Havárie zabránila I.S.R. Racingu zakončit sezónu v ADAC GT Masters dobrým výsledkem

Havárie zabránila I.S.R. Racingu zakončit sezónu v ADAC GT Masters dobrým výsledkem

Sezóna I.S.R. Racing skončila předčasně, když se vůz nezaviněně dostal do havárie v samotném úvodu druhého závodu závěrečného podniku ADAC GT Masters,

Čtyři body pro I.S.R. Racing na konci nevypočitatelného závodního víkendu na Zandvoortu
Víkendový přehled: Enge v Thajsku nebo Staněk na Red Bull Ringu
Víkendový přehled: Zandvoort středem pozornosti českých fanoušků

Sezóna I.S.R. Racing skončila předčasně, když se vůz nezaviněně dostal do havárie v samotném úvodu druhého závodu závěrečného podniku ADAC GT Masters, který se jel na Hockenheimu.

Český tým chtěl uzavřít svou premiérovou sezónu v ADAC GT Masters dobrým výsledkem. Letošní ročník německé závodní série GT vozů byl nesmírně napínavý až do samotného závěru. I.S.R. Racing mířil na známý okruh s odhodláním uzavřít sezónu, v níž zvítězil v závodě na Nürburgringu a získal řadu dalších výborných výsledků, výkonem, který by podtrhl konkurenceschopnost Audi R8 LMS #33 a posádky Filip Salaquarda (CZE) a Frank Stippler (GER).

Páteční proměnlivé počasí na záměru I.S.R. Racingu nic nezměnilo, piloti ve volných trénincích pracovali na detailech nastavení Audi R8 LMS pro nejdelší okruh v celém kalendáři. Ve velice vyrovnané první kvalifikaci Filip Salaquarda nedokázal najít prostor pro zajetí rychlého kola a čas 1:39,788 znamenal až 27. místo.

Navzdory startovní pozici piloti I.S.R. Racingu v prvním závodě potvrdili své umění. Filip v prvním stintu jel na doraz a než auto v boxech předal Frankovi, o několik pozic si polepšil. Frank ve svém stintu pokračoval v postupu vpřed a cílem projel na 19. místě.

Touha po napravení výsledku ve druhé kvalifikaci byla velká a skvělý Frank Stippler se prosadil mezi jezdce bojující o titul. Jeho nejlepší čas 1:40,010 znamenal 6. místo na startovním roštu.

Skvělý předpoklad zakončit sezónu dobrým výsledkem však vzal za své už v první zatáčce, kde Audi R8 LMS #12 pilotované Driesem Vanthoorem a Mercedes-AMG GT3 #47 nejrychlejšího muže kvalifikace Maximiliana Götze spolu kolidovali a Götz šel do hodin. Frank Stippler se mu snažil vyhnout po vnějším oblouku, stejně jako Klaus Bachler s Porsche 911 GT3 R #18 po jeho levé ruce. Nebylo tam ale dost místa a pilot I.S.R. Racingu nedokázal střetu s Mercedesem zabránit a závod pro něj skončil v bariéře.

Igor Salaquarda (majitel I.S.R. Racingu)

„Jsme hodně zklamaní, že jsme během víkendu nemohli ukázat naši rychlost. Předvedli jsme skvělé tempo v prvním závodě, kde jsme vybojovali několik míst zpět, a po výborné  druhé kvalifikaci v podání Franka jsme věděli, že můžeme odjet velice dobrý závod. Vzhledem k tomu, že boj o titul šampiona byl stále hodně otevřený, bylo riziko nějakého incidentu v první zatáčce hodně vysoké, ale je opravdu velké zklamání skončit v závodě tak brzy. Měli jsme výbornou sezónu, celý tým předvedl skvělého ducha, dokázal se adaptovat, výkonnost šla během sezóny nahoru a jediné vítezství na Nürburgringu plně neodráží náš potenciál. Několik událostí hrálo proti nám. V následujících týdnech budeme mít čas bilancovat naši první sezónu v ADAC GT Masters a soustředit se na určení našeho závodního programu pro rok 2019.“

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0