Hyman: Sauber je tým, který má potenciál uspět, proto jsem tady

Hyman: Sauber je tým, který má potenciál uspět, proto jsem tady

Pro toho kdo v minulosti pozorněji sledoval GP3, není pilot Sauber junior týmu Raoul Hyman neznámou tváří. V roce 2017 jezdil za Campos. A

Uruguayské pole position nakonec připadlo Vergnovi!
Vstoupí DragonSpeed do IndyCar?
Binder absolvuje v letošní sezoně deset závodů

Pro toho kdo v minulosti pozorněji sledoval GP3, není pilot Sauber junior týmu Raoul Hyman neznámou tváří. V roce 2017 jezdil za Campos. A ač Campos tenkrát ještě patřil k nejslabším týmům na roštu, dokázal s ním Hyman získat parádní vítězství v Rakousku.  Minulý rok odešel do asijské F3, kde se stal šampionem. Pak mu jednoho dne zavolal Charouz a nabídl mu místo ve svém týmu. A jelikož pole nové F3 prošlo oproti GP3 velkou jezdeckou obměnou, patří teď Hyman k nejzkušenějším jezdcům série.

Jak ses vlastně dostal k motorsportu?

Začal jsem jezdit na motokárách v roce 2008, když mi bylo dvanáct let. To bylo v Jižní Africe, tam jsem se totiž narodil, teď žiju ve Spojeném Království. V roce 2013, kdy mi bylo asi sedmnáct, jsem se přesunul do F4. Odtamtud jsem přešel do F3, GP3 a pak asijské F3.

Na jaký moment své dosavadní kariéry jsi nejvíce pyšný?

To je těžká otázka. Asi když jsem loni vyhrál šampionát asijské F3, na to jsem hrdý. A nebo když jsem v roce 2017 vyhrál závod v GP3, to byl pěkný pocit. Před všemi týmy formule 1. To byla dobrá zkušenost, za kterou jsem vážně šťastný.

Letos závodíš pod britskou vlajkou, ale předtím jsi v GP3 jezdil pod vlajkou Jižní Afriky. Proč ta změna?

Narodil jsem se v Jižní Africe a žil jsem tam do roku 2011. Od té doby žiji ve Spojeném království. Je to tedy o tom, že nyní nazývám Spojené království svým domovem. Žiji tam už osm let, chodil jsem tam na druhý stupeň základní školy a střední školu, dospíval jsem tam. Jsem šťastný, že mohu jezdit pod britskou vlajkou. Sám se vidím jako Brit, ale také Jihoafričan-Brit, navíc mám i indické kořeny, jsem tedy mnohonárodnostní. Takže mé rozhodnutí jezdit pod britskou vlajkou je proto, že tam žiji tak dlouho.

Proč ses rozhodl vrátit se do F3?

Můj cíl je dostat se do F1, a myslím, že tohle je ta cesta. Takže jsem tady, protože chci jít do F2 a potom do F1. Myslím, že F3 je nejkonkurenceschopnější šampionát v juniorských kategoriích na světě, protože je zde 30 jezdců a všichni jsou si velmi blízko, takže to bude velmi intenzivní. Myslím, že pokud předvedu dobrý výsledek v F3, tak si mě lidé všimnou, což by byla dobrá věc, která by mi pomohla pokročit v mé kariéře.

Myslíš, že v F3 můžeš využít své zkušenosti z GP3? Nebo jsou tyto série příliš rozdílné?

Myslím, že některé zkušenosti použít mohu, ale auta jsou odlišná. Není to velký rozdíl, ale také jsem v jiném týmu, nastavení je odlišné, ale největším rozdílem jsou pro mě pneumatiky, které jsou trochu jiné, než ty, na kterých jsem jezdil v GP3. Podstata je však stejná, takže mám trochu výhodu zkušeností, což je asi i důvod, proč mi Sauber zavolal. Očekávají, že mám zkušenosti, což je dobré. Určitě si myslím, že své zkušenosti mohu využít, i když se stoprocentně neshodují se současnou F3, ale je to stále víc, než bych měl, kdybych byl nováček. Takže jsem rád, že je mám.

Proč sis vybral Charouz Racing?

V první řadě jsou skvělý tým. Zvažoval jsem, že půjdu do japonské F3 nebo do USA, když nám zavolal Charouz. Pak to už šlo rychle, možná dva dny a rozhodli jsme se, že půjdeme do F3. Důvod toho proč jsem k týmu šel byl, že se zlepšují ve všech kategoriích. Formule Renault 3.5, F2, kam přišli loni a už byly úspěšní. Je to tým, který má potenciál uspět, proto jsem tady.

Co očekáváš od připojení se k juniorskému programu Sauberu?

Pro mě vždy existovaly dva způsoby, jak se dostat do F1 – buď se dostat do jezdeckého programu jako Sauber, Red Bull, Ferrari, McLaren a podobně, nebo musíte mít velmi silného sponzora, případně skutečně bohatého otce. Já nemám kapitál na to, abych se sám dostal do F1, musím mít tedy výsledky a dostat se do kontaktu s týmem F1. Takže být v programu Sauberu je pro mě velké plus, velký úspěch. Právě jsme se vrátili z tréninkového kempu v Německu, což bylo docela dobré, naučil jsem se tam mnoho nových věcí, které mi pomáhají být lepším. Pokud tedy budeme pokračovat takto, získáme více technických znalostí, budeme se více přibližovat týmu. Takže jsem opravdu rád, že jsem ve spojení se Sauberem, že si mě vybrali. Je to skvělý pocit.

Jak máš rád nové vozy F3?

Je to odlišné auto od předešlého vozu F3, je těžší, více se podobá vozu GP3, pokud jste tedy byli zvyklý na vůz evropské F3, což byla myslím Dallara F3-12. Současné auto je rychlejší, motor je větší, je tam trochu méně přítlaku a auto je těžší. Vůz je poměrně podobný GP3 a je to opravdu rychlé auto. Já jsem loni jezdil v asijské F3, jezdit v takovém rychlém autě je tedy pro mě krok vpřed a také pneumatiky jsou Pirelli, takže se mi to auto líbí. Líbil se mi i vůz GP3. Oba jsou dobré, i když jsou rozdílné.  Dallara F3-12 má sice hodně přítlaku, ale nemá silný motor. Současná F3 má stále dost přítlaku, ale motor je trochu větší a i když je těžší, je to stále skvělé auto, takže jsem opravdu rád, že s ním tento rok jezdím.

Již si navštívil Prahu? Jak se ti líbí?

Myslím, že jsem tam byl dvakrát. Byl jsem za týmem, na simulátoru a tak. Neměl jsem mnoho času navštívit i město, ale dostal jsem se trochu do centra, které bylo úžasné, architektura je tam překrásná, opravdu nádherné místo. Je fajn přijet do týmu, dělat svou práci a být v tak krásném městě jako je Praha. Než jsem se dostal do týmu, nikdy jsem tam nebyl. Takže pro mě je to velké plus, že mám základnu týmu v takovém krásném městě.

Jaké jsou tvé cíle pro letošní sezonu?

Pokud bychom mohli vyhrát šampionát, bylo by to skvělé. Chtěl bych vyhrát co možná nejvíce závodů a snažit se získat pole position v kvalifikacích. První dva předsezónní testy byly dost špatné, ale poslední byl docela dobrý, ale stále je co zlepšovat a víme, co potřebujeme zlepšit. Takže mé cíle pro sezónu je vyhrát co možná navíc závodů, získat mnoho bodů a snad mít také možnost vyhrát šampionát. Uvidíme, jak to půjde.

Text: Šárka Chomiaková

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0