Fulínova krasojízda za evropským primátem

Fulínova krasojízda za evropským primátem

Od historického momentu, kdy Petr Fulín získal jako první Čech titul v seriálu FIA ETCC, uplynuly již tři měsíce, ale není důvod si nepřipomenout jeho

Matějovský představil trofeje FIA ETCC v Hradci Králové
9 ways beauty essentials can make you rich
Šampionát FIA ETCC zná své šampiony

Od historického momentu, kdy Petr Fulín získal jako první Čech titul v seriálu FIA ETCC, uplynuly již tři měsíce, ale není důvod si nepřipomenout jeho spanilou jízdu završenou ziskem evropského poháru. Vezmeme to hezky popořadě, závod od závodu.

Z pěti závodních víkendů byl Fulín hned čtyřikrát nejrychlejším jezdcem kvalifikace. Z celkem deseti závodů pak vyhrál Fulda rovnou polovinu, což je úctyhodná bilance.

Reparát vyšel na jedničku
Stejně jako v sezoně 2012, i vloni začala sezona Petra Fulína na italské Monze. Tentokrát však Fulín prožil mnohem lepší závodní víkend, než v předešlém roce. Už od prvních tréninků bylo jasné, kdo je na tom nejlépe. Na suché trati zajel nejrychlejší čas v kvalifikaci a zaslouženě se v prvním závodě mohl postavit na pole position. Oba závody ale provázelo velmi nevlídné počasí a i když se Fulínovi podařilo dokončit první závod na druhém místě a druhý závod dokonce přetavil ve vítězství, byl to spíše boj s živlem, než se svými soupeři.
Petr Fulín k Monze: \”Závody byly velmi adrenalinové, v některých místech trať spíš připomínala řeku. Aquaplanning byl šílený a hlavně nešlo vidět dál než na 15 metrů. Situace, kdy jsme jeli ve vláčku a nebyla vidět mlhová světa, byly moc nebezpečné a hlavně předjíždění o kolo pomalejších jezdců bylo velmi rizikové\”
\"7\"

Československý souboj
Na Slovakiaring zavítal šampionát FIA ETCC již podruhé a Petr Fulín, který pocit vítězství na tamní trati znal už z předchozího roku, chtěl opět útočit na vítězství. Tentokrát provázelo závodníky krásné jarní počasí a všechno šlo jako na drátkách. Díky dalšímu startu z pole position se Fulín vyhnul hrozivé hromadné havárii na v první zatáčce prvního závodu a poté už neohroženě pokračoval pro další vítězství. Do druhého závodu startoval plzeňský jezdec z osmého místa, jelikož se otáčela první osmička prvního závodu. Skvělou stíhací jízdou se Fulín propracoval až na druhé místo za domácího Maťa Homolu, ten však jako jediný odolal, a tak si jezdec týmu Křenek Motorsport odvezl i ze Slovenska 21 bodů za první a druhé místo a vítězství v kvalifikaci.
Petr Fulín ke Slovakiaringu: \”Byl to náročný víkend, ve kterém se mi podařilo až na jednu výjimku vyhrát všechny měřené jízdy. Ze Slovenska tak mohu odjíždět maximálně spokojen a navíc s pocitem, že jsem si to tu mimořádně užil. Tým odvedl skvělou práci, za kterou mu chci moc poděkovat a stejně tak i všem partnerům a přátelům, kteří nás sem přijeli podpořit.\”
\"5\"

Místo bodů velká rána
Na Salzburgring přijížděl Petr Fulín v roli vedoucího jezdce a další vítězství v kvalifikaci z něj dělalo favorita č. 1 pro vítěze rakouského závodního víkendu. V prvním závodě bojoval Fulín o vytoužené vítězství, jenže přišlo, co přijít nemělo. Český jezdec se po kontaktu soupeřem roztočil, v plné rychlosti havaroval do svodidel a vzal s sebou ještě Andrease Pfistera. Auto bylo natolik poničené, že nebylo možné ho připravit do druhého závodu. Fulín ztratil cenné body, ale i tak zůstal na čele průběžného hodnocení.
Petr Fulín k Salzburgringu: \”Již během startovní procedury mi bylo jasné, že slabé mrholení přejde postupně do regulérního deště. Zadní pasáž tratě byla už v prvním kole lehce zkrápěna. Byla to místa, kde zadní pohon na své oponenty ztrácel horší trakcí. Zde se přede mně dostal Pfister, nicméně na suchém posledním sektoru se mi podařilo si vzít první pozici zpět. Celá situace se opakovala i v dalším kole, kdy se přede mně dostal i Borkovič. Oba jsem díky závětří začal předjíždět na dlouhé rovince. V momentě, kdy jsem byl již zpátky na čele, dostalo mé auto likvidační kontakt na pravý zadní roh. Od té doby jsem byl pouze pasažérem a v rychlosti kolem 200 kilometrů za hodinu se začal s autem točit kolem svodidel. Za incident byl nakonec potrestán Oriola, který se vyvážel ještě za mnou. Osobně ale vůbec nevím, zda to byl Oriola či Borkovič, chci to vidět ještě zvenku. Každopádně jsem rád, že jsme to s Andreasem přežili; ten moment, kdy se obě auta dotočila a já viděl kouř, bláto, karbonové kousky na trati a ještě vnímal to ticho, to bylo jak po boji.\”

Sicilská paráda
Po dvou závodech ve střední Evropě se šampionát opět přesunul do Itálie, tentokrát však až na dalekou Sicílii. Místní trať Enna Pergusa byla pro všechny piloty velkou neznámou. Jezdci týmu Křenek Motorsportu však opět patřili k těm nejrychlejším a díky skvěle připravené technice si dojel Fulda dalších veledůležitých 21 bodů za vítězství v kvalifikaci a první a druhé místo v závodech.
Petr Fulín k Enně Perguse: \”Víkend v Perguse jsem si užil a myslím, že jsme těmito výsledky odčinili zklamání ze Salzburgringu. První závod byl perfektní, podařilo se mi dobře odstartovat a pak už to bylo jen o tom pohlídat si vedení až do cíle. Druhý závod byl výrazně těžší a myslím, že i divácky atraktivnější. Naneštěstí pro mne došlo krátce před cílem ke kontaktu s pomalejším vozem, kvůli čemuž jsem přišel o šanci zaútočit na první pozici a na místo toho jsem musel bránit své druhé místo.\”
\"3\"

Titul na domácí půdě
Do posledního závodního víkendu, jenž se odehrál na domácí trati v Brně vstupoval Petr Fulín jako jasný favorit pro zisk evropského poháru. Kvalifikační vítězství mu sice vyfoukl týmový kolega Michal Matějovský, ale druhý Fulín startoval do prvního závodu před svým největším rivalem Matěm Homolou. Cíl byl jasný-pokud Fulda zvítězí, druhý závod může dopadnout jak chce, titul je jeho. Fulín nenechal nikoho na pochybách a zvítězil stylem start-cíl a jako první Čech v historii si mohl užít pocity vítěze evropského poháru. Druhý závod už byla Fulínova exhibice. I přes start z osmého místa si dojel domácí jezdec pro další vítězství.
Petr Fulín k Brnu: \”Dnes je nejlepší den mé závodní kariéry. Máme za sebou skutečně skvělý víkend. Celý náš tým opět odvedl výbornou práci, na jejímž konci bylo perfektně připravené auto. Je skvělé získat titul na naší domácí trati před našimi sponzory a fanoušky. Je to fantastický pocit.\”

CZO – Ondřej Laušman
Foto: Petr Frýba

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0