Závod odstartoval za safety carem na mokré trati. Na jednom z nejnáročnějších okruhů sezóny se ke slovu dostaly jak mokré pneumatiky, tak pneumatiky p
Závod odstartoval za safety carem na mokré trati. Na jednom z nejnáročnějších okruhů sezóny se ke slovu dostaly jak mokré pneumatiky, tak pneumatiky pro přechodné podmínky a rovněž slicky s měkkou směsí.
Pilot Mercedesu Lewis Hamilton vyhrál domácí Velkou cenu již počtvrté. V závodě využil tři různé směsi pneumatik. Patnáct minut před startem začal průtrž mračen, což předznamenalo start za safety carem a nutnost obout pneumatiky Pirelli Cinturato určené do deště.
Když safety car po pěti kolech opustil trať, polovina startovního pole zamířila do boxů kvůli přezouvání na pneumatiky do přechodných podmínek. První desítka jezdců využila virtuálního safety caru a přezula na tytéž pneumatiky nedlouho poté.
Crossover point – čas, kdy je vhodné přejít z pneumatik pro přechodné podmínky na slicky, nastal pro většinu týmů mezi 15. a 18. kolem (když pilot Ferrari Sebastian Vettel zamířil do boxů). V zájmu přezutí na správné pneumatiky ve správný čas bylo načasování zastávek velmi důležité. V závodě, který odstartoval na mokru, odpadla povinnost použít nejméně dvě hladké směsi.
Tentokrát všichni jezdci následovali jednotný vzor v přístupu k pneumatikám: od mokrých, přes přechodové až po střední směs. Většina jezdců se rozhodla pro strategii dvou zastávek a na střední směsi odjeli více jak polovinu závodu.Tuto strategii zvolilo deset nejrychlejších pilotů, z nichž první tři dělilo přibližně deset sekund. Nejlepšího umístění mezi jezdci s třemi zastávkami dosáhl Felipe Massa na Williamsu, který nakonec přezul na měkkou směs.
Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:
„Očekávaný déšť dorazil v plné síle těsně před startem závodu, což zcela změnilo plánované strategie. Svůj podíl na změně strategií měl i safety car, který kroužil po trati poměrně dlouho. Jak trať postupně osychala, všichni piloti postupně přešli z mokrých pneumatik na přechodové a následně na slicky. Načasování přezouvání bývá v těchto podmínkách rozhodující. Viděli jsme závod s rozmanitým počasí, tolik typickým právě pro Británii, kde nechyběl těsný souboj o přední pozice.“
COMMENTS