Hospodářský výsledek Grand Prix České republiky 2013

Hospodářský výsledek Grand Prix České republiky 2013

Automotodrom Brno, a.s. vykázal za závod Grand Prix České republiky 2013 ztrátu 41,7 milionů korun.  Přestože výrazně stouply příjmy ze vstupného a zv

Miro Konôpka oslavuje 50. okruhový titul
Fulín byl nejrychlejší i ve volném tréninku
Světový šampionát je v Brně už 50 let

Automotodrom Brno, a.s. vykázal za závod Grand Prix České republiky 2013 ztrátu 41,7 milionů korun.  Přestože výrazně stouply příjmy ze vstupného a zvýšila se návštěvnost, meziročně se ztráta podniku zvýšila o necelý milion korun.

Náklady na zajištění závodního víkendu dosáhly 140,2 milionů korun, výnosy činily 98,5 milionu. Největší část nákladů tvoří zalistovací poplatek promotérovi, naopak na příjmové stránce jsou nejvýznamnější položkou tržby ze vstupného a dotace ministerstva školství. Ta v letošním roce činila 25 milionů korun namísto loňských 26,5 milionu. O polovinu – na 5 milionů – klesl i objem plnění Statutárního města Brna. Právě tyto výpadky v příjmech spolu s pravidelným navyšováním zalistovacího poplatku promotérské organizaci Dorna Sports způsobily meziroční navýšení ztráty.

„Z letošního výsledku je velmi dobře vidět, jak nekonečný boj vedeme. Z pohledu prodeje vstupenek byla letošní Grand Prix velmi úspěšná, ale co vyděláme, tím kompenzujeme snížené plnění ministerstva a města Brna a navyšující se zalistovací poplatek,“ vysvětluje předsedkyně představenstva společnosti Ivana Ulmanová.

Tržby ze vstupného meziročně vzrostly víc jak o 17 procent na 53,6 milionu korun. „Částečně za to vděčíme vyšší návštěvnosti, zároveň se do tohoto výsledku promítlo i zvýšení ceny vstupenek v první „vánoční“ vlně předprodeje. Na to, že zejména v den závodu byla velmi nejasná předpověď počasí, to považujeme za úspěch,“ podotkla Ulmanová. V příštím roce zůstanou předprodejní ceny nejoblíbenější vstupenky na přírodní tribuny zachovány, o 5 procent se navýší koncová cena vstupenky. „Chceme fanoušky ještě víc motivovat, aby si vstupenky kupovali v předprodeji. Rozdíl v ceně je velmi zajímavý, nyní začínáme prodávat vstupenky se slevou 40 procent oproti ceně v přímém prodeji,“ upozornil marketingový ředitel Automotodromu Brno Michal Klouda. Oproti letošnímu roku výrazně klesne cena vstupenky na sedadlovou tribunu T5 u cílové rovinky Masarykova okruhu.

Výdaje na zajištění Grand Prix české republiky meziročně stouply o necelých pět milionů korun. Zalistovací poplatek představoval přibližně polovinu celých nákladů. „Trochu nám s ním pomohla silná koruna na začátku roku, díky které se navýšení zalistovacího poplatku nepromítlo do hospodaření v plné míře,“ konstatuje Ulmanová.

Více než dvanáct milionů vyplatila společnost přibližně čtyřem tisícům pracovníků zajišťujících závodní víkend, náklady na pronájem sedadlových tribun, mobilních toalet, velkoplošných obrazovek a dalšího vybavení překročily jedenáctimilionovou hranici.

Grand Prix České republiky navštívilo za tři dny 222 710 diváků, což představuje meziroční nárůst o deset tisíc osob. Masarykův okruh zůstává nejnavštěvovanějším závodem sezony MotoGP, avšak jen s minimálním náskokem před španělským Jerezem, který letos jako první evropský závod sezony přilákal 219 tisíc fanoušků, německým Sachsenringem s 204 tisíci diváky a finálovým závodem ve Valencii, kde napínavé finále šampionátu sledovalo 202 tisíc diváků. „Opět se ukázalo, že patříme k naprosté světové špičce, a zároveň je nesporné, že bez veřejné podpory není možné podnik mistrovství světa silničních motocyklů udržet. Pro příští sezonu jsme ještě v bezradnější situaci než v předchozích letech. Došlo přesně k tomu, na co jsme upozorňovali. Kvůli mimořádným volbám a obecně poněkud nestandardní politické situaci po nich nevíme, kdo a kdy bude o pomoci Grand Prix České republiky rozhodovat. Znovu stojíme před rozhodnutím, jestli naslepo říci „ano, pojedeme i v roce 2014“. Nic jiného než to říci nám ale nezbývá, protože potřebujeme zahájit předprodej. Věřím, že se situace co nejdřív vyjasní a že se nám podaří podporu pro Grand Prix minimálně ve stejné výši jako letos od státu zajistit,“ uzavírá Ulmanová.

COMMENTS

WORDPRESS: 3
  • comment-avatar

    Sakramente… 53 milionů korun tržby ze všupnýho. A, jak dříve hlásili, 220 000 diváků. To by ta jedna vstupenka stála 240 korun!!! Tak to sakra beru, to bych šel i víckrát! Jenže – jedna vstupenka stála litr nejlevnější… Paní Ullmanová, tady nám něco nehraje?!?

  • comment-avatar
    Ondřej Laušman 11 years ago

    Pokud je vše při starém, tak se do toho započítávají i zaměstanci okruhu, týmů, novináři, atd,atd… a těch je na okruhu taky několik tisíc.

    • comment-avatar

      Checht, to je dobrý… No když na jiné tiskovce Brno hlásí, že “nejrozšířenější” a nejlevnější vstupenka na přírodní tribunu přijde na 1290 Kč v předprodeji, 1500 Kč namístě, a nejlevnější na tribunu 2500 Kč, tak to by tam museli mít asi 180.000 zaměstnanců, aby se dopočetli těch 220.000 hlášených návstěvníků. Nalijme si čistého vína – buďto tam chodím podstatně méně než 220.000 lidí, odhaduju tak 50.000, nebo někdo krátí tržby.

  • DISQUS: 0