GT-3 Cup: Vyrovnaný boj o vedení

GT-3 Cup: Vyrovnaný boj o vedení

Druhou třetinu Porsche GT-3 Cupu uzavřel dvojzávod na italském okruhu Mugello. Na závodiště v severní Itálii zavítalo celkem 14 jezdců. Každý závod mě

GT-3 Cup: Chlebec vrací úder
GT-3 Cup: Martin Koštialik i přes penalizaci uhájil vedení
České Okruhy se ani v Belgii neztratily

Druhou třetinu Porsche GT-3 Cupu uzavřel dvojzávod na italském okruhu Mugello. Na závodiště v severní Itálii zavítalo celkem 14 jezdců. Každý závod měl jiného vítěze.

Pole Position si v kvalifikaci zajistil Andrej Chlebec. Jeho úhlavní rivalové v boji o titul stáli hned za ním. Nebyli jimi nikdo jiný než Martin Koštialik a Petr Kužela. Za zmínku stojí i pěkný 4. čas Tomáše Procházky. Zahanbit se nenechal ani nováček v lize Miroslav Houšť, který startoval devátý.

První závod
Ihned po startu si M. Koštialik s P. Kuželou prohodili svoje pozice. Po adrenalinové vložce, v podobě brzdění částí auta na trávě, se ale P. Kužela propadl až na 12. místo. Řada penalizací způsobila promíchání pořadí po 1. kole, takže se na 3. místo dostal M. Kopytko, následován M. Petrášem a M. Kovářem. V této fázi závodu se skvěle držel M. Houšť, který tvrdě odolával tlaku P. Kužely, který byl po zahájení stíhací jízdy už sedmý.
Pořadí na čele se ale znovu měnilo ve 4. kole, kdy si své tresty odpykávali i A. Chlebec a M. Koštialik. Do vedení tak poskočil M. Kopytko. M. Kovář překonal M. Petráše a nyní se tak mohl těšit z průběžného 2. místa. M. Houšť byl čtvrtý, těsně před M. Koštialikem. Pěkné souboje se odehrávaly i na konci TOP10. Důkazem může být např. souboj mezi L. Sedláčkem a P. Kuželou, který znovu ztratil výletem mimo trať.

\"476\"
Poměrně dlouho spolu jezdili M. Kovář a M. Petráš za sebou. Tedy až do 7. kola, kdy se M. Kovář roztočil a jeho soupeř správně neodhadl, kterým směrem se roztočený vůz vydá, takže se oba srazili. Na vše doplatil také M. Koštialik, kterému se vůz M. Kováře odrazil přímo do cesty. P. Kužela tak měl usnadněnou cestu a byl už třetí. M. Koštialik stále neměl havárií dost a v následujícím kole si dopřál střet s A. Chlebcem, který kontaktoval i M. Houště. Na změny před sebou už nestihl zareagovat ani M. Kovář. V tu dobu ale byl P. Kužela už druhý před M. Petrášem.
Pořadí se znovu měnilo až po zastávkách v boxech, po kterých se M. Petráš propadl ze 3. místa za A. Chlebce i za M. Koštialika.
K poslední významné změně došlo až 2 kola před cílem, kdy se P. Kužela dostal po delším souboji s M. Kopytkem na 1. pozici, kterou udržel až do cíle.

Druhý závod
Motor Porsche nedovolil M. Houšťovi dojet ve 2. závodě dál než před 1. zatáčku. Ani tak se za svůj výkon ale nemusí stydět. Dobré kontakty s Lotyšskem určitě nebude mít M. Kovář, kterého M. Kovář vyhnal mimo trať už v 1. zatáčce. Oba byli tou dobou na prvních 2 místech. Do vedení tedy šel J. Procházka, za kterým už byl nalepený A. Chlebec, který předvedl skvělý start z 8. místa, a navíc se ve 2. zatáčce dostal i do vedení. Třetí se držel M. Petráš. K pohromě favoritů došlo v 5. zatáčce, kde se do kolizí dostali P. Kužela, M. Kopytko a A. Kapitančík, který neměl možnost odstartovat do 1. závodu.
Od 2. kola se vytvořila trojice J. Procházka – M. Petráš – M. Koštialik, která spolu delší dobu bojovala, než M. Koštialik oba své soupeře přelstil na cílové rovince a dostal se tak na 2. pozici. J. Procházka vzápětí neudržel svůj vůz v přímočarém pohybu a propadl se i za M. Petráše.
M. Koštialik se opět nevyvaroval chyb a v 5. kole se propadl až na 6. příčku. To už byl P. Kužela čtvrtý a M. Kopytko pátý, když oba postupovali dopředu jako tým.

\"485\"
Až do 10. kola se J. Procházka poměrně statečně držel na 3. pozici. Po několikakolovém souboji s P. Kuželou si ale v poslední zatáčce okruhu udělal výlet do kačírku a propadl se na 5. místo za M. Kopytka. Po pitstopech se na 5. místě zjevil M. Koštialik, kterého celý závod provázely problémy, a kromě úvodních kol nebyl příliš vidět.
P. Kužela určitě chtěl navázat na povedenou stíhací jízdu z předchozího klání, byť si A. Chlebec za prvních 12 kol vybudoval už slušný náskok 24 sekund. Ve 13. kole se proto pustil do 2. M. Petráše, který ale nechtěl své místo pustit jen tak lacině. Na 2. místo se P. Kužela dostal až v 16. kole. Už to vypadalo, že si tuto pozici i udrží, ale 2 kola před cílem své Porsche roztočil a přenechal 2. místo M. Petrášovi. Sám měl potom co dělat, aby se dostal alespoň přes M. Kopytka na 3. místo.
Suverénní one man show předvedl Andrej Chlebec. Chyb a problémů soupeřů dokázal využít M. Petráš a dojel jako druhý. P. Kužela se nakonec musel spokojit „jen“ s bronzovou příčkou. Čtvrté místo bral M. Kopytko. Pátý byl M. Koštialik. Šesté místo může J. Procházka určitě považovat za úspěch.

Italské závody způsobily, že se o vedení dělí Martin Koštialik a Petr Kužela s počtem 171 bodů. Pohled na ztrátu Andreje Chlebce ale slibuje ještě tvrdé boje, protože rozdíl je jen čtyřbodový.

1. závod

2. závod

1.

Petr Kužela

34:33.839

1.

Andrej Chlebec

34:11.563

2.

Michal Kopytko

+01.254

2.

Marek Petráš

+29.102

3.

Andrej Chlebec

+06.632

3.

Petr Kužela

+31.807

4.

Martin Koštialik

+11.139

4.

Michal Kopytko

+33.977

5.

Marek Petráš

+22.492

5.

Martin Koštialik

+36.024

6.

Tomáš Procházka

+32.725

6.

Jaroslav Procházka

+58.088

7.

Miroslav Houšť

+58.240

7.

Tomáš Procházka

+1:08.090

8.

Jaroslav Procházka

+1:12.331

8.

Adam Kapitančík

+1:22.659

9.

Marian Kovář

+1:27.159

9.

Jozef Vaško

+1:29.239

10.

Normunds Freimanis

+1:33.645

10.

Normunds Freimanis

+1:44.143

11.

Lukáš Sedláček

+1:37.571

11.

Lukáš Sedláček

+1 kolo

12.

Jozef Vaško

+1 kolo

Marian Kovář

Odstoupil

Juraj Hones

Motor

Juraj Hones

Odstoupil

Jakub Hanzelka

Odstoupil

Miroslav Houšť

Motor

 

 

Vyjádření vítěze 2. závodu, Andreje Chlebce
Moja 2. poleposition po sebe ma velmi potešila. Štart sa mi takisto vydaril a udržal som za sebou dotierajúceho Kuželu. Z minulého závodu som však mal trest a v 3. kole som si ho išiel odipkať, takisto ako aj Martin Koštialik, s ktorým som vchádzal do pitstopu vedla seba. Po odpykaní trestu som sa prepadol na 11. priečku,  ale po pár kolách som už bol na 5. pozícii a dotiahol som sa na Martina Koštialika a pred ním idúceho Mareka a dostal som sa pred nich. S Martinom sme mali aj malú kolíziu, ale však martin ma chlapsky pustil pred seba. Do ciela som teda dokrúžil na 3. mieste.
Druhý závod som štartoval s 8. pozicie, ale štart som mal taký fantastický, že do 3. zákruty som už išiel na 1. pozícii a unikal som štartovému polu až do konca pretekov, a môj náskok bol v ciely pol minutý pred Marekom, ktorý udržal za sebou Petra Kuželu. Som velmi spokojný s týmto výkendom, po velmi nevydarenej Panorame, a dotiahol som sa na 4 body za Martina a Petra, ktorý majú narovnako bodov a som v hre o titul. Na Nordschleife sa velmi teším, ale viem, že Martin tam bude neskutočne rýchly, ale ja pôjdem na maximum a budem bojovať. Zdar v Nemecku v zelenom pekle!!!

\"501\" \"502\" \"503\" \"505\" \"506\" \"507\" \"509\" \"510\" \"511\" \"513\" \"514\" \"515\" \"517\" \"518\" \"519\" \"521\" \"522\" \"523\"

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0