Grand-Am fotogalerie: Víkend uprostřed newyorských lesů

Grand-Am fotogalerie: Víkend uprostřed newyorských lesů

Šestihodinovka Grand-Am se konala na překrásném okruhu Watkins Glen ve státě New York. A jak už u amerických okruhů bývá zvykem, většina z nich zdárně odolává požadavkům moderní doby, čímž okruhy překypují jedinečnou atmosférou s nezbytným puncem historie.

USCC: Promáčený závod vyhráli Westbrook s Valiantem
IMSA: Ve Watkins Glen budou i vítězné týmy z Le Mans
USCC: Alex Brundle neměl šanci, další vítězství prototypu Daytona

Šestihodinovka Grand-Am se konala na překrásném okruhu Watkins Glen ve státě New York. A jak už u amerických okruhů bývá zvykem, většina z nich zdárně odolává požadavkům moderní doby, čímž okruhy překypují jedinečnou atmosférou s nezbytným puncem historie.

\"2013 \"2013 \"2013 \"2013 \"2013 \"06-29-2013_WGIr_0002\" \"06-29-2013_WGIr_0003\" \"06-29-2013_WGIr_0005\" \"06-29-2013_WGIr_0006\" \"06-29-2013_WGIr_0007\" \"06-30-2013_WGIr_0004\" \"06-30-2013_WGIr_0005\" \"06-30-2013_WGIr_0008\"

COMMENTS

WORDPRESS: 7
  • comment-avatar

    Trochu méně bezpečné,ale krásné americké okruhy tam se myslí na diváka ten sleduje závod se střechy karavanu to není Brno kde je v dolíku na Céčku něco jako terénní draha nikdy jsem tam nic jezdit neviděl,přitom by to byl kemp pro 50 karavanů jako stvořený s úplně jiným pohledem na závodní dráhu.Včera při sledování závodu v Le Castelet ta trať je o ničem pro diváka,neznám pohled očima jezdce a stalo se tam neštěstí Relativní bezpečnost dráhy asi vzbuzuje u jezdců pocit nám se tady nemůže nic stát a o tom to asi je,že ten jezdec na okruzích v Amece ví,že jde s kůži na trh! Ty jejich okruhy to je ta trocha nostalgie,která už bohužel na nových tratích není . V Evropě viz Nordschleife návštěvy,jaké ma Grand prix nebo DTM jsou na jejich Langestrecke pokal naprosto běžné a to nemluvím o závodu na 24 hodin.

  • comment-avatar
    Aleš Sirný 12 years ago

    Svatá pravda. A pak se ty závody i jinak sledují, když člověk ví, že malá chybička jezdce může znamenat zeď, pneumatiky, nebo kačer. V Americe a Austrálii si prostě umí chránit své pamětihodnosti…

  • comment-avatar

    Díky za souhlas. Je to i výběrem závodů co se u nás jezdí. Zlatá éra našich okruhů je prostě pryč! Němci si prostě drží Nordschleife,Norisring a diváci se jim za to odmění! Vím nešlo dál jezdit Havířov-Šenov,ale jak sleduju městské okrhy v Americe a to tam jedou Indy-car,ALMS nebo Grand-Am mimochodem Daytona prototype hodně skrásněla tak tam je myslím si zakopaný pes! Chybí kontakt jezdec-divák.Pro srovnání dávám Road-racing silničních motorek viz Hořice, Těrlicko, Kyjov tisícovky diváků.Vím u závodů aut jsou jiné bezpečnostní požadavky,ale je to také o chování pořadatele a v tom má Brno i Most velké mínus. Jezdíme už roky do Spa na závod 1000 km a tam po zakoupení vstupenky za 30 euro se i řadový divák bez akreditace dostane všude po celé 3 dny a v Brně mě pořadatel u vjezdu na parkoviště za hlavní tribunou nepustí ani ze ZTP-P to nemluvím o Velké ceně motocyklů.ale o závodu Superstars!!!

    • comment-avatar
      Aleš Sirný 12 years ago

      To už je dané mentalitou Evropy a USA. Zatímco v Evropě je kladen důraz na profesionalitu, v USA na show pro diváky. A proto se ve většině případů pohybují evropští diváci za plotem a v usa přímo mezi jezdci. Navíc okruhy v usa a austrálii mají jednu výhodu, zpravidla nehostí evropské šampionáty a pokud ano, není to extrémně rychlá formule 1. tudíž ty bezpečnostní nároky tam nemusí být tak vysoké. Díky tomu si udrží formu jako před desítky lety. A stejný případ je i s městskými okruhy. Ale ty jsou zase nesmírně drahé, dražší než pořádání závodů na tradičních okruzích. Tak mě napadá, že snad jen Long Beach má na dlouhou dobu vystaráno.

  • comment-avatar

    Máte ve všem pravdu,ale kde v Evropě F-1 zůstala? Jerez nebo Valencie, Silverstone, placatý Hockenheim a Monza jedině tam bych jel! A ty nové okruhy ve světě jsou bezpečné,ale jsou zajímavé jen pro hodně rychlá auta, čím F-1 bezesporu je,nějaký Clio cup je tam pro diváka naprosto nezajímavý. Ty okruhy pana Tilkeho jsou fádní a vynikne tam jedině F-1 svojí rychlostí v zatáčkách díky přítlaku nabo Moto GP díky topspeedu a možná GP-2. Možná proto v Americe jdou tou druhou cestou! Vždyť na těch nových okruzích kromě závodů F-1 nejsou žádní diváci, kdyby se 24 Le Mans jela někde jinde než v Le Mans myslíte si,že by přišlo 250000 diváků a to je povolen přístup k necelé polovině trati. Je to o charakteru okruhu. Kdybych si mohl vybrat F-1 na Hungaroringu a Grand-Am v Mid Ohio tak vyhraje druhá varianta. F-1 je pro mě díky panu B.E uzavřena kapitola.

    • comment-avatar
      Aleš Sirný 12 years ago

      Holt F1 je nutné brát s rezervou. Žije si ve své bublině, Ecclestone a FIA nutí okruhy investovat ohromné částky do rekonstrukcí, kterou jsou sice v rámci F1 potřebné, ale když tam potom jede něco pomalejšího, vypadá to děsně. Na druhou stranu, ta vyasfaltovaná parkoviště v zatáčkách určitě pomohla v tom, že tolik nedochází k vážným nehodám. Když to shrneme, Tilkeho okruhy jsou dobré pro diváka přímo na místě, kde má člověk skoro celou trať jako na dlani. Ale blbě se na to kouká v tv. Naopak okruhy typu Midohio, Road America, Bathurst, Nordschleife atd jsou skvělé na obrazovkách, ale přímo na místě nevidíte víc než jednu dvě zatáčky. Ale paradoxně, kvůli atmosféře, ceně a dostupnosti, je větší návštěvnost na těch oldschool okruzích. 🙂

  • comment-avatar

    Oldschool okruhy to je ten správný výraz! Chtěl bych slyšet názor jezdce jestli jej uspokojí a nadchne více průjezd zatáčkou s vyasfaltovaným parkovištěm nebo průjezd Eea Rouge kde vozy na levém horizontu letí tři metry od bariéry z pneumatik plnou rychlostí. Ve starších programech brněnských gétéček byla kolonka s názory jezdců na oblíbenou trať, jednoznačně Spa nebo Le Mans podotýkám názory G T jezdců,kteří třeba na těch fádních tratích nikdy nejeli,ale myslím si jezdci z F-1 by nehodnotili jinak!

  • DISQUS: 0