Raoul Hyman měl být pro své zkušenosti velkou posilou vznikajícího Sauber Junior Teamu by Charouz. V roce 2017 jezdil v GP3 za Campos a ač
Raoul Hyman měl být pro své zkušenosti velkou posilou vznikajícího Sauber Junior Teamu by Charouz. V roce 2017 jezdil v GP3 za Campos a ač tenkrát španělský tým prožíval velmi slabé období, dokázal několikrát bodovat i zvítězit v rakouském nedělním závodě. O rok později přestoupil do asijské F3, kde se stal šampionem. Bylo tedy poněkud překvapivé, že právě on se nakonec stal nejslabším pilotem českého týmu a do závěrečného víkendu v Soči přijel bez jediného bodu na kontě. Tam se to nakonec zlomilo, v sobotu dojel devátý, za což si připsal alespoň dva body a v šampionátu skončil dvacátý druhý.
Sauber Junior Team by Charouz se pohyboval většinu sezony na chvostu startovního pole, kde vidíš hlavní problém?
Bylo to náročné. Jako tým jsme byli v šampionátu noví. Už během zimních testů jsme měli nějaké problémy, nemohli jsme tak z testování vytěžit maximum a na to se pak nabalovaly další problémy. Během každého závodního víkendu máme jen čtyřicet minut tréninku, takže je pak obtížné udělat nějaký krok vpřed.

Co byl pro tebe nejlepší závod sezony?
Žádný ze závodů nijak nevyčnívá, byla to náročná sezóna. Nikdy jsme neuchopili věci z té správné strany a také jsme neměli štěstí. Nebyla to dobrá sezóna.
A jaký závod sezony byl pro tebe nejtěžší?
Možná Monza. Byli jsme docela rychlí, ale problém přišel v kvalifikaci, protože byla předčasně ukončena a nestihl jsem odjet ostré kolo. Startoval jsem tak zezadu, tam jsem uvízl v provozu, takže jsem zezadu startoval i v druhém závodě. Takže to bylo trochu frustrující, protože rychlost jsme měli, ale nedosáhli jsme výsledky. Bylo to poněkud nešťastné.
Startovní pole FIA F3 činilo 30 vozů, přičemž GP3 mělo jen 20 vozů. Nezdá se ti to trochu moc?
Ne, určitě ne. Je dobré mít tolik aut na takto vysoké úrovni. Myslím, že kdybychom byli trochu víc vpředu, bylo by to v pohodě, ale když jste ve středu pole a musíte se všemi bojovat, je to dost náročné. Ale myslím si, že třicet aut je v pořádku.

Už máš nějakou představu, co budeš dělat příští rok?
Ještě si nejsem zcela jist. Máme pár možností pro příští rok a probíhají rozhovory o tom, co budu dělat. Zatím ale není nic jisté, takže promiňte, nemohu dát přesnou odpověď.
Ještě nás čeká závod v Macau, myslíš, že závodit tam se součastnými vozy FIA F3 je dobrý nápad?
Ano, určitě je dobrý nápad nechat Macao v kalendáři, protože je to ikonický závod. A největší šampionát F3 by tam měl jezdit, jinak by to byla škoda. Bude opravdu hezké tam zkusit tato auta. Ale může to být i trochu divné, protože v tamním formátu kvalifikace musíte tlačit v každém kole. A nevím, nikdy jsem v Macau nebyl, ale vypadá to, že na té trati můžete nejprve hodně tlačit, pak je zase potřeba brzdit a znovu tlačit a brzdit, takže s takovým velkým počtem aut by to mohlo být docela bláznivé. Ale ten závod by mohl být velmi dobrý. Takže řekněme, že dle mého názoru je vždy dobré jít do závodu v Macau.

Šárka Chomiaková
COMMENTS