Po dvou úvodních závodech FIA WTCC, kde měli všechny 4 nové vozy stejnou váhu, přichází na řadu opět pravidlo kompenzačního závaží. Jediný vůz, který
Po dvou úvodních závodech FIA WTCC, kde měli všechny 4 nové vozy stejnou váhu, přichází na řadu opět pravidlo kompenzačního závaží. Jediný vůz, který zůstane na maximální možné váze, která činí 1160kg, je Citroën C-Elysée.
To určitě není žádným překvapením, jelikož Citroën v Maroku i ve Francii dominoval. Francouzská značka si připsala 2 pole position, 4 vítězství a nejrychlejší kolo v každém závodě. Zatímco Citroëny pojedou s maximální možnou váhou, jeho tři rivalové budou mít naopak minimální možnou váhu, tedy 1100kg.
V pravidlech o kompenzačním závaží je několik novinek, tou nejzajímavější je samozřejmě, jak se provádí výpočet váhy. FIA vezme dvě nejrychlejší kola od každého vozu z posledního závodu a podle toho kolik ztrácí na nejrychlejšího ostatní, tolik váhy se jim odečte. Chevrolet ztrácí na Citroën 1,6s, Honda 1,8s a Lada dokonce 3,1s.
Kompenzační závaží pro závody v Maďarsku
Vůz – Časový rozdíl – Balast – Konečná váha
Citroën C-Elysée WTCC – 0.0s – +60kg – 1,160kg
Chevrolet RML Cruze TC1 – +1.6s – +0kg – 1,100kg
Honda Civic WTCC – +1.8s – +0kg – 1,100kg
Lada Granta Sport – +3.1s – +0kg – 1,100kg
Foto: WTCC Media
COMMENTS
Pokud tohle Hondě výrazně nepomůže, tak to zase bude značkový pohár – tentokrát Citroen Cup…