Již tento víkend zamíří jezdci a vozy šampionátu FIA ETCC do pohoří Eifel na slavnou Nordschleife. Trať leží v těsné blízkosti hradu Nürburg, po kt
Již tento víkend zamíří jezdci a vozy šampionátu FIA ETCC do pohoří Eifel na slavnou Nordschleife.
Trať leží v těsné blízkosti hradu Nürburg, po kterém nese i své jméno, měří úctyhodných 25.378 metrů. 5. a 6. závod letošní sezóny se uskuteční v rámci víkendu tamní slavné 24-hodinovky. Vedle městského závodu v portugalském Vila Realu tak na jezdce a fanoušky čeká jeden ze dvou hlavních vrcholů letošního roku.
Důvodů k tomu je hned několik:
– nikdy v minulosti se závod ETCC nejel na pouhá tři kola
– nikdy v minulosti se závod ETCC nejel na celkovou délku více než 75 km
– nikdy v minulosti se závod ETCC nejel před diváckou kulisou převyšující 250.000 diváků
– nikdy v minulosti se závod ETCC nejel společně se závody WTCC (vozy pojedou po dráze současně, startovat však budou s časovým odstupem samostatně).
Oba jezdci týmu Křenek Motorsport, Petr Fulín i Christjohannes Schreiber, mají se starty na Nordschleife zkušenosti již z předcházejících sezón. Petr Fulín tam dvakrát startoval v rámci pohárového klání Seat Leon Supercopa a stejně tak i Christjohannes Schreiber, který na Smyčce startoval v rámci Clio Cupu. Pro oba to však bude první start s novými Seaty specifikace TCN2.
“Závod na Nordschleife znamená velkou výzvu pro náš celý tým. Samozřejmě je vždy důležité mít správně nastavený vůz, ale na Nordschleife je nejdůležitějším parametrem jezdec, jeho zkušenosti s touto tratí a jeho denní forma. Právě to dělá tento okruh tak zajímavý. Našim hlavním úkolem bude připravit jezdcům spolehlivé vozy a také vybrat správné pneumatiky. Mimo suchých a mokrých jsou zde povoleny i měkké mokré pneumatiky. Okruh je dlouhý 25 km a je zcela běžné, že v různých částech tratě panují různé klimatické podmínky. Dle předpovědi nás čekají přeháňky i bouřky. Přál bych si, aby byly jasné poměry, buď sucho, nebo mokro a pokud možno na celém okruhu stejně, ale pokud bude něco mezi tak se bude rozhodování podobat sázce v loterii. Pevně věřím v kvalitu a zkušenosti našich pilotů, a pokud my jako tým neuděláme žádnou chybu, oni už si s Nordschleife poradí,” říká týmový šéf, pan Josef Křenek.
Vybraná fakta o Nordschleife:
– výstavba probíhala v letech 1925-1927 (otevření proběhlo 25. 6. 1925)
– počet zatáček: oficiálně 73 (33 levých a 40 pravých), některé prameny však udávají i 165 (do tohoto výčtu jsou započteny i ty nejmírnější zatáčky)
– okruhu se také říká: Severní smyčka (bez GP Strecke měří 20.832m), Nejdelší jednosměrka světa,
– převýšení cca 300m, nejvyšší bod je Hohe Acht (616,8m)
– trať sama o sobě představuje velkou výzvu pro každého jezdce, dopomáhají k tomu unikátní pasáže mezi nimiž vynikají především malý a velký Karussell, Flugplatz, či Adenauer Forst
– Jackie Stewart o Nordschleife prohlásil, že kdo si někdy trať pomalu projel a viděl všechna její nebezpečí, tak už by na ní nikdy nezávodil ….. své o tom ví i závodní legenda Niki Lauda, který zde v 1. srpna roku 1976 vážně havaroval a o této nehodě se hovoří dodnes
Při tomto unikátním závodě se žel na Zeleném Pekle nepředstaví týmový junior Tomáš Korený, jehož na start závodu nepustí nekompromisní pravidla. Ta pro jízdu na Ringu stanovují minimální věk 18 let.
To nejlepší z obou závodních jízd bude k vidění již v sobotu večer ve 22:15 na TV stanici Eurosport 2.
Slova jezdců:
Christjohannes Schreiber: “Na Nordschleife jsem poprvé startoval před dvěma roky a jednoznačně je to pro mne nejatraktivnější a zároveň i nejsložitější okruh, na kterém jsem kdy byl. Pro mne je tento závod jednoznačně vrcholem celé sezóny a nemohu se dočkat začátku víkendu. Věřím, že se mi podaří zajet nějaký dobrý výsledek a to navzdory faktu, že mě na startu prvního závodu čeká penalizace v podobě ztráty pěti pozic.”
Petr Fulín: “Bude to svátek a tak se na to určitě moc těším. V posledních dnech jsem strávil dost času na simulátoru a u onboardů z mých předchozích závodů. Rád bych si ten víkend užil, jak jen to půjde a přitom dovezl auto v pořádku zpět do cíle. Hodně bude záležet na prvním dnu, kdy bude třeba se co nejvíce rozkoukat a dostat do toho správného tempa, protože od závodů na Slovakia Ringu už přeci jen uplynulo pár týdnů.”
Harmonogram víkendu na Nordschleife:
Čtvrtek 26. května
11:30 – test – 60 min
18:45 – 1. volný trénink – 60 min
Pátek 27. května
08:15 – 2. volný trénink – 60 min
12:45 – kvalifikace – 60 min
Sobota 28. května
11:20 – 1. závod – 3 kola
12:45 – 2. závod – 3 kola
COMMENTS