesto je ho všude hodně. Třeba International Gt open Bop funguje. Tam každý závod vyhraje jiné auto. I Enge že starším Lamborghini. Tak má fungovat BoP!!!!
BoP není a nebude samospasitelný. Vždycky se najde někdo, komu bude vyhovovat víc a komu méně. Vítězství Audi a Mercedesu ovšem nejdou na vrub BoP, ale skutečnosti, že s nimi závodní prakticky tovární týmy. Belgická stáj WRT není nic jinýho než zakuklený tovární tým Audi… A v motorsportu odnepaměti platí, že fabrika musí porazit soukromníky. A rozhodně není pravda, že Audi je nejdražší. Přesný opak je pravdou. Audi R8 LMS stojí cca 380 000 eur, zatímco ostatní auta GT3 se nedostanou pod 400 000. Někteří pak prodávají dokonce za ceny kolem půl milionu…