Šestihodinovka Grand-Am se konala na překrásném okruhu Watkins Glen ve státě New York. A jak už u amerických okruhů bývá zvykem, většina z nich zdárně odolává požadavkům moderní doby, čímž okruhy překypují jedinečnou atmosférou s nezbytným puncem historie.
Šestihodinovka Grand-Am se konala na překrásném okruhu Watkins Glen ve státě New York. A jak už u amerických okruhů bývá zvykem, většina z nich zdárně odolává požadavkům moderní doby, čímž okruhy překypují jedinečnou atmosférou s nezbytným puncem historie.
COMMENTS
Trochu méně bezpečné,ale krásné americké okruhy tam se myslí na diváka ten sleduje závod se střechy karavanu to není Brno kde je v dolíku na Céčku něco jako terénní draha nikdy jsem tam nic jezdit neviděl,přitom by to byl kemp pro 50 karavanů jako stvořený s úplně jiným pohledem na závodní dráhu.Včera při sledování závodu v Le Castelet ta trať je o ničem pro diváka,neznám pohled očima jezdce a stalo se tam neštěstí Relativní bezpečnost dráhy asi vzbuzuje u jezdců pocit nám se tady nemůže nic stát a o tom to asi je,že ten jezdec na okruzích v Amece ví,že jde s kůži na trh! Ty jejich okruhy to je ta trocha nostalgie,která už bohužel na nových tratích není . V Evropě viz Nordschleife návštěvy,jaké ma Grand prix nebo DTM jsou na jejich Langestrecke pokal naprosto běžné a to nemluvím o závodu na 24 hodin.
Svatá pravda. A pak se ty závody i jinak sledují, když člověk ví, že malá chybička jezdce může znamenat zeď, pneumatiky, nebo kačer. V Americe a Austrálii si prostě umí chránit své pamětihodnosti…
Díky za souhlas. Je to i výběrem závodů co se u nás jezdí. Zlatá éra našich okruhů je prostě pryč! Němci si prostě drží Nordschleife,Norisring a diváci se jim za to odmění! Vím nešlo dál jezdit Havířov-Šenov,ale jak sleduju městské okrhy v Americe a to tam jedou Indy-car,ALMS nebo Grand-Am mimochodem Daytona prototype hodně skrásněla tak tam je myslím si zakopaný pes! Chybí kontakt jezdec-divák.Pro srovnání dávám Road-racing silničních motorek viz Hořice, Těrlicko, Kyjov tisícovky diváků.Vím u závodů aut jsou jiné bezpečnostní požadavky,ale je to také o chování pořadatele a v tom má Brno i Most velké mínus. Jezdíme už roky do Spa na závod 1000 km a tam po zakoupení vstupenky za 30 euro se i řadový divák bez akreditace dostane všude po celé 3 dny a v Brně mě pořadatel u vjezdu na parkoviště za hlavní tribunou nepustí ani ze ZTP-P to nemluvím o Velké ceně motocyklů.ale o závodu Superstars!!!
To už je dané mentalitou Evropy a USA. Zatímco v Evropě je kladen důraz na profesionalitu, v USA na show pro diváky. A proto se ve většině případů pohybují evropští diváci za plotem a v usa přímo mezi jezdci. Navíc okruhy v usa a austrálii mají jednu výhodu, zpravidla nehostí evropské šampionáty a pokud ano, není to extrémně rychlá formule 1. tudíž ty bezpečnostní nároky tam nemusí být tak vysoké. Díky tomu si udrží formu jako před desítky lety. A stejný případ je i s městskými okruhy. Ale ty jsou zase nesmírně drahé, dražší než pořádání závodů na tradičních okruzích. Tak mě napadá, že snad jen Long Beach má na dlouhou dobu vystaráno.
Máte ve všem pravdu,ale kde v Evropě F-1 zůstala? Jerez nebo Valencie, Silverstone, placatý Hockenheim a Monza jedině tam bych jel! A ty nové okruhy ve světě jsou bezpečné,ale jsou zajímavé jen pro hodně rychlá auta, čím F-1 bezesporu je,nějaký Clio cup je tam pro diváka naprosto nezajímavý. Ty okruhy pana Tilkeho jsou fádní a vynikne tam jedině F-1 svojí rychlostí v zatáčkách díky přítlaku nabo Moto GP díky topspeedu a možná GP-2. Možná proto v Americe jdou tou druhou cestou! Vždyť na těch nových okruzích kromě závodů F-1 nejsou žádní diváci, kdyby se 24 Le Mans jela někde jinde než v Le Mans myslíte si,že by přišlo 250000 diváků a to je povolen přístup k necelé polovině trati. Je to o charakteru okruhu. Kdybych si mohl vybrat F-1 na Hungaroringu a Grand-Am v Mid Ohio tak vyhraje druhá varianta. F-1 je pro mě díky panu B.E uzavřena kapitola.
Holt F1 je nutné brát s rezervou. Žije si ve své bublině, Ecclestone a FIA nutí okruhy investovat ohromné částky do rekonstrukcí, kterou jsou sice v rámci F1 potřebné, ale když tam potom jede něco pomalejšího, vypadá to děsně. Na druhou stranu, ta vyasfaltovaná parkoviště v zatáčkách určitě pomohla v tom, že tolik nedochází k vážným nehodám. Když to shrneme, Tilkeho okruhy jsou dobré pro diváka přímo na místě, kde má člověk skoro celou trať jako na dlani. Ale blbě se na to kouká v tv. Naopak okruhy typu Midohio, Road America, Bathurst, Nordschleife atd jsou skvělé na obrazovkách, ale přímo na místě nevidíte víc než jednu dvě zatáčky. Ale paradoxně, kvůli atmosféře, ceně a dostupnosti, je větší návštěvnost na těch oldschool okruzích. 🙂
Oldschool okruhy to je ten správný výraz! Chtěl bych slyšet názor jezdce jestli jej uspokojí a nadchne více průjezd zatáčkou s vyasfaltovaným parkovištěm nebo průjezd Eea Rouge kde vozy na levém horizontu letí tři metry od bariéry z pneumatik plnou rychlostí. Ve starších programech brněnských gétéček byla kolonka s názory jezdců na oblíbenou trať, jednoznačně Spa nebo Le Mans podotýkám názory G T jezdců,kteří třeba na těch fádních tratích nikdy nejeli,ale myslím si jezdci z F-1 by nehodnotili jinak!