GT-3 Cup: Martin Koštialik i přes penalizaci uhájil vedení

GT-3 Cup: Martin Koštialik i přes penalizaci uhájil vedení

Ke své poslední části dospěla dlouhá sezona Porsche GT-3 Cupu. Epilog, který byl okořeněn bojem o celkový triumf, se odehrál na japonském okruhu Fuji.

F1-liga: VC Brazílie
Představujeme: CZO GT Series
CZO Racing Team slavil v Portugalsku zisk titulu

Ke své poslední části dospěla dlouhá sezona Porsche GT-3 Cupu. Epilog, který byl okořeněn bojem o celkový triumf, se odehrál na japonském okruhu Fuji. Nucený posun času startu se však bohužel podepsal na množství jezdců na startu.

Lepší vstup do závěrečného boje měl Martin Koštialik, když se díky svému času v kvalifikaci mohl postavit na Pole position. Vyrovnanost obou hlavních rivalů byla vidět na rozdílu mezi jejich kvalifikačními koly, který činil jen 27 tisícin sekundy. Třetí M. Petráš na ně ztrácel už více než vteřinu. O další vteřinu v kvalifikaci zaostal Jaroslav Procházka. Porazil přitom svého bratra Tomáše. Dva nejpomalejší časy zajeli Lukáš Sedláček a Jozef Vaško. Za ně se na start postavil Petr Kužela, který ale kvalifikační jízdy neabsolvoval.

První závod
Svižnější reakce po zhasnutí světel využil A. Chlebec a do první zatáčky najížděl vedle M. Koštialika. Vnitřní stopa mu zajistila průběžné vedení v závodě. Třetí místo si udržel M. Petráš. Z poslední až na 4. pozici se už během 1. kola probojoval P. Kužela. První pětku uzavíral J. Procházka.
Změna na pozici lídra přišla ve 3. kole, když M. Koštialik využil slipstreamu a posunul se před svého soupeře. Na konci kola byl ale nucen zamířit do boxů odpykat si penalizaci. Tím se propadl až na 6. místo za L. Sedláčka, ale nevzdával se a během stejného kola se probil na 4. příčku.
V nájezdu do 9. kola se P. Kužela posunul před M. Petráše na 2. místo. To už se k oběma blížil M. Koštialik, který M. Petráše překonal o kolo později stejným způsobem. V následujícím kole byl M. Koštialik už druhý a mohl se tak pustit za vedoucím A. Chlebcem, který se ve 12. kole objevil u svých mechaniků. Jeho soupeř ho napodobil v kole třináctém.
Poměrně dlouho čekal se svým pitstopem J. Procházkou. Chvíli jsme ho mohli vidět na 3. místě, ale mladší pneumatiky soupeřů byly znát a brzy se propadl zpět na 5. místo, kde zůstal i po zastávce v boxech.
K vysokému tempu nasadil M. Koštialik, výhru A. Chlebce v tomto závodě však odvrátit nedokázal. Situace pod sopkou Fuji se tak výrazně zdramatizovala, když se Martinův náskok na Andreje smrsknul na pouhé 2 body. Třetí místo obsadil Petr Kužela.
\"735\"

Druhý závod
Vedení ve 2. závodě se po startu ujal T. Procházka. Následovali ho J. Procházka a P. Kužela. Na startovním roštu se A. Chlebcovi do dráhy dostal J. Vaško, jehož start nepatřil k nejrychlejším. Jeho vůz se dostal do kontaktu s ostatními. A. Chlebec ale využil lepší stopy a v 1. zatáčce se dostal před M. Koštialika. V cestě mu dlouho nestáli ani bratři Procházkové ani P. Kužela a dostal se do vedení. Brzy ho ale napodobil i M. Koštialik a dostal se na 2. pozici. O 3. místo mezi sebou bojovali J. Procházka a P. Kužela.
V této fázi závodu byl držitelem titulu o bod A. Chlebec. Obrat ale nastal ve 4. kole, kdy se M. Koštialik dostal do vedení. Souboj o průběžné 3. místo vyřešil J. Procházka přetočením v 1. zatáčce. I nadále ale bylo o co bojovat, konkrétně o 4. místo s M. Petrášem.
A. Chlebec se sice na chvíli objevil ve vedení, vlastní chybou se o něj ale připravil. V 9. kole se navíc propadl za P. Kuželu na 3. pozici. Ten ale sportovně uznal, že souboj o konečné vítězství je už záležitostí jiných jezdců, a Andreje pustil před sebe. Na 5. místě pokračoval L. Sedláček, před J. Vaškem a M. Petrášem, který neměl úplně snadnou práci dostat se před svého soupeře. Osmé místo patřilo T. Procházkovi.
Jednou z posledních šancí A. Chlebce, jak zvrátit nepříznivý průběh závodu, byla odlišná strategie, než kterou zvolil jeho sok. Jel do boxů o kolo dřív, ale nijak zvlášť mu to nepomohlo.
Po pitstopech se znovu otevřel souboj o 4. příčku mezi J. Procházkou a M. Petrášem. I ten byl ale vyřešen předčasně, když M. Petráš několikrát chyboval.
Pořadí se až do cíle nezměnilo, Martin Koštialik si tak připsal nejen vítězství v posledním závodě sezony, ale také v celé sezoně. Andrej Chlebec dal do posledního závodu vše, i přesto ale ztratil 8 vteřin. S předvedeným výkonem v celé sezoně ale může být určitě spokojený. Třetí místo v závodě, stejně jako v celém šampionátu, vybojoval Petr Kužela.
\"714\"

Za celou sezonu Porsche GT-3 Cupu bychom rádi poděkovali všem jezdcům, kteří se našich závodů účastnili. Zároveň gratulujeme vítězům. Poděkování patří také Českým Okruhům, které nám byly mediální pomocí. Těšíme se na naši další spolupráci.

1. závod

2. závod

1.

Andrej Chlebec

29:36.103

1.

Martin Koštialik

29:37.494

2.

Martin Koštialik

+06.244

2.

Andrej Chlebec

+10.008

3.

Petr Kužela

+20.214

3.

Petr Kužela

+15.291

4.

Marek Petráš

+31.953

4.

Jaroslav Procházka

+53.349

5.

Jaroslav Procházka

+1:09.496

5.

Marek Petráš

+1:02.972

6.

Lukáš Sedláček

+1:30.215

6.

Lukáš Sedláček

+1:15.026

7.

Tomáš Procházka

+1 kolo

7.

Tomáš Procházka

+1 kolo

Jozef Vaško

Odstoupil

Jozef Vaško

Motor

 

Konečné pořadí

1.

Martin Koštialik

290

2.

Andrej Chlebec

285

3.

Petr Kužela

229

4.

Michal Kopytko

173

5.

Marek Petráš

154

6.

Zdeněk Zvěřina

110

7.

Jaroslav Procházka

97

8.

Tomáš Procházka

88

9.

Dennis Zeťák

60

10.

Danko Pásztor

38

 

 

Vyjádření šampiona, Martina Koštialika
Kvalifikácia sa mi podarila, zajazdil som rýchly čas a aj som ju vyhral, kedže Andrej zajazdil len o pár tisícin pomalší čas.
Štart sa mi moc nepodaril a po prvej zákrute som sa prepadol za Andreja. Jazdil som za Andrejom do 3. kola, kedy som si šiel odpykať trest z Mid-Ohia. Prepadol som sa o niekoľko priečok nižšie. Strácal som na Andreja cez 14 sekund a mal som čo dohánať. Počas niekoľkých kôl som sa dostal na druhé miesto a začal som sťahovať Andreja. No závod nebol dostatočne dlhý a sťihol som sťiahnuť len 7 sekund. A tak som sa musel uspokojiť len s druhým miestom. Medzi nami bol dvoubodový rozdiel takže o víťazovi sezony rozhodl druhý závod.
Do 2. preteku som štartoval zo 7. miesta. Štart sa mi celkom podaril, no Andrej sa aj tak dostal predomňa a prvých pár kôl sa držal cca 2 auta predomnou. Keď sme sa dostali na prvé 2 miesta, tak som ho celkom rýchlo doťiahol. Počas niekoľkých kôl sme si niekoľkokrát vymenily pozície. Keď sa Andrej snažil dostať cezomňa, tak prebrzdil 1. zakrutu a ja som získal sekundový náskok. Od tej doby som sa začal Andrejovy stále viac a viac vzďalovať a došiel som si pre svoje 8. víťazstvo v sérii a moje celkové viťazstvo v sérii Porsche GT-3 Cup.
Sezone sa mi celkom páčila ďakujem všetkým jazdcom, ktorý sa zúčastnili za pekné závody a sezonu.

\"710\"

Závěrečné statistiky

Kalendář série Porsche GT-3 Cup obsahoval celkem 28 závodů. Na 15 různých okruzích bojovalo o body v celé sezoně 45 jezdců z 5 zemí světa (28 z Česka, 12 ze Slovenska, 3 z Itálie a po 1 jezdci z Lotyšska a Polska). Celkem 1 850 rozdaných bodů si mezi sebe rozdělilo 31 jezdců. Všech 28 závodů se účastnili 4 jezdci (Andrej Chlebec, Martin Koštialik, Jaroslav Procházka a Lukáš Sedláček).
Šampionát zavítal na 4 světové kontinenty (9x Evropa, 2x Asie, 2x Amerika a 2x Austrálie). Poznali jsme celkem 6 různých vítězů. Nejvíce prvenství měl na kontě Martin Koštialik (8). Martin byl společně s Andrejem Chlebcem také nejčastějším návštěvníkem stupňů vítězů, a to celkem 18x. Petr Kužela byl mezi nejlepšími třemi v 15 případech. Druhé místo měl v oblibě Andrej Chlebec, když se zde umístil 8x. Na 3. místě jsme mohli nejčastěji vidět Martina Koštialika (6x) a Petra Kuželu (5x). Celkem se na stupních vítězů objevilo 11 různých tváří. Pokud se podíváme na vyhrané kvalifikace, nejúspěšnějším jezdcem je Andrej Chlebec se 7 účastmi na Pole position.
Nejrychlejším závodem byl 2. závod v americkém Watkins Glen. Jeho vítěz, Michal Kopytko, ho stihl zajet za 28:01,240. Naopak nejdéle trvajícím závodem byla pochopitelně čtyřhodinovka v Abu Dhabi. Přesný čas vítěze závodu byl 4:00:43,433. Nejtěsnější vítězství jsme mohli vidět na 1. závodě na Lausitzringu, když Martin Koštialik vyhrál jen o 92 tisícin sekundy před Andrejem Chlebcem. Stejné pořadí bylo i v Abu Dhabi, kde byl ale rozdíl celé kolo.
Pokud sečteme časy vítězů jednotlivých závodů, dostaneme se na hodnotu 20 hodin 1 minuty 44 sekund a 60 tisícin. U okruhů, na nichž se konaly 2 závody, byly občas jen velmi malé rozdíly mezi časy vítězů těchto závodů. Závody s nejpodobnějším časem vítězů byly ty na Lausitzringu, kde byl rozdíl 334 tisícin sekundy (oba závody vyhrál M. Koštialik).
V přepočtu na jednotky délky měřila celá sezona 3 163,7 kilometrů. Závodem s nejvyšší kilometráží byla čtyřhodinovka v Abu Dhabi, kde vítěz urazil 627,6 kilometrů. Nejkratším pak byl závod na Mid-Ohiu, který měřil jen 99 kilometrů.
I v počtech odjetých kol drží prvenství závod v Abu Dhabi. Vítěz zde odjel 113 kol. Nejméně kol bylo odjeto na Nordschleife (4). Dohromady za celou sezonu diváci viděli 743 kol.
Pokud přihlédneme k jednotlivým národnostem, které se staly součástí naší série, nejúspěšněji vyjdou Češi s 801 body. Slováci se i přes početní nevýhodu drželi velmi blízko, a zejména díky prvním 2 v celkovém pořadí utržili naši východní sousedé celkem 715 bodů. Jediného bojovníka mělo v poli Lotyšsko (37). I tak to ale stačilo k získání více bodů, než měla Itálie (35). Tři body mělo na kontě Polsko.
Ke shrnutí průběhu Porsche GT-3 Cupu bylo použito 761 screenshotů. K dispozici je také zatím 12 videí o celkové délce 2 hodin 7 minut a 48 sekund. K sepsání reportů (bez vyjádření jezdců) bylo použito 13 197 slov.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0