GT-3 Cup: Chlebec vrací úder

GT-3 Cup: Chlebec vrací úder

Oproti původním plánům byli pořadatelé Porsche GT-3 Cupu nuceni přesunout dějiště předposledního dílu do Spojených států. Místo mexického Hermanos Rod

F1-Liga představuje Porsche GT-3 Cup
CZO GT Series: CZO Racing Team je blízko titulu
Představujeme: CZO GT Series

Oproti původním plánům byli pořadatelé Porsche GT-3 Cupu nuceni přesunout dějiště předposledního dílu do Spojených států. Místo mexického Hermanos Rodriguez se tak jezdci se svou technikou objevili na americkém okruhu Midohio.

Souboj dvou slovenských jezdců na čele šampionátu se od kvalifikace vyvíjel lépe pro mladšího z nich. Andrej Chlebec si Pole position zajistil časem o 2 desetiny lepším, než byl čas druhého Martin Koštialika. S větší ztrátou následoval Petr Kužela. Bratry Procházkovy od sebe dělily desetiny. Rychlejší s časem na 1 kolo byl Tomáš. Adam Kapitančík zajel své kvalifikační kolo jen o 9 tisícin sekundy rychleji než Marek Petráš a vyneslo ho to na 6. příčku na startu. Z 8. místa startoval Michal Kopytko. Pátou řadu pak tvořili Miloš Tutko a Normunds Freimanis. Zbylá 3 místa na startovním roštu obsadili Tomáš Kuťka, Jozef Vaško a Lukáš Sedláček.

První závod
Start se vůbec nepovedl M. Koštialikovi. Kromě toho, že už po zhasnutí červených světel přišel vinou špatné reakce o 2. místo, propadl se po vlastní chybě v 1. zatáčce až na konec startovního pole. Podobné situaci museli v další zatáčce čelit i A. Kapitančík a M. Petráš.
Ve vedení se usadila dvojice A. Chlebec – P. Kužela. Jejich těsný souboj sledoval T. Procházka. Po hodinách P. Kužely ve 3. kole zůstal A. Chlebec ve vedení osamocen. Na provizorní stupně vítězů se tak dostali oba Procházkovi, na něž tlačil ze 4. místa N. Freimanis. Z 5. pozice zahajoval svou stíhací jízdu P. Kužela. Využil ale chyb ostatních a brzy se propracoval zpět na 2. místo. To už měl ale A. Chlebec čtvrtminutový náskok.
V 8. kole už byl M. Koštialik zpět v nejlepší pětici. Na hlavního rivala už ale měl značnou ztrátu, proto se snažil vybojovat co možná největší počet bodů. Před povinnými zastávkami u mechaniků byl navíc už třetí. Podobným způsobem ho následoval i M. Kopytko, který se dostal na 4. pozici.
Do konce závodu se na předních příčkách už nic nezměnilo. Andrej Chlebec získal vítězství s náskokem 16 vteřin před Petrem Kuželou a dalších 10 vteřin před Martinem Koštialikem. M. Kopytko si dojel pro 4. místo. T. Procházka neudržel koncentraci a vlastní chybou umožnil J. Procházkovi dojet do cíle na 5. pozici.
\"663\"

Druhý závod
Start 2. závodu byl ovlivněn kolizí. Nebylo moc jezdců, kteří se jí nezúčastnili, proto bylo průběžné pořadí jiné než na startu závodu. Do vedení se i díky Pole position dostal M. Tutko následovaný M. Koyptkem a M. Koštialikem. A. Chlebec jel hned za nimi. Ani tentokrát se M. Koštialik nevyhnul chybě a znovu se propadl pořadím dolů. Ve stejné době se M. Kopytko probojoval na průběžné čelo závodu. Na konci 1. kola ho napodobil i A. Chlebec a po předjetí M. Tutka se posunul na 2. pozici. O 4. místo bojovali L. Sedláček a N. Freimanis, kterému se 1. závod příliš nepovedl. Mezi oběma došlo k lehkému kontaktu, čehož využil zejména P. Kužela, když předjel i M. Petráše a posunul se ze 7. až na 4. místo. Druhé kolo bylo na podobné události opravdu obsáhlé. M. Kopytko a M. Tutko se nezávisle na sobě roztočili v poslední zatáčce. Ve stejný moment došlo ke kolizi také v předešlé zatáčce. Aktéry byli L. Sedláček, T. Procházka a A. Kapitančík. To byl také důvod pro výjezd Safety Caru.
\"686\"
Bezpečnostní vůz uvolnil cestu závodníkům o 2 kola později. Restartu využil M. Petráš a dostal se na 2. místo před P. Kuželu. Na jeho úkor se dopředu posunul i M. Koštialik. Další kole na sebe nenechaly dlouho čekat. Doplatili na to zejména poslední 2 jmenovaní. Na průběžné 3. místo se tak dostal J. Procházka pronásledovaný A. Kapitančíkem a L. Sedláčkem.
Kolo s číslem 9 bylo kolem, kdy se M. Koštialik propracoval na 3. místo. Za ním se usadili P. Kužela aj. Procházka.
Vhodněji zvolená strategie přinesla M. Koštialikovi úspěch v souboji s M. Petrášem a dostal se tak na 2. místo. Mezi ním a vedoucím A. Chlebcem už ale byla mezera téměř čtvrtminutová. Bojovalo se ale o 3. příčku mezi M. Petrášem a P. Kuželou. Bohušovický jezdec byl v 15. kole úspěšný, brzy na to ale neodhadl svou rychlost v poslední zatáčce a propadl se zpět na 4. místo. Touto chybou se zároveň připravil o možnost stát na stupních vítězů, byť závod dokončil jen těsně za M. Petrášem.
Ani nejrychlejší kolo v závodě nestačilo Martinu Koštialikovi na lepší než 2. místo. Z vítězství se opět radoval Andrej Chlebec a vrátil tak svému rivalovi dvojitou porážku z Lausitzringu. V kalendáři zbývá odjet už jen 2 závody v Japonsku. Mezi oběma borci je teď jen pětibodový rozdíl, při čemž je ve hře bodů ještě 30. Vzhledem k výrazné bodové ztrátě Petra Kužely na 3. pozici je boj o titul v rukou slovenských jezdců. Velké finále je na programu 8. června.
\"691\"

1. závod

2. závod

1.

Andrej Chlebec

30:17.101

1.

Andrej Chlebec

33:02.137

2.

Petr Kužela

+16.480

2.

Martin Koštialik

+15.197

3.

Martin Koštialik

+26.300

3.

Marek Petráš

+26.752

4.

Michal Kopytko

+46.433

4.

Petr Kužela

+27.198

5.

Jaroslav Procházka

+58.952

5.

Jaroslav Procházka

+38.145

6.

Tomáš Procházka

+59.883

6.

Tomáš Procházka

+1:15.715

7.

Marek Petráš

+1:03.951

7.

Michal Kopytko

+1:18.274

8.

Adam Kapitančík

+1:12.567

8.

Adam Kapitančík

+1:19.860

9.

Tomáš Kuťka

+1 kolo

9.

Lukáš Sedláček

+1:19.942

10.

Miloš Tutko

+1 kolo

10.

Miloš Tutko

Odstoupil

11.

Lukáš Sedláček

+1 kolo

11.

Tomáš Kuťka

Odstoupil

12.

Normunds Freimanis

+2 kola

Normunds Freimanis

Odstoupil

Jozef Vaško

Odstoupil

Jozef Vaško

Neodstartoval

 

Průběžné pořadí

1.

Martin Koštialik

263

2.

Andrej Chlebec

258

3.

Petr Kužela

209

4.

Michal Kopytko

173

5.

Marek Petráš

140

6.

Zdeněk Zvěřina

110

7.

Jaroslav Procházka

83

8.

Tomáš Procházka

80

9.

Dennis Zeťák

60

10.

Danko Pásztor

38

 

Vyjádření vítěze obou závodů, Andreje Chlebce
Moja 6. Pole position ma samozrejme velmi potešila. Štart prebehol v poriadku a udržal som si bez problémov 1. pozíciu. Do konca preteku som išiel čo to dalo a bolo to krásne víťazstvo spôsobom štart ciel. Do karát mi zahralo aj to, že Martin Koštialik došiel do ciela ako tretí a stiahol som 5 bodov. Druhý závod bol už však o inom a štartoval som z 10. miesta. Samozrejme, že ked sa takto otočí pole, je to chaos. Na štarte bolo pár tukancov, ale posunul som sa o pár miest dopredu. Ešte v prvom kole som bol tesne zavesený za Martinom, ktorý urobil chybu a ja som sa bez problémov prebojoval na 1. pozíciu, avšak v cca 4. kole vyšiel na dráhu Safety car a išli sme za ním 2 kolá. Po reštarte som si v pohode udržal 1. pozíciu, ktorú som už do konca nepustil a prišiel som si pro dvojité víťazstvo a znížil som stratu bodov na Martina len na chybých 5 bodov. O 2 týždne sa rozhodne, či budem mať titul alebo nie, ale ja spravím absolútne maximum, aby som stál na najvyššom stupienku. Vidíme sa vo finále vo FUJIII!!!!!

COMMENTS

WORDPRESS: 0