GT3 Le Mans Cup otevřel dveře i pro LMP3

GT3 Le Mans Cup otevřel dveře i pro LMP3

Premiérový ročník GT3 Le Mans Cup skončil tuto sobotu závodem na Estorilu a hned následující den pořadatelé oznámili, že od příštího roku otevřou seri

Doprovodný program v Le Mans získává obrysy, pojedou GT3 i LMP3
ARC Bratislava v Zhuhai viedol v triede, napokon 4. a 5. miesto
Prototypy ARC Bratislava v kvalifikácii v Zhuhai na 4. a 8. mieste

Premiérový ročník GT3 Le Mans Cup skončil tuto sobotu závodem na Estorilu a hned následující den pořadatelé oznámili, že od příštího roku otevřou seriál i pro prototypy LMP3.

První sezonu GT3 Le Mans Cupu zužovalo skromné startovní pole. Na poslední závod se sešlo deset vozů, což bylo nejméně z šestidílného kalendáře. Snad právě proto se francouzský autoklub ACO rozhodl rozšířit startovní pole o prototypy LMP3, které letos našly uplatnění jen v European Le Mans Series a Asian Le Mans Series a příští rok se ukáží i v americké sérii Prototype Lites.

GT3 Le Mans Cup slouží především pro amatérské jezdce, kteří mají závodění jako koníček, a dále pro začínající piloty, hledající cestu do mezinárodního světa sportovních vozů. Za celkové vítězství v GT3 rozdává pořadatel kromě finanční odměny i pozvánku na 24 hodin Le Mans, tu si letos vysloužili Euan Hankey a Salih Yoluc z týmu TF Sport.

Příští rok by se tak startovní pole mělo rozrůst o prototypy LMP3. O tento druh závodních speciálů je nesmírný zájem, což dokazuje téměř dvacetičlenné pole v ELMS. V GT3 Le Mans Cupu se však na rozdíl od ELMS jezdí jen dvě hodiny. Závodní víkendy těchto dvou seriálů jsou společné, výjimkou je Road to Le Mans – hodinový závod na okruhu de la Sarthe v den startu 24 h v Le Mans.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0