Ginetta postaví vlastní prototyp, konkurenci pro LMP3 i Pragu R1

Ginetta postaví vlastní prototyp, konkurenci pro LMP3 i Pragu R1

Britský výrobce sportovních vozů se po akvizici konstruktérské firmy Juno pustil do realizace vlastního prototypu, který nápadně připomíná vůz LMP3. D

Galerie & TZ – ARC Bratislava vo Fudži na výbornom 2. mieste!
Milan Valášek si z Hockenehimringu odvezl bronz a zlepšení loňských časů
Epilog přinesl stříbrnou radost pro jezdce Racing ADS Teamu

Britský výrobce sportovních vozů se po akvizici konstruktérské firmy Juno pustil do realizace vlastního prototypu, který nápadně připomíná vůz LMP3. Do této nové kategorie prototypů však LMP Track Car spadat nebude.

Ginetta-Juno se vedle zakázky na výrobu vozu LMP3 pustí i do konstrukce vlastního prototypu Ginetta-Juno LMP Track Car. Jedná se o vůz, který začínajícím závodníkům zprostředkuje první zkušenosti s jízdou v prototypu, a to za příznovou cenu.

LMP Track Car je homologován pro závody seriálů Malaysian Super Series, Open Sports Car Series, Dutch SuperCar Challange a Britcar Endurance Championship.

Prototyp se velmi podobá nové kategorii LMP3 a vlastně je téměř totožný, liší se ale v ceně, která má být nižší než Mezinárodní automobilovou federací zaštítěné LMP3.

„Ginetta-Juno Track Car poskytne jízdní zážitky shodné s LMP3 a navíc splňuje všechna bezpečnostní opatření v rámci pravidel FIA a ACO. Půjde o nesmírně rychlé auto, kombinující nejaktuálnější aerodynamické komponenty s motorem o výkonu 400 až 570 koňských sil. Specifikace s nejvyšším výkonem bude srovnatelná s vozem LMP2,“ popisoval Lawrence Tomlinson, předseda firmy Ginetta.

Prototyp bude pohánět osmiválcový motor Nissan V8, o šesti rychlostní řazení pod volantem se postará převodovka Xtrac. Klimatizace a kontrola trakce jsou další z mnoha dostupných komponentů nového prototypu, do kterého bude možné posadit i pasažéra.

V podstatě jde o pětasedmdesátiprocentní vůz LMP3. Přesně tolik procent technických komponentů sdílí LMP Track Car s prototypem LMP3.

Pro předběžné zájemce má Ginetta speciální nabídku. První patnáct vozů prodá za 99 000 liber bez daně, což je při aktuálním kurzu 3 494 700 korun. Pro srovnání, prototyp LMP3 má stát maximálně 5 362 500 korun. A nakonec, český prototyp Praga R1, je v nejzákladnější verzi dostupný za 3 272 500 korun.

Podle zástupců Ginetty je o jejich stroj nesmírný zájem a objednávky chodí z Velké Británie, Německa i Tchaj-wanu. Na první testovací kilometry se Ginetta chystá v průběhu ledna příštího roku.

Aleš Sirný
Foto: Ginetta

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0